11 Reacties

4 jaar geleden

Ik vind mam idd leuker als mami

4 jaar geleden

Waarom niet gewoon beide mama? Jullie zullen toch samen ouders zijn?

4 jaar geleden

Mama en manja (Braziliaans) klinkt bijna hetzelfde, en lekker vrolijk.

4 jaar geleden

Of memmie.. ik probeer ook maar wat😅 Ik denk uiteindelijk dat het vanzelf wel losloopt. Jullie zijn allebei mama en komt jullie kindje zelf met een leuke oplossing. Waarschijnlijk merk je vanzelf tot wie hij/zij zich wendt.

4 jaar geleden

Mama en mem (Fries voor mama)

4 jaar geleden

Wij zijn zwanger van de 2e en ook twee vrouwen. Onze zoon noemt ons beide mama. Voor hem heel normaal. We weten wel wanneer hij wie bedoeld. Je kent je kind natuurlijk door en door. Zou het niet te moeilijk maken. Kinderen weten niet beter. Zijn vaak mensen om heen die dat soms wat vreemd vinden en die vraag stellen hoe Levi ons noemt. Gewoon beide mama. 😁

4 jaar geleden

Hier twee mama's die nu in verwachting zijn van de tweede. Wij twijfelden tijdens de zwangerschap van de eerste ook heel erg en hadden eerst ook mama en mammie bedacht, maar uiteindelijk voelde dat toch niet fijn. We zijn allebei mama. We zijn elkaar dus gewoon allebei mama gaan noemen en dat doet hij ook. Meestal weet je precies wie hij bedoelt. En als een keer de verkeerde mama reageert voegt hij vanzelf de voornaam eraan toe. Het is voor hem absoluut geen issue of verwarrend.

4 jaar geleden

Een vriendin van mij heeft 2 moeders en 2 vaders waarvan 1 moeder en 1 vader haar biologische zijn. Haar biologische moeder noemt ze mama en haar biologische vader papa, de niet-biologische mam en pap. Zo werkt het al 18 jaar voor hen.

4 jaar geleden

Hier ook een vrouwenstel en zwanger van de eerste! Wij gaan voor allebei mama, als ons kindje er later zelf een andere draai aan wil geven, prima. Maar we zullen onszelf allebei mama noemen. Dat doen we nu al als we tegen ons kleintje in de buik praten 🙈😊

4 jaar geleden

Wij hebben dit van tevoren niet bedacht en we hebben het gewoon laten gebeuren. Onze dochter van 2 noemt ons allebei mama, gevolgd door onze voornaam. En dat werkt hartstikke goed! Nu ook 31 weken zwanger, maar dan van de tweede :)