29 Reacties

3 jaar geleden

In het ziekenhuis wordt een baby blijkbaar ook body, kruippakje en muts aangedaan. En nog eens onder een dekentje ook al zijn ziekenhuizen vrij warm zonder airco. Was er vrij verbaasd over maar ok 😅 Dus denk niet dat het kwaad kan.

3 jaar geleden

Wij wonen in een redelijk klein appartement en gebruiken op warme dagen een mobiele airco. Ik heb aan de kraamzorg dezelfde vraag gesteld, hoe erg is het als ik het niet 16 tot 18 graden krijg in de zomer. Ze zei dat ik de airco in de woonkamer aan kan laten staan als de baby in de slaapkamer ligt. Met alle deuren open is dat voldoende. Ze nam die 16 tot 18 graden ook niet te letterlijk, dus het komt wel goed. De airco is trouwens top! Zelfs met 30 graden buiten is het hier uit te houden.

3 jaar geleden

Reactie op Mc43

Wij wonen in een redelijk klein appartement en gebruiken op warme dagen een ...
Mag ik vragen welke airco je heb? 😇 zoveel verschillende soorten. Ons woonoppervlak is 65m3

3 jaar geleden

Wij wonen in een eensgezinswoning. Beneden is het altijd aardig goed uit te houden met warm weer, maar op de bovenverdieping is het dan net een sauna.... De temperatuur bij ons boven is standaard 7 á 8 graden warmer dan buiten. Het is nu buiten bij ons ongeveer 23 en in onze babykamer is het nu al 30,5 graden... We hebben een paar weken geleden op aanraden van mijn zusje een mobiele airco aangeschaft met zo’n buis naar buiten icm raamafdichting, zodat er zo min mogelijk warme lucht door het openstaande raam naar binnen kan. Mijn zusje heeft hetzelfde systeem en is er heel blij mee. Op de momenten dat mijn neefje in zijn kamertje slaapt, zetten ze de airco uit. Op de momenten dat hij wakker is (tijdens verschonen, voeden, badderen etc) zet ze de airco aan. Na een half uur koelen, blijft zijn kamer de paar uren erna op een fijne temperatuur. Wat ik heb begrepen van mijn kraamzorg mag een baby niet op de tocht staan. Een ventilator mag wel, maar dan mag deze niet gericht staan op de baby. Maar ja, met een ventilator verplaats je slechts warme lucht, dus wordt het in de babykamer niet koeler, vandaar dat wij hebben gekozen voor een mobiele airco.

3 jaar geleden

Wij hebben geen extreem warm huis maar als ik terug denk aan vorig jaar was het uiteindelijk wel erg warm in huis. Voorheen woonde wij op de bovenste etage met veel ramen en plat dak dus ik weet dat het snel veel erger kan inderdaad. Maar wij hebben nu een mobiele airco gekocht die geschikt is voor een groot oppervlakte. Dit met het idee om deze bijv in 1 kamer boven aan te zetten en dan de deur naar de babykamer en onze kamer open te zetten zodat het hopelijk iets cooler wordt zonder dat de baby op de tocht ligt. En alles van gordijnen en ramen dicht houden. Ook eventueel snachts als je merkt dat het in de nacht klam blijft. Dan maar even een iets muffer huis. En zet in diverse plekken thermometers neer en vertoef meer in de koelste kamer. Heel veel succes!!! En hopelijk valt de zomer de komende maanden voor ons mee!

3 jaar geleden

Hii, ik woon zelf in een appartment en in mijn kamer( ook waar de baby uiteindelijk komt) staat de zon heel de middag tot avond op mijn raam wij hebben eerst een rolgordijn dat werkte niet toen ook nog eens zonwerende gordijnen erbij geprobeerd maar het blijft zo dus uiteindelijk hebben we het opgelost met een mobiele airco

3 jaar geleden

Wij hebben zelf nu deze, maar er zijn ook natuurlijk goedkopere

3 jaar geleden

Mag ik vragen welke airco je heb? 😇 zoveel verschillende soorten. Ons woon ...
We hebben deze airco een paar jaar geleden bij de MediaMarkt gekocht. Het merk is "Pure" model "PURE811106". Geen idee of ze die nog verkopen maar ik ben al zo'n 3 jaar tevreden.