36 Reacties

3 jaar geleden

Drukte perongeluk al op verzenden. Dus je wast hem eerst uit hoe ziet zo iets eruit? Dit vraag ik mij al langer af dan vandaag ook met wegwerp Luiers. Met een sopje in een emmer en dat water dan uiteindelijk door de wc?? En dit dan zo'n 8 keer op een dag?? 57 Luiers was je dan in een week. Elke dag ben je genoodzaakt de wasmachine aan te zetten gezien ze uitgewassen met sopje nat staan en je ze nog nodig hebt gedurende week. Ben je dan niet ongeveer even veel kwijt aan wasmachine energie verbruik kosten kwijt als aan luiers? Hoeveel scheelt het heeft iemand dat al echt goed bekeken en berekend met verschillende merken Luiers? Ik geloof dat een pak( newborn) luier nu €1,50 kost van de kruidvat.

3 jaar geleden

Ik zit te twijfelen of ik wasbare luiers gaan doen, nog zoveel vragen erover haha dus ik kijk even mee.. heb wel al een aantal wegwerp luiers gekocht, en ben ook wel al lid van kaatje katoen! Wist ook niet dat er zoveel merken zijn met wasbare luiers😄 enige is dat bij ons op de opvang wasbare luiers weer niet handig zijn, dus die ene dag krijgt de baby evengoed wegwerp luiers aan

3 jaar geleden

Reactie op Mommylisa

Oké ik ben serieus heel geïnteresseerd en wil niet beledigt overkomen, maar ...
Meestal leg je er een inlegvel in. Deze hang je dan even in de wc en spoelt door. Daarna kan inlegvel en luier in de luieremmer. Van wat ik gelezen heb wassen de meesten ongeveer elke 3 dagen. Dan spoel je voor op een koud programma en dan een 60 graden wasje. Daar kunnen ook gewoon handdoeken enzo bij. Dan drogen aan de drooglijn. Er zijn wel berekeningen van gemaakt. Als je meer wil weten van ervaringsdeskundigen zijn er ook facebookgroepen waar je al je vragen kunt stellen (ik heb nog geen kindje)

3 jaar geleden

Reactie op Soof30

Ik zit te twijfelen of ik wasbare luiers gaan doen, nog zoveel vragen erove ...
Je kunt altijd even kijken op facebook, daar heb je een grote wasbare luiersgroeo. Staan ook informatiebestanden enzo op

3 jaar geleden

Hier een heel grote fan! Wij zijn met een kleine voorraad sio's (snap in ones) van grovia gestart en zijn intussen uitgebreid: little lamb pockets, bumgenius flip, 2 aio's van bambino mio en tweedelig anavy voor de nacht met popolini overbroekjes. Wij gebruiken dus ondertussen veel systemen door elkaar. We hebben er zowel met velcro als drukknopjes. Voor de mama die vroeg wat er met de kaka gebeurt: ik snap die vraag! Had dezelfde vragen voor de geboorte van mijn eerste zoon. Ik heb zelf lang borstvoeding gegeven en pas op 6 maanden gestart met vaste voeding. Borstvoedingskaka is heel waterig en lost eigenlijk gewoon op dus daar moet je niets mee doen. Vanaf ze vaste voeding krijgen leggen veel mensen er een inlegvel (lijkt op wc-papier) in. Ik spoel dat eerlijk gezegd gewoon mee door (breekt af maar iets trager dan wc-papier). Dus ik wip de stoelgang met papier en al in de wc en opgelost 😉 .

3 jaar geleden

Ik ben ook aan het verdiepen in wasbare luiers. Heb inmiddels diverse merken en soorten 2dehands via de luiermarkt op facebook gekocht. Ook en achttal blumchen prefolds en 2 overbroekjes nieuw gekocht. Ik haal veel info van de facebook pagina wasbare luiers. Dat is echt een aanrader. Ik wil het bij deze aankopen nu laten en eerst testen zodra zoon er is wat werkt voor ons. Blijkt zo verschillend te zijn per baby. Daarna zijn ze snel genoeg besteld vind ik.

3 jaar geleden

JaAAA! Ik heb op de 9 maanden beurs het hele pakket van kaatje katoen gekocht. Bij nader inzien had ik liever een consulente thuis gehad en dan een pakket met verschillende merken gehuurd. Maar ja. Het was zo'n mooie aanbieding. Je weet namelijk niet hoe de luiers op je kind passen. Sommige passen beter bij lange benen. Of dikke billen. En dat weet je natuurlijk nog niet als je nu nog Zwanger bent 😊

3 jaar geleden

Ik ga het proberen, zeker omdat de kleine een hogere kans op allergieën heeft. Ik krijg van een vriendin haar start pakket met veel verschillende merken zodat ik kan kijken of het bevalt.

3 jaar geleden

Reactie op Mau1982

JaAAA! Ik heb op de 9 maanden beurs het hele pakket van kaatje katoen gekoc ...
Als het echt niet werkt kan je ze altijd nog verkopen. Je zal er niet voor krijgen wat je ervoor betaald hebt maar als de niet zo vaak gebruikt zijn dan kan je er best nog wat voor vragen.

3 jaar geleden

Ik ga het proberen, zeker omdat de kleine een hogere kans op allergieën hee ...
Oh wat gaaf dat je haar pakket mag gebruiken! Zo kan je inderdaad alles testen 😁

3 jaar geleden

Leuk om te lezen dat er zo veel wasbaar gaan proberen! Hier in de omgeving doet niemand het en krijg je vooral reacties dat het ze onhandig en vies lijkt. De gastouder waar onze tweeling heen gaat was overigens wel erg enthousiast!

3 jaar geleden

Dit is onze luierstash 🥰 naast een lade vol hydrofielen hihi

3 jaar geleden

Reactie op Charlottevk100

Dit is onze luierstash 🥰 naast een lade vol hydrofielen hihi
Ja zo ziet onze 1e lade van de commode er ook uit straks, heb wasbare maar wel ook wegwerp aangeschaft omdat het ik wil kijken hoe het gaat maar er niet aan vast wil zitten met bv oppas

3 jaar geleden

Reactie op GRachelSH

Ja zo ziet onze 1e lade van de commode er ook uit straks, heb wasbare maar ...
Wij hebben met de gastouder overlegd en zolang ik de luiers helemaal klaargemaakt meegeef wil zij er ook graag mee werken. :)

3 jaar geleden

Reactie op Charlottevk100

Wij hebben met de gastouder overlegd en zolang ik de luiers helemaal klaarg ...
Ja precies, wij hebben volgende week een kennismakingsgesprek dus ga het dan idd ook vragen

3 jaar geleden

Reactie op GRachelSH

Ja precies, wij hebben volgende week een kennismakingsgesprek dus ga het da ...
Ik had het idee dat doordat ze de luier (pocket) kon zien en voelen, dat ze het idee had dat het best makkelijk was! Tip dus om de luiers die je wil gaan gebruiken mee te nemen:)