26 Reacties

3 jaar geleden

Ze doen die echo voor de zekerheid. Wat er daarna gebeurt is aan jou. Lees je daarover goed in. Maar idd ze kunnen nog weken draaien en er zijn nog truukjes om dat zelf uit te lokken. Zoals de doperwtenmethode haha

3 jaar geleden

Ze gaan kijken of het kindje goed ligt, zo niet dan krijg je een versie. Een versie houd ik dat ze het kindje buiten de buik gaan draaien. Als ze dit tegen het einde doen kan het zijn dat het kindje al ingedaald is in stuit. Je zult dan na moeten gaan denken over een stuitbevalling of keizersnede. Ik zou juist blij zijn dat ze optijd erbij zijn want het is beide niet niks en je zult er goed over na moeten denken. Het kan natuurlijk zijn dat je kindje met 37 weken geboren wordt, ze willen het zekere voor het onzekere nemen

3 jaar geleden

Het gaat mij vooral om het feit dat ze zeggen dat ik veel vruchtwater heb en een versie waarschijnlijk daardoor niet voor de 38 wk gedaan wordt omdat de kans op terugdraaien groot is.

3 jaar geleden

Reactie op Marlieda

Het gaat mij vooral om het feit dat ze zeggen dat ik veel vruchtwater heb e ...
Dat kan kloppen. Daarnaast zijn er ook best wat risico's aan een versie

3 jaar geleden

Reactie op Mamaromy

Dat kan kloppen. Daarnaast zijn er ook best wat risico's aan een versie
Ja ga het niet zomaar doen, hoop dat ze kunnen zien hoe de navelstreng er bij ligt

3 jaar geleden

Reactie op Marlieda

Ja ga het niet zomaar doen, hoop dat ze kunnen zien hoe de navelstreng er b ...
Maar voor dat ze een versie gaan doen wordt je kindje helemaal gecheckt etc. Ze zullen het echt niet zomaar gaan doen ♡

3 jaar geleden

Ik heb vorige week een versie gehad helaas niet gelukt.. ze checken alles van te voren voldoende vruchtwater en dergelijke met een echo. Ook 3 kwartier aan de monitor gelegen zodat ze haar hartje in de gaten hielden en toen alles goed was dede ze het pas..

3 jaar geleden

Ik zou een liggingsecho krijgen omdat ze gewoon niet duidelijk konden zeggen of het kont of kop was beneden. Tussendoor heb ik aan de CTG gelegen i.v.m. geen activiteit + extra echo. Toen zagen we dus dat z'n kop beneden ligt. Liggingsecho is daarom geschrapt (hij ligt redelijk vast, niet ingedaald overigens).

3 jaar geleden

Bij mijn verloskundige doen ze geen liggingsecho's. Alleen voelen en met 35 weken met hoofdje half in mijn bekken. Lastig dat ze nog zoveel kunnen draaien. Geen pijl op te trekken dan..

3 jaar geleden

Wij hebben de liggings echo vanmorgen gehad. Bij ons was het echt een extra service van de pratijk. Verloskundige had al gevoeld dat ons meisje met hoofd naar beneden ligt en mooi is ingedaald. Ze heeft direct de kleine meid even gemeten. Ondanks dat er niet veel meer van ons meisje te zien was op echo blijft het bijzonder🥰🥰

3 jaar geleden

Ze gaan kijken of het kindje goed ligt, zo niet dan krijg je een versie. Ee ...
Je krijgt geen versie als je dat niet wilt. 🙃

3 jaar geleden

Reactie op babyboymomC

Je krijgt geen versie als je dat niet wilt. 🙃
Nee dat snap ik. Je bent de baas over je eigen lichaam, maar dat geldt voor alles toch?

3 jaar geleden

Nee dat snap ik. Je bent de baas over je eigen lichaam, maar dat geldt voor ...
Dat sowieso, maar vond ze aardig moeilijk doen hoor over je eigen mening in het ziekenhuis. Verbazingwekkend wat dat betreft. Ze dringen gewoon op wat zij willen, niet in mijn wereld 😂

3 jaar geleden

Een liggingsecho kan wel handig zijn. Hier voelde de vk eerst: "mooi, hoofd beneden". Echo erop; bleek het de kont. Stuitligging. Dit hadden we anders niet geweten...

3 jaar geleden

Ik had met 34 weken een liggingsecho om zeker te zijn dat ze in een stuit ligt. Daarna weer een echo om haar op te meten, hoeveelheid vruchtwater te controleren om zo te bepalen of een eventuele uitwendige versie mogelijk was. Die is ook gedaan maar na 4 pogingen is het mislukt. Ik snap je gevoel dat je baby nog altijd kan draaien, vaak gebeurd dat ook maar dan kun je al eventueel stappen ondernemen of overwegen. Als ze gaan indalen wordt dat allemaal lastiger.

3 jaar geleden

Ze willen een goed plan kunnen maken. De baby kan er zomaar zelf uit willen met 37 weken. Dus logisch dat de liggingsecho met 36 weken is..

3 jaar geleden

Yes! Kindje ligt in hoofdligging 🥳 Over 5 dagen 37wk en dan mag het thuis geboren worden!!

3 jaar geleden

Reactie op Marlieda

Yes! Kindje ligt in hoofdligging 🥳 Over 5 dagen 37wk en dan mag het thuis ...
Waarom zo vroeg :o?

3 jaar geleden

Net bij de vk geweest. Nog niet ingedaald. Wel hoofd naar beneden. Hier nog een weekje 'overleven' en dan mag het idd lekker thuis. (Als alles mee zit natuurlijk😉)

3 jaar geleden

Ik heb morgen een liggingsecho en bevalplan afspraak. Ben 35 weken zwanger. Er komen daarna vast nog controle afspraken en als ze tegen bevallingstijd nog niet goed ligt dan proberen ze haar alsnog masserende wel te draaien etc. 🌸😂