78 Reacties

3 jaar geleden

Reactie op Alinda55

Is de voetenzak voor de maxicosi nodig in augustus? Of is dekentje dan vold ...
Dekentje is voldoende. Neem aan dat het van zkh naar de auto is?

3 jaar geleden

Ik ben nu bezig met mijn tas. En iets wat ik maar 1 keer ben tegen gekomen is zwembroek voor de vader. Zo kan hij je eventueel ondersteunen onder de douche. Vond ik echt een gouden tip (geen idee of ik hem mee onder de douche wil maar dan hoeft hij in iedergeval niet naakt)

3 jaar geleden

Tips die ik van vriendinnen heb gekregen en ik zelf nu al handig vind: - ieder pakje in een ikea plastic zakje met erop geschreven de maat en 1e of 2e pakje. Dus: 1e pakje maat 50, 2e pakje maat 50, 1e pakje maat 56, 2e pakje maat 56. Handig voor VK en je partner als die het moeten zoeken. En pakjes drinken / rietjes zodat je liggend makkelijk kunt drinken.

3 jaar geleden

Reactie op Mayke89

Dekentje is voldoende. Neem aan dat het van zkh naar de auto is?
Ja. Dat dacht ik ook. Is idd alleen van zkh naar auto.

3 jaar geleden

Reactie op Yvette1984

Waar ik dan ook weer niet wijs uit wordt is dat kraamverband🤣 in mijn pakk ...
Dit is ook vooral allemaal voor de thuisbevalling die pakketten vandaag ook het navel klemmetje erin. Jr maakt ook voor de zekerheid je bed op met al die spullen uit het pakket voor als je toch thuis moet bevallen of je vliezen breken in bed dan verpest je niet meteen je hele bed

3 jaar geleden

Bij de eerste had ik ook netjes zoals de lijstjes zeiden ingepakt dit keer neem ik alleen wel 4 setjes mee ipv 2 en alleen maat 50. Bij de eerste was maat 50 ook nog veel te groot en had beide setjes al onder gespuugd in het ziekenhuis🤷‍♀️ dus met vieze spuugkleren aan de volgende dag naar huis.

3 jaar geleden

Oh en betrek je partner bij het inpakken van je tas dan weet hij ook gewoon wat het eerste setje is en wat bij elkaar hoort dan hoef je daar niks speciaals voor te verzinnen. En ze hebben ook allemaal een mond kunnen ze best even aan je vragen als ze het niet meer weten

3 jaar geleden

Reactie op Alinda55

Is de voetenzak voor de maxicosi nodig in augustus? Of is dekentje dan vold ...
Ik gebruik het in plaats van een dekentje, lekker makkelijk 🤪

3 jaar geleden

Een briefje met wat er allemaal geregeld moet worden. Kinderen aangeven, geboortekaartjes info doorgeven etc. (Wilde mn vriend heel graag zodat hij dat kan regelen)

3 jaar geleden

Heb mijn tas samen met mijn vriend gemaakt liever wat te veel mee dan te weinig hij heeft de kleertjes gekozen voor de baby en het eerste pakje ook

3 jaar geleden

Setje kleding voor m'n man. Nachthemd en jogging broek voor mij. 1 voedingsbh en 1 voedingstop incl zoogcompressen. Sokken en 3 paar onderbroeken (granny fannies 😜) Badjas en sloffen en toilettas. Voor de kleine 2 setjes kleding incl rompers, sokjes en mutsje. Wikkeldoek voor in de maxi cosi. Extra: mijn kraam leesboek.

3 jaar geleden

Reactie op Jerassy

Setje kleding voor m'n man. Nachthemd en jogging broek voor mij. 1 voedings ...
Nou gaat lekker hier ik las sexy kleding voor mijn man haha

3 jaar geleden

Reactie op Els1985

Nou gaat lekker hier ik las sexy kleding voor mijn man haha
🤣🤣 ik schoot in de lach van jouw opmerking! Hij in een sexy outfitje en zij in haar grannypants! 😂😂😂👍

3 jaar geleden

Voor mij: - Bevalkleding: 2x wijd lang shirt, dunne badjas, dikke sokken, slippers en een bikini-topje (bad/douche) + haarelastiek - Verder: verlengsnoer, oplader, toiletspullen, lippenbalsem, bidon, dextro - Schone kleren erna: wijde joggingsbroek, hemdje, wijde onderbroek, sokken, voedingsbh en warm vest Voor de baby: - Setje een 50/56: boxpakje lang met voetjes, mutsje en 2x romper (lang en kort) - Setje twee 50/56: boxpakje lang, sokjes, mutsje en 2x romper (lang en kort) - Setje drie 56: boxpakje dik (voor de zekerheid een extra) - Maxi-cosi + dekentje - Grote hydrofiele doek Mijn vriend: - Zwembroek (bad/douche), schone joggingbroek, schone sokken, schoon shirt, warme trui - Deo, luchtje, kauwgom, tandenborstel - Laptop + oplader - Muziekboxje Ik kreeg vooral de tip: verlengsnoer (stopcontact vaak onhandig ver van bed), lippenbalsem (droge lucht), bidon (kleine glaasjes in zkh) en lekkere toiletspullen (om een beetje op te knappen na bevalling).

3 jaar geleden

-Kleding voor vriend 1 setje, en zwembroek voor evt douchen daar. -3 setjes kleding baby allen maat 50 ( word gehaald met 38w) -5 rompers -maxicosi en deken - speentje -spuugdoekjes -XXL hydrofiele doek -Voor mezelf 1 pyjama jurk, kort broekje en wijd shirt. -Veel oma onderbroeken en genoeg hemdjes. (Kleding om in naar huis te gaan -Sport beha's ivm geen borstvoeding ( werd geadviseerd) -2 euro rolstoel -labello -oordopjes -flesjes water en ontbijtkoekjes -verlengsnoer -telefoonlader -dextro energy - verzorging / douch spul -2x tandenborstel - deo - badslippers -warme sokken -zorg pasje

3 jaar geleden

Tip: pepermuntjes, smintjes of iets dergelijks. (Vooral het geval je partner een 'koffie-adem' heeft)

3 jaar geleden

Reactie op Llv123

Tip: pepermuntjes, smintjes of iets dergelijks. (Vooral het geval je partne ...
Haha die je dan supervies vind met kans om daar boos om te worden als je dat ineens ruikt 😄 (zou ik tenminste hebben haha)

3 jaar geleden

Reactie op Els1985

Nou gaat lekker hier ik las sexy kleding voor mijn man haha
Hahaha mijn man in sexy kleding is ook goed hoor 😍 is goed voor de naweeën 😜

3 jaar geleden

Reactie op SGCGS

🤣🤣 ik schoot in de lach van jouw opmerking! Hij in een sexy outfitje en z ...
Verschil moet er zijn he 🤣

3 jaar geleden

Wij bij een geplande keizersnede nemen ook zo'n knijpsiroop om water wat meer smaak te geven zodat we niet van alles mee hoeven te sjouwen naar het ziekenhuis, idee van mijn man