16 Reacties

3 jaar geleden

Je voelt je buik vanaf een bepaald punt helemaal verstijven. Een soort samentrekkend gevoel. Je buik is daarna zo hard als een basketbal. Het voelt niet prettig maar moet geen pijn doen.

3 jaar geleden

Ja, je buik wordt letterlijk hard. Als je ze hebt merk je het echt wel...

3 jaar geleden

Hoi, Het begint bij mij meestal met dat mijn buik ongemakkelijk voelt, en als ik er dan even aan voel is ze harder dan anders. Ik voel de baarmoeder dan precies als een harde bol. Doet geen pijn, is vooral oncomfortabel! Duurt maar heel even. Misschien dat jij ze nog niet echt gehad hebt, als je niet weet hoe ze zouden aanvoelen? Zo ja, je mist niets! 😁

3 jaar geleden

Mijn gyneacologe zei "als je niet weet wat het is, dan heb je er geen". Ik ben 28+3 en heb er (voorlopig) ook geen. Blijkbaar voelt het als ritmisch samentrekken van uw buik(spieren) zonder pijn. En het duurt maar een paar seconden dacht ik.

3 jaar geleden

Je buik word echt hard en gaat zich soort van aanspannen zegmaar

3 jaar geleden

Hier ook de eerste zwangerschap en had idd weleens last van harde buiken alleen, duurt niet lang dus had me er iets totaal anders bij voorgesteld had verwacht dat het echt veel langer deed.. het is wel een onprettig gevoel maar is ook zo weer verdwenen..

3 jaar geleden

Bedankt dames ^^. Ik zal ze voorlopig inderdaad nog niet gehad hebben :p

3 jaar geleden

Ik ben 28+4 weken en heb sinds enkele weken af en toe last van een onaangenaam gevoel in mijn buik, voelt dan inderdaad als een soort spanning en buik is dan harder dan normaal. Echter bij mij duurt dat dan wel best lang, kan zelfs meer dan 30 min zijn. Dus vraag mezelf ook al enige tijd af of het dat is of niet. Maar iedereen zegt dat het kort duurt. Dus ja, geen idee of ik ze dan al heb of niet.

3 jaar geleden

Reactie op Noia

Je voelt je buik vanaf een bepaald punt helemaal verstijven. Een soort same ...
Dit inderdaad. Ik heb het af en toe als ik wakker word uit een nare, heftige droom. Die zijn nu heel helder, als ik ze heb, dus ik word er ook heel overstuur uit wakker 🙄

3 jaar geleden

Reactie op Miss V

Ik ben 28+4 weken en heb sinds enkele weken af en toe last van een onaangen ...
Heb je het dan niet maar aan een kant? Dan is het gewoon het kontje ruggetje die de baby even lekker tegen je buikwand aan drukt. Dat heb ik best veel namelijk. 😋

3 jaar geleden

Reactie op Miss V

Ik ben 28+4 weken en heb sinds enkele weken af en toe last van een onaangen ...
Bij mij duren ze ook langer! Vaak een kwartier tot een half uur blijft het strak staan en dan zakt het pas. Soms pas na een warm bad of kruikje. Ik heb het vooral ‘s avonds na een drukke dag. Dan voelt mn buik echt aan als een bowlingbal. Op dagen dat ik bewust rustig(er) aan doe, heb ik ze niet.

3 jaar geleden

Reactie op seessept20

Bij mij duren ze ook langer! Vaak een kwartier tot een half uur blijft het ...
Ik heb dit ook soms dat ze lang duren. Ik moet m'n buik dan ook echt ondersteunen als ik rechtsta of rond wandel

3 jaar geleden

Je buik wordt hard, dit zijn je spieren die zich aanspannen. Kan kort duren, kan ook langer. Heb het nu ook weer bij mijn derde zwangerschap. Helaas al vanaf de 15de week last van. Het is inderdaad erg ongemakkelijk als ze optreden. Je lichaam geeft ermee aan dat je rustiger aan moet doen..

3 jaar geleden

Reactie op Miss V

Ik ben 28+4 weken en heb sinds enkele weken af en toe last van een onaangen ...
Nee hoor kan wel! Heb het zelfs een uur gehad, een harde buik! Toen uit paniek de verloskunde gebeld en die zei dat het wel eens 2 uur kan aanhouden, alleen mag het echt geen pijn doen. Ze zei dat het dan een harde buik is waarbij er waarschijnlijk tegelijkertijd een groeispeurt van de kleine of baarmoeder is waardoor het langer lijkt te duren! 😉

3 jaar geleden

Bijna iedereen zegt als je ze hebt weet je het wel, maar dat hoeft niet! Vorige zwangerschap dacht ik ze ook helemaal niet te hebben tot de verloskundige even naar de baby ging voelen en zei dat ik een harde buik had. Ik merkte er niets van, ook daarna kon ik ze niet herkennen. En ook bij deze zwangerschap ( bijna 30 weken nu) herken ik het niet. Misschien ben ik heel raar hoor, maar het kan dus wel dat je ze hebt terwijl je het niet weet!!

3 jaar geleden

Grappig nu wel, denk dat ik nog een harde buik heb gehad :p. Voelde heel licht menstruatie-achtig iets van ongemak en mijn buik voelde wel hard aan :p