27 Reacties

3 jaar geleden

Ik heb daar geen ervaring mee ja met me vorige zwanger schap maar ja is maar zoals is heb wel dat ik het zat ben helemaal met weer wat er aan komt blegh die hitte haha

3 jaar geleden

Ik voel ook vaak een kontje in m’n rib (nu 31 weken). En inderdaad altijd aan de rechter kant. Als ik dan op m’n rechter zij ga liggen wordt het minder. Alleen het opvallende is dat als ik rechts lig, de baby opeens onwijs gaat bewegen, veel meer dan dat ik links lig of zit. Heel gek maar ook weer heel bijzonder 🌷..

3 jaar geleden

Jaaa😭😭 zijn hoofdje ligt boven en die voel ik dus ook tegen mijn ribben ik moet gewoon halverwege de dag mijn werk staand doen want het voelt zo vervelend

3 jaar geleden

Reactie op ingewordtmama

Ik voel ook vaak een kontje in m’n rib (nu 31 weken). En inderdaad altijd a ...
Dat heb ik ook. De vk zegt dat ze dan klem komt te liggen en dat niet fijn vind. Op de linker zij is de doorbloeding vanuit de placenta beter en veiliger

3 jaar geleden

Ik heb precies het zelfde! Ik ben 30+2! Soms duw ik hem even naar beneden. Tijdens t eten gaat hij soms ook met volle toeren van positie veranderen.🥴

3 jaar geleden

Hier heb ik er 2. Vooral Bella (rechter baby) vind het fijn om het zelfde te doen als de jouwe. Of lekker uitrekken en dan uitgerekt blijven liggen. Ik por dan net zolang tot ze weer goed gaat liggen 😂. Verder heb ik er geen last van (geen maagzuur of zo, nu 34 weken). Schijnt dat als indalen je minder last hebt boven in maar ze wel weer op je blaas gaan duwen en dat lopen vervelend kan worden. Maar ben er wel aan toe om mijn lichaam weer voor me zelf te hebben. Nog een paar weken 😅

3 jaar geleden

Ik heb nu 31+4 en heb hetzelfde. Madam ligt in stuit. Met haar rug en bips links en hoofd rechts. Heb rechts dan ook regelmatig last. Ik duw dan iets tegen haar hoofd zodat ze anders gaat liggen. Dat is dan meestal voor korte duur. Kan moeilijk liggen en in de auto is het helemaal een ramp. Ben echt aan het aftellen nu

3 jaar geleden

Hier hetzelfde, de billen rechts tegen m'n ribben aan (nu 33+3). Erg vervelend, de enige prettige houding en dan een beetje onderuit gezakt. En alsof 'ie dan nog niet ver genoeg ligt, duwt ie zichzelf vaak ook nog even diep m'n zij in! Best pijnlijk. Ik heb ook alleen maar wat striae aan de rechterkant van m'n navel, links niks 😅. Soms duw ik 'm terug, maar daar wordt hij vaak alleen maar drukker van. Ik wil niet weten hoe het over een paar weken voelt.

3 jaar geleden

Hier ook 32 weken en man man man wat kunnen ze in de weg liggen. Hier doen ze elke dag toch wel een paar keer rek en strek oefeningen en de blote-billen-boogy-swing. Gezien het er 2 zijn en ik van mezelf magertjes ben, zie je echt 2 dikke bulten (met name rechts) die goed zeer doen. Als ze dan ook nog samen gaan vechten weet ik dat mama weer niet slaapt vannacht😅🤣. Mn vriend vind het ook nog leuk om dan tikjes op die kontjes te geven, want dan schoppen ze zo leuk terug. Het resultaat is ook nog wat mooie blauwe plekken😒. Hrt enige wat helpt is ze af en toe gewoon echt naar beneden duwen en hopen dat ze niet kwaad worden en een moordplan beramen🤷‍♀️

3 jaar geleden

Ja hier ook. 32,1 weken. En pakeerd graag lichaams delen in mijn ribben. Niet alleen pakeerd ze haar billen daar, maar is schijnbaar ook erg leuk om een voetje in longen of maag te zetten. Ik ga altijd maar een beetje verzitten dat ze meer ruimte heeft en wachten tot ze klaar is met 'spelen' haha. Ik kan nog steeds heel erg genieten, denk dat ik. Het starks ook wel ga missen. Liefs

3 jaar geleden

32.² en meneer geeft zijn voorkeur om zijn voetjes onder men ribben weg te duwen.. heb nu dus een gekneusd middenrif heerlijk handig als je erbij nier stuwing hebt en niet degelijk kan ademen. 😰

3 jaar geleden

Ja, herkenbaar! Nu 34+2 Regelmatig 'knakken' mn ribben ineens.. kan ook niet echt meer een fijne houding vinden. Heb zometeen een groeiecho, dus ben benieuwd of ze al wat is ingedaald.

3 jaar geleden

Heel herkenbaar hier 33 weekjes ligt ook links en ook met de billen tegen mijn maag en ribben heb het ook gehad met zwanger zijn dat het maar rap augustus is :)

3 jaar geleden

Same hier ook herkenbaar. Al weet ik niet wat ik voel. Het hoofdje of billen. 😅 Beide keren al eens gevoeld en ze voelen allebei hard aan.

VRIEND

3 jaar geleden

Ook hier een extreem rechtse voorkeur. Inmiddels bijna 34 weken. Ze is wel wat ingedaald al en volgens de laatste groei echo lag ze met haar rug naar voren en haar armen en benen richting m'n rechter ribben en heupen. Het klinkt schattig, maar dat kietelen wat ze met d'r voetjes en handjes doet, doet zeer!! En het auto verhaal ken ik ook, soms kan ik gewoon niet meer zitten omdat ze zich ertussen geklemd heeft, dus dan zit ik scheef naar links om meer ruimte te creëeren..... Nog 6/7 weekjes.....

3 jaar geleden

Oh ja ik ben nu precies 32 weken maar ik heb hier al wéken last van. Zodra ik iets ingezakt zit, doet het enorm pijn aan mijn ribben en krijg ik minder lucht. Ik ben vrij klein (1,60m) en onze baby lijkt qua gewicht voor te liggen op schema... dus dat zal niet meehelpen ook.

3 jaar geleden

Hier voelt het exact hetzelfde 😂! Ook continue een bips rechts in m'n ribben. Ik tel de dagen af tot m'n geplande keizersnede want ik heb het echt gehad mijn lijf doet al van 20 weken overal pijn. Heb vreselijke bekkeninstabiliteit

3 jaar geleden

Zoooo herkenbaar

3 jaar geleden

Zielig, want je moet nog zolang. Na het indalen van de baby is je buik nog steeds irritant en heb je het gevoel alsof het hoofdje tussen je benen bungelt..

3 jaar geleden

Pff hier ook... ben nu 36 weken en heb het lichamelijk volledig gehad. Kan niet lang meer zitten, staan of liggen... het begint gewoon pijn te doen 😖