17 Reacties

3 jaar geleden

Ik heb t soms heel even. Ze zeggen dat het carpaaltunnelsyndroom kan zijn ofzo?

3 jaar geleden

Carpaal syndroom is dat, heb ik ook al een tijdje last van. Doe je heel qeinig aan helaas. Zoveel mogelijk blijven bewegen. Vooral als je net wakker bent is het erg, omdat je dan uiteraard je vingers bijna niet gebruikt. Maar zachten even buigen.

3 jaar geleden

Inderdaad. Ik ben nu 34 weken zwanger en ik heb afgelopen week een creatief klusje gedaan waarna ik 5 dagen last heb gehad van kracht verlies en tintelende vingers. In een van mijn apps staat dat als hoogzwangere vrouw je zenuwen sneller afknellen waardoor je dus sneller laat hebt van carpaal tunnelsyndroom. Bij mij trok het naar wat dagen rust gelukkig weer weg.

3 jaar geleden

Ik heb er ook last van, kon er 's nachts niet van slapen.. slaap sinds 2 weken met skeelerbescherming om! Het werkt als een soort spalk en bij mij werkt dit prima!

3 jaar geleden

Carpal tunnel syndroom idd. Dat komt omdat je lichaam extra vocht aanmaakt en dat vocht drukt thv je zenuwen in je polsen (dat kanaaltje "vult" zichzelf). = slapende handen/vingers, opgezwollen gevoel en krachtverlies. Vooral 's nachts, wat zeer handig is om uit je bed te kruipen voor die nachtelijke plasjes 😂🙈 en op de ochtend. Bewegen met je handen, niet plots enorm veel oefeningen doen of overbelasten. Heb je echt te veel last / pijn, kan je polsbraces dragen of verder ook cortisoneninspuiting (maar dat is niet aangeraden en zou ik persoonlijk ook van wegblijven )

3 jaar geleden

Ik heb er ook heel veel last van! Vooral snachts, en of me hand te lang naar beneden.. Wat ik doe is vuist maken en dan weer ontspannen zodat het bloed er weer door heen kan stromen... (snap je beetje wat ik bedoel) en je hand wat hoger leggen helpt ook.. En koelen is voor een fijn gevoel..

3 jaar geleden

Ik heb het ook. Gelukkig s'avonds geen last van in bed, dan slaap ik lekker :). Indd zo min mogelijk belasten vooral ook nu het zo warm is buiten. Af en toe lekker onder de koude kraan houden of even met je armen omhoog en lichtjes je vingers bewegen. Helpt iig voor mij!

3 jaar geleden

Dat komt door vocht in de gewrichten van je handen. Ook wel gekend als Carpel Tunnel Syndrome. Ik heb het heel erg, mijn handen verkrampen ook helemaal, vooral snachts en is dan heel pijnlijk. Ben gisteren op aanraden van gynae bij de Fysiotherapeut geweest, die heeft me dan in mijn rechterhand een cortisone injectie gegeven. Mag maar 1 per keer. Momenteel nog meer pijn, maar dat zou normaal zijn door de injectie. Cortisone werkt pas na 48u. Dus hoop tegen het weekend dat het resultaat heeft.

3 jaar geleden

Reactie op Ticia

Carpal tunnel syndroom idd. Dat komt omdat je lichaam extra vocht aanmaakt ...
Cortisone kan geen kwaad voor de zwangerschap. Is in het algemeen wel niet goed voor kraakbeen etc, maar zolang het niet te veel is kan het zeker geen kwaad.

3 jaar geleden

Reactie op Jspijkman

Ik heb er ook last van, kon er 's nachts niet van slapen.. slaap sinds 2 we ...
Ja polsbeschermers van skeeleren werken bij mij ook! Althans, de klachten zijn veel minder en ik word er nu niet meer wakker van.

3 jaar geleden

Reactie op Miss V

Dat komt door vocht in de gewrichten van je handen. Ook wel gekend als Carp ...
Oke! Ben heel heel benieuwd of het je helpt! Hoor er veel wisselende verhalen over! Let me know! 👍🏻

3 jaar geleden

Hier ook. Lig snachts wakker van de pijn. Overdag geen gevoel meer in mijn vingers. Kan mijn elastiek niet eens in mijn haar doen of een glas beet houden. Laten masseren helpt een beetje... verder van alles geprobeerd maar bij mij werkt niks helaas. Mijn gyn zegt dat het na het bevallen over moet zijn..

3 jaar geleden

Vanaf de eerste weken al last van! Slaap sinds paar weken met een brace om me pols ideaal! Word er niet meer wakker door en overdag wel tintelende vingers maar is te doen. Had snachts soms echt hevige kramp in mijn hand sinds de brace geen last meer van

3 jaar geleden

Helaas al paar weken last van. Eerst vooral snachts , amper nog handen kunnen gebruiken erg pijnlijk. Nu ook overdag pijnlijk en tintelen , nog 8weekjes en dan is het weer over na de bevalling.

3 jaar geleden

Snachts elke keer weer tintelende vingers! Ik wordt er zelfs wakker van... Geen idee wat kan helpen dus ik lees graag mee 😃

3 jaar geleden

Heb ik ook! Kan het carpale tunnel syndroom zijn. Ik kreeg als tip van de gynaecoloog dat ik het beste van die pols beschermers (bij skeeleren etc) kon dragen. En het is echt stukken minder bij mij!😃

3 jaar geleden

Ik ook al weken last van. Ook overdag als ik mijn linkerhand te lang omhoog houdt als ik bijvoorbeeld op mijm telefoon zit en dutjes doe, daarna ook vaak tintelende vingers