85 Reacties

3 jaar geleden

Reactie op mmaannddy17061992

Ik ben nu zwanger van de 3e.. Bij de eerste werd ik ingeleid dus in 't ziek ...
Ik begrijp je angst, maar de vk checkte bij mij echt heel erg goed of ik nog achter mn beslissing stond tijdens de bevalling en gaf zelf meerdere malen aan dat ze er alle vertrouwen in had om thuis de bevalling te begeleiden. Dat stelde mij ook gerust. Vertrouwen in het proces ❤️

3 jaar geleden

Ik riep altijd heel hard ziekenhuisbevalling, maar ik begin nu meer na te denken over thuis bevallen. Het is mijn eerste, dus het is vooral ook de angst dat er complicaties kunnen optreden en je dan wellicht niet genoeg tijd hebt om in het ziekenhuis te komen. Ik weet niet hoe reëel die angst is?

3 jaar geleden

Reactie op AnnieAnna87

Ik riep altijd heel hard ziekenhuisbevalling, maar ik begin nu meer na te d ...
Dat was destijds ook mijn enige twijfel. De verloskundige zei toen dat als je toch naar het ziekenhuis moet dit in veel gevallen niet met spoed is. Bijvoorbeeld als het niet vordert of als baby in vruchtwater heeft gepoept. Natuurlijk kunnen er situaties voordoen dat je toch snel moet zijn, maar dat gaf mij voldoende vertrouwen om thuis te bevallen, ook omdat ik geen enkele reden vooraf had om in het ziekenhuis te bevallen. Vond het echt heerlijk thuis (heb natuurlijk geen vergelijking), dus wil straks ook weer thuis bevallen.

3 jaar geleden

Reactie op AnnieAnna87

Ik riep altijd heel hard ziekenhuisbevalling, maar ik begin nu meer na te d ...
Voor mij ook de eerste, maar wat mij vooral naar lijkt als je vanuit een thuisbevalling toch naar het ziekenhuis moet is dat je dan misschien uit je bubbel wordt gehaald!

3 jaar geleden

Thuisbevalling. Lekker rustig in je bubbel. Ging bij de 1e als een speer.

3 jaar geleden

Wist vooraf al dat mocht ik zwanger raken, ik onder controle van een gynaecoloog zou lopen. En dus in het ziekenhuis moet bevallen

3 jaar geleden

Wist vooraf al dat mocht ik zwanger raken, ik onder controle van een gynaec ...
Hier ook!

3 jaar geleden

Ik ga weer voor thuis! Heerlijk je eigen huis je eigen douche na de bevalling geen rit naar huis gelijk gaan genieten. Onze eerste is in zh geboren had gepoept in vruchtwater Onze tweede thuis bevallen en vond heerlijk

3 jaar geleden

Dat was destijds ook mijn enige twijfel. De verloskundige zei toen dat als ...
Ja oke, dat is waar. Het idee dat je thuis je ding kunt blijven doen en er niet op uit hoeft lijkt mij ook wel wat. Ritje naar het ziekenhuis hoeft ook maar 10 a 15 minuten te duren in het ergste geval. Zal het er nog eens met ze over hebben, dankje voor je reactie!

3 jaar geleden

3e bevalling en een verplichte keizersnede😐

3 jaar geleden

Nog een ander vraagje, misschien weten jullie hier meer over. Mijn partner en ik hebben besloten toch voor een ziekenhuis bevalling te gaan ivm helse weken na een slechte 20 weken echo (met goeie afloop godszijdank).. valt dit nu wel/niet onder medische indicatie? (gezien voorgeschiedenis)

3 jaar geleden

Reactie op MvdVeen-24

Nog een ander vraagje, misschien weten jullie hier meer over. Mijn partner ...
even navragen bij je verloskundige, waarschijnlijk als nu toch alles in orde is ben je niet meer medisch. Maar gewoon even vragen dan heb je duidelijkheid

3 jaar geleden

Reactie op MvdVeen-24

Nog een ander vraagje, misschien weten jullie hier meer over. Mijn partner ...
Zo lang je geen medische indicatie hebt. Dus reden voor jou of kindje dat je in zkh moet bevallen is het poliklinische. Ik heb tijdens vorige bevalling totaalruptuur gehad. Toen was het advies van gynaecoloog om volg bevalling in zkh te doen. Bij deze zwangerschap heeft mijn verloskundigen aanvraag gedaan voor medische locatie indicatie. Maar is afgewezen. Dus als ik dat toch wel graag zelf wil is het poliklinische. Dus zelf betalen. Je zorgverlener kan jou precies vertellen of jij recht hebt op medische noodzaak. Hopelijk heb je hier wat aan.

3 jaar geleden

1e keer niet medisch geweest en mijn verloskundige gaf aan dat dit prima kan. Dat zij zelfs veel complicaties ook thuis aankunnen. Heb het toen op me af laten komen met wel voorkeur voor thuis(ivm kosten). Ontzettend snelle en fijne bevalling gehad( had al 10 cm toen vk aankwam). Dit is was zo fijn dat ik nu zeer graag weer thuis wil

3 jaar geleden

Na een spoedkeizersnede bij de eerste ben ik nu medisch en beval ik sowieso weer in het ziekenhuis. Vorige keer goed bevallen moet ik zeggen ;) In principe beval ik dit keer natuurlijk maar las dat de kans 25÷ is dat het weer op een keizersnede uitloopt. We gaan het zien

3 jaar geleden

Reactie op MvdVeen-24

Nog een ander vraagje, misschien weten jullie hier meer over. Mijn partner ...
Valt niet onder medische indicatie tenzij verloskundige/gynaecoloog dit toekennen. Zal dus poliklinisch zijn samen met je verloskundige. Valt dus ook niet onder de vergoeding tenzij je een pakket hebt waarin een poliklinische bevalling ook verzekerd is.

3 jaar geleden

Wij hadden eerst besloten in het ziekenhuis maar uiteindelijk hebben we besloten dat het beter is als ik thuis ga bevallen... ik wordt altijd heel nerveus in een ziekenhuis (dat heeft het hele icsi traject ook een stuk moeilijker gemaakt dan 'nodig' helaas) dus zolang de VK zegt dat ik thuis mag bevallen gaan we daar ook voor.. lekker in de eigen vertrouwde omgeving eigen bedje en alles wel zo prettig :)

3 jaar geleden

Reactie op Baby3withlove

Ik moet in het ziekenhuis bevallen omdat ik antistoffen maak. Als ik te vee ...
Ik heb ook antistoffen in mijn bloed en daardoor een transfusiekaart. Maar mijn verloskundige heeft niet gezegd dat ik niet thuis zou mogen bevallen.... 🤔

3 jaar geleden

Ik wil graag in het ziekenhuis bevallen

3 jaar geleden

Reactie op Mellie91

Wij hadden eerst besloten in het ziekenhuis maar uiteindelijk hebben we bes ...
Onze voorkeur had ook eerst poliklinisch bevallen. Leek mij vooral prettig omdat daar alle medische "dingen" aanwezig zouden zijn als er iets mis was. Met alle corona maatregelen werd ons aangeraden om na te denken over thuis bevallen (ivm besparen bedden en virussen/infecties in zkh) en pas toen ben ik me daar in gaan lezen. Nu staan wij 110% achter een thuisbevalling en snap ik niet dat ik ooit anders wilde! Hoe heerlijk om in je eigen omgeving te kunnen blijven, je eigen douche, je eigen bed. Je eigen koffie zelfs! En naast dat dit voor mij erg prettig leek geeft het mij ook enorme rust dat mijn partner in zijn eigen omgeving is... De VK belt de kraamzorg om te assisteren bij de bevalling en de VK heeft zelf ook van alles mee om te hechten en in eventuele levensbedreigende situaties te handelen. Voor mij een hele opluchting. Ik heb mijn kraampakket en mand al klaar staan dus kom maar op kleine vent 🥰