10 Reacties

één jaar geleden

Mijn beide zoontje komen/kwamen te weinig aan. Zoontje van nu 18 weken werd geboren op percentil 94 en zit nu op 18... Bij de eerste heb ik me vreselijk zorgen gemaakt. Bij de tweede laat ik het los. Beide kinderen zijn slank maar ontwikkelen zich bijzonder goed. Zijn vrolijk, poepen, plassen en slapen (soms) Zo groeien mijn kinderen blijkbaar.

één jaar geleden

Reactie op Whatififly

Mijn beide zoontje komen/kwamen te weinig aan. Zoontje van nu 18 weken wer ...
Misschien toeval, mijn dochter is op percentiel 97 geboren. Ook hoog dus en zakt nu af tot (nu toe) 31.

één jaar geleden

Reactie op RoosA95

Misschien toeval, mijn dochter is op percentiel 97 geboren. Ook hoog dus en ...
Oh joh... Nouja uit mijn ervaring komt het allemaal gewoon goed. Maar ik begrijp je zorgen heel goed hoor

één jaar geleden

Hier ook een baby die te weinig aankomt. Tussen maand 2 en 3 maar 200 gram. Cb heeft een extra meetmoment voorgesteld met 4 mnd, maar tussendoor hoefde ik niets aan te passen (6, soms 7 voedingen met 1 nachtvoeding). Ook omdat ze het verder zo goed doet, net als bij jou. Na twee weken zag ik op de eigen weegschaal dat ze weer maar 100 gram was aangekomen. Toen zelf besloten om extra te voeden (1 overdag en 1 in de nacht erbij, zodat ze uitkomt op 8. Nu ze in haar sprong zit, is ze toch extra wakker 's nachts). Ik hou haar dus meer op een (flexibel) schema, dan op verzoek. Als ze vaker aangeeft trek te hebben, zou ik haar aanleggen maar dat heeft ze nog niet gedaan. Daarnaast probeer ik haar warmer te houden. Ik las namelijk dat het babietjes veel energie kan kosten als ze net te koud zijn. En het is nogal een koukleum, zeker 's nachts. De week erna was ze ongeveer 150 gram aangekomen. Ben benieuwd of dat doorzet, of dat het een tijdelijke opleving was :-p.

één jaar geleden

Ik had dit ook maar omdat mijn kleine ziek was. Soms kan het ook zijn dat door de melk hun ontwikkeling niet echt goed loopt. Daarmee bedoel ik melk dat niet bij ze past, omdat het niet goed verteerd. Heeft je kindje last van opgezette buik, uitslag of scheetjes bijv die heel erg stinken? Probeer dit met je kinderarts te bespreken en misschien een hypo-allergeen variant van melk te gebruiken. Hier wordt het melk als het bij je baby past sneller omgeslagen tot “vet” dus gewichtstoename.

één jaar geleden

Reactie op Erp

Hier ook een baby die te weinig aankomt. Tussen maand 2 en 3 maar 200 gram. ...
Herkenbaar, dat van de kou. Ze is al sinds heel klein snel koud. ‘s Nachts ook inderdaad. Jouw kindje accepteert die extra voeding dan wel? Ik probeer ook wel eens een extra te doen op mijn verzoek, maar regelmatig heeft ze daar geen zin in haha. Hopelijk blijft die groei doorzetten bij jullie!

één jaar geleden

Reactie op Proudmommieee

Ik had dit ook maar omdat mijn kleine ziek was. Soms kan het ook zijn dat d ...
Nee daar heeft ze gelukkig geen last van! Zal het wel bespreken met de arts tijdens de afspraak. Hopelijk gaat het nu beter met jouw kleine?!

één jaar geleden

Reactie op RoosA95

Nee daar heeft ze gelukkig geen last van! Zal het wel bespreken met de arts ...
Lief dat je het vraagt! Jaa hij had het adennovirus 🥺 heel veel kindjes zijn ziek echt ontzettend zielig. Zou echt goed hier achterna gaan, als je vragen hebt of iets kan je me altijd berichten!!

één jaar geleden

Reactie op RoosA95

Herkenbaar, dat van de kou. Ze is al sinds heel klein snel koud. ‘s Nachts ...
Tot mijn verbazing accepteert ze dat inderdaad. Misschien omdat het verschil niet zo groot is; eerst zat er ongeveer 3 uur tussen voedingen, nu hou ik 2.5 uur aan. Ze geeft zelf dan vaak nog geen hongersignalen af, maar is wel elke keer enthousiast als ze doorkrijgt dat het weer voedertijd is. Vaak drinkt ze gewoon goed, maar soms ook wat minder (zeker in de middag). Maar elke extra slok is winst. En dan weet ik in ieder geval dat ze de kans heeft gehad om genoeg te drinken.

één jaar geleden

Ik heb ook wel gelezen dat allergie een oorzaak kan zijn voor minder aankomen. Je zou met de LK kunnen overleggen of een koemelk vrij dieet een optie is.