26 Reacties

茅茅n jaar geleden

Reactie op BabyMik

Onze kinderarts zei toevallig laatst dat het wereldwijd advies van de WHO a ...
Fijn de info die je deelt! Ik twijfelde eerst om met 4 maanden te beginnen maar ook het maken van een andere eetbeweging dan fles of borst schijnt goed te zijn!

茅茅n jaar geleden

Wij gaan vanaf 6 maanden beginnen. Groente pureren & invriezen in ijsblokjesvormen. Borstvoeding ook in ijsblokjesvormen. Dan eerst 2 blokjes borstvoeding en 1 blokje groentes, na een poosje bouw je de borstvoeding af. Altijd eerst met groentes beginnen. Pas veel later fruit.

茅茅n jaar geleden

We zijn begonnen met groente hapjes met vier maanden. Ik maak de hapjes zelf. Groente stomen en dan blenden. Ik doe het daarna in een ijsblok bakje die je kan afsluiten en haal elke dag een blokje uit de vriezer. Ben begonnen met wortel. Ze vond het heerlijk!! 3 a 4 hapjes is voldoende om te wennen. Herhaal de groente een paar dagen om aan de smaak te wennen en te zien of hij/zij niet allergisch is. Succes!

茅茅n jaar geleden

Sommige vrouwen willen maar kunnen helaas geen borstvoeding geven.

茅茅n jaar geleden

Mijn dochter was op 27-11 precies 4 maanden oud dus ben ik begonnen met proefhapjes. Eerst geprakte banaan, je hebt echt maar twee plakjes banaan geprakt nodig. Ze vond het niet echt iets, de dag erna en die daarna ook nog banaan laten proeven. Vervolgens broccoli gekookt en gepureerd met de staafmixer en daarna een klein beetje moedermelk erdoorheen geroerd. Broccoli ook weer 3 dagen achter elkaar. Nu zijn we aangekomen bij zoete aardappels en dat doen we ook 3 dagen. Ik geef bewaar voor ong. 3 dagen in de koelkast en de rest vries ik in (in een ijsblokjes element - zie foto). Ze krijgt niet meer dan 5 (hele kleine) hapjes ong. een half uur na een voeding, 1 keer per dag.

茅茅n jaar geleden

Hoe zijn jullie ervaringen met de fles drinken als je oefenhapjes geeft? Onze dochter is precies 4 maand maar drinkt al 2 weken erg slecht. Ze is niet suf en ze groeit gewoon maar ze drinkt met haar 5,7kg ongeveer de helft van wat ze zou moeten drinken (5,7*150=855) maar ze drinkt maar 3 flessen van 150+5 helemaal leeg en tussendoor nog hele kleine beetjes. Het kan het sprongetje zijn natuurlijk maar ik dacht misschien gaat ze ook wel beter drinken als we aan hapjes beginnen. Misschien is het wel onzin maar ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!