36 Reacties

één jaar geleden

Nee joh 7-8 is helemaal prima! Volkomen normaal. Ik zit meestal 8-9 en soms een dagje 10 of 11x. Merk wel dat als we thuis zijn ze strakker om de 2-2.5 uur vraagt en als we weg zijn zit er wat langer tussen (en wat meer slaap)

één jaar geleden

Mij werd door het cb verteld dat ik maar vaker moest gaan voeden en anders kv bij. Ik zou dan niet genoeg hebben. Vandaag van het cb een lactatiekundige aan de telefoon gehad (mijn afspraak werd geannuleerd omdat ik later zou zijn) die aangaf dat ik moest gaan powerkolven om de producten te verhogen, sws 2 dagen en derde dag moest ik dus toenemende productie hebben. Dat ga ik ook doen. Ben wel van live bv naar full time kolven gegaan omdat ze slecht ging aanhappen icm die fles die we dan maar moesten hij geven. We zitten nu tussen de 6 en 11 keer per 24uur. Echt verschillend per dag. Ze is overigens 14 weken nu.

één jaar geleden

Voor de sprong op.een.gegeven moment rond de 6 a 7 voedingen. Nu is hij 16 weken en RS virus gehad en die sprong nu enz. Zit nu wel op 7 a 11 voedingen!. En soms maar een klein beetje drinken, dus niet een echte voeding. Ik geloof erin dat ze vragen wat ze nodig hebben. Als jij te.weinig.zou.hebben, zou je lichaam dat na een paar dagen aanpassen naar de vraag. Dus je hebt gewoon genoeg.hoor! Verkoudheid of niet lekker voelen zorgt soms ook voor kleinere beetjes en vaker :) borstvoeding is ook hechting, veiligheid en nabijheid.

één jaar geleden

Mijn zoontje komt overdag om het uur, dus elke 40/70 minuten ongeveer. En snachts om de 4/5 uur😊

één jaar geleden

Reactie op Mikjej

Mijn zoontje komt overdag om het uur, dus elke 40/70 minuten ongeveer. En s ...
En ik heb meer dan genoeg melk😂 hij vind het gewoon fijn om bij me te zijn en te drinken. Hij drinkt steeds ook maar eventjes. En dan komt er nog makkelijk veel melk uit

één jaar geleden

Stom he dat andere je ineens zo onzeker kunnen maken 😔☺️

één jaar geleden

Volkomen normaal!

één jaar geleden

Heel normaal! Hier ook meestal 7 voedingen op een dag. Ze is 15 weken.

één jaar geleden

Mijn dochter zit op 5 a 6 voedingen. Meestal 7u, 10u, 14u, 18u en 22u. Soms nog een keer extra tussen 14u-18u. Ze slaapt s nachts door en ik heb juist snel last van overproductie. Dus vandaar zo weinig, ze drinkt veel in één keer. Ik heb begrepen dat 7 a 8 keer voor borstvoeding redelijk gemiddeld is 😉.

één jaar geleden

Ja wat hier al allemaal gezegd is. En ook een vorm van troost als ze zich niet helemaal lekker voelt. Ikzelf vind het best vervelend dat ze nu weer vaker komt 's nachts (mijn dochter is van de 10e, ook 7-8 voedingen op een dag) maar het vervelendste vind ik gelijk de opmerkingen dat het altijd aan mijn melk zou moeten liggen ☹️ ook als ze een keer wat krampjes heeft ofzo.. Dat geeft me regelmatig wel een verdrietig en eenzaam gevoel eigenlijk. Alles wijst er naar uit dat ze het goed op doet en ik ben er nog niet klaar voor om af te bouwen. Weet ook dat op momenten wanneer je kleintje meer melk nodig, ze dan wat vaker zal komen om jouw productie op te krikken.

één jaar geleden

Ik heb het nooit geteld, maar ik gok ergens tussen de 10 en 15x per dag? Hij spuugt heel erg veel dus van elke keer drinken komt voor mijn gevoel 2/3e er weer uit. Hij is 18 weken

één jaar geleden

Morgen 16 weken. Gemiddeld zes keer. Ze slaapt meestal ‘s nachts door, en komt dan overdag wel elke 2 à 3 uur.

één jaar geleden

Dank voor jullie reacties! Ineens was ik zo onzeker (gemaakt) Terwijl ik het altijd normaal vind en voed op verzoek.

één jaar geleden

Gemiddeld 6 volledige voedingen, maar tussendoor ook vaak nog wat slokken voor troost, nabijheid etc. Nooit geteld hoe vaak ik op een dag aanleg, ik heb alle schema's inmiddels losgelaten. Dat is dan juist het makkelijke van bv, denk ik dan maar, even floep de borst eruit, al is het maar voor een paar slokken. Hij is 12 weken. Hoezo zou vaak voeden erop duiden dat je niet genoeg melk zou hebben? Sommige kindjes willen nou eenmaal vaker drinken, ook kleine beetjes. Geen reden om onzeker te zijn hoor, lijkt me!

één jaar geleden

Reactie op Soofje81

Gemiddeld 6 volledige voedingen, maar tussendoor ook vaak nog wat slokken v ...
Precies! Mijn baby wil gewoon heel vaak kort drinken. Helemaal prima. Snachts laat hij er wel heel lang tussen dus er is niks aan de hand lijkt me😂 als hij klaar is met drinken komt er nog genoeg en heel makkelijk uit

één jaar geleden

Ik zit op evenveel voedingen. Verschil van dag. Ik geef op vraag werkt voor mijn dochter beter dan vaste tijden.

één jaar geleden

Kolven jullie vaak af? Hier blijven ze ook maar zeggen dat ik meer moet kolven, flesjes door andere geven ect. Iedereen heeft altijd wel zijn mening over borstvoeding hé😣

één jaar geleden

Reactie op Mamaxx

Kolven jullie vaak af? Hier blijven ze ook maar zeggen dat ik meer moet kol ...
Nee eigenlijk niet. Ik kolf af en toe omdat ik mijn zoon probeer te leren uit een flesje te drinken. Maar ik haat kolven. En uiteindelijk gooi ik meestal de melk weg omdat mijn zoon het toch niet wil drinken...

één jaar geleden

Reactie op Mamaxx

Kolven jullie vaak af? Hier blijven ze ook maar zeggen dat ik meer moet kol ...
Ik wil wel, maar vergeet het vaak na de ochtendvoeding of het komt niet uit, of ik kolf maar 50ml en denk dan al snel laat maar, met zulke kleine hoeveelheden. Ik moet er eens werk van maken om een voorraadje aan te leggen, maar het komt er steeds niet van. Ik heb nu een stuk of 10 zakjes met minihoeveelheden in de vriezer, genoeg voor een paar noodsituaties, maar had begrepen dat je verschillende batches niet mag mixen?

één jaar geleden

Reactie op Mamaxx

Kolven jullie vaak af? Hier blijven ze ook maar zeggen dat ik meer moet kol ...
Iedereen vind er wel wat van idd. En dan zo stom dat je het wel weet, maar je er soms toch onzeker van word. Ik kolf op het werk. Werk 2.5 dag per week, is 5 kolf momenten per week