20 Reacties

één jaar geleden

Ik lees dit soort dingen altijd op Reddit en was er heilig van overtuigd dat dit een Amerikaans ding is, maar de mensheid blijft me maar teleurstellen🫠 Heb je er met je man over gepraat? Zo ja, laat je schoonmoeder dan een keer babysitten, maar plaats verborgen camera's of neem jullie gesprekken op. Laat ze dan aan je man horen. 9 van de 10 keer werkt dit heel goed.

één jaar geleden

Wij hebben bij onze oudste dochter ook wat last gehad van schoonouders die hun eigen zin doen en het "beter weten". Het stoorde mij behoorlijk. Ik heb heb dit op een rustige manier gezegd en ook dat het onze dochter is en wij het op onze manier doen. Dat dat misschien niet altijd de juiste manier is maar dat we het dan wel zullen ondervinden. Na dat gesprek is het echt veel veel beter geworden.

één jaar geleden

Reactie op Wolflover2001

Ik lees dit soort dingen altijd op Reddit en was er heilig van overtuigd da ...
Schoonmoeders doen het nooit goed. Waarschijnlijk overal ter wereld. Eerlijk gezegt vindt ik de speen weggooien omdat de hond hem had een beetje verspilling. Gewoon even goed afwassen of uitkoken is wel voldoende. Het klinkt wel alsof je schoonmoeder haar best heeft gedaan zodat je dochter zou stoppen met huilen. Helaas laten veel kinderen zich rond die leeftijd alleen bij mamma troosten. Mijn zoon huilt ook 1,5 uur als hij bij pappa met blijven 😑

één jaar geleden

Mijn zoon heeft bij 11 weken ook alles aan elkaar gekrijst toen mijn eigen moeder ging oppassen. En bij mijn man ook toen ik ‘s avonds weg moest. Vervelend, maar echt niet hun schuld. Die kleintjes zijn gewoon zo gehecht aan mamma. En een speen zou ik gewoon uitkoken als hij vies geworden is. Maar goed dat moet je zelf weten natuurlijk.

één jaar geleden

Reactie op Kathds

Wij hebben bij onze oudste dochter ook wat last gehad van schoonouders die ...
Helaas heeft dat niks geholpen.. mij man is al een aantal keer met z’n moeder in gesprek geweest. Lastig…

één jaar geleden

Onze zoon komt absoluut niet bij mijn schoonmoeder.. Daar zijn wij het beiden over eens. Ze koopt kleren maar 68 terwijl hij 80 draagt, want 68 past beter bij zijn leeftijd.. En ze loopt continu te beweren dat wij overvoeden (2x210+7 en 3x180+6, groente en fruit) en dat we maar minder moeten geven. Ons zoontje heeft behoorlijk heftige reflux dus er komt zo nu en dan wat terug, maar in haar ogen is dat dus overvoeden. Ik zie het gebeuren dat als hij daar wel zou zijn ze hem gewoon minder geeft omdat zij dat beter vind.. Ik snap je dus volkomen. Echter snap ik het stukje van de speen weggooien niet helemaal.. je kan hem toch afspoelen en uitkoken/steriliseren? Nu hebben wij zelf 2 honden dus misschien sta ik daar te makkelijk in. Echter denk ik wel, als ik lees wat ze allemaal gedaan heeft om er voor te zorgen dat ze stopte met huilen dat het geen opzet is geweest..

één jaar geleden

Reactie op MamavanR

Onze zoon komt absoluut niet bij mijn schoonmoeder.. Daar zijn wij het beid ...
Is het feit dat je schoonmoeder kleren in maat 68 koopt terwijl hij maat 80 draagt tegenwoordig een reden om je kind niet aan schoonmoeder toe te vertrouwen? 😑

één jaar geleden

Reactie op Whatififly

Is het feit dat je schoonmoeder kleren in maat 68 koopt terwijl hij maat 80 ...
Als je haar duidelijk verteld, omdat ze vraagt, dat hij 80 draagt en vervolgens aankomt dragen met 68 en doodleuk verteld dat ze dat beter bij zijn leeftijd vind passen in combinatie met al het andere wat voorvalt dan ja, voor mij wel.

één jaar geleden

Reactie op MamavanR

Als je haar duidelijk verteld, omdat ze vraagt, dat hij 80 draagt en vervol ...
Oke. Iedereen moet dar zelf weten hoor. Ik zou alleen geen relaties op spanning zetten over zulke onbelangrijke dingen... Het is wel de oma van je baby en de moeder van je partner. Ik zou van blijdschap door het plafond springen als de moeder van mijn partner interesse zou tonen in mijn kinderen. Ze heeft mijn zoons van bijna 3 jaar en 4 maanden nog nooit gezien. We hebben wel contact en ik heb geen hekel aan haar. Maar ik zou mijn kinderen zo graag og een lieve oma gunnen. En haar lieve kleinkinderen.

één jaar geleden

Reactie op Whatififly

Oke. Iedereen moet dar zelf weten hoor. Ik zou alleen geen relaties op span ...
😴

één jaar geleden

Reactie op MamavanR

Onze zoon komt absoluut niet bij mijn schoonmoeder.. Daar zijn wij het beid ...
Oeii.. mijn partner gaat nu netjes tegen mijn schoonmoeder zeggen dat ze moet respecteren hoe wij onze dochter opvoeden. Wij doen dit op een andere manier dan haar en ze hoeft niet constant haar mening daarover te geven. Iedereen doet het op z’n eigen manier. Heftig dat ze niet wil luisteren voor jullie.. dat zou het een stuk makkelijker maken allemaal. Wat betreft de speen, ik ben super bang voor herdershonden en daarnaast erg schoon. Vandaar dat ik er wat anders in sta 😀

één jaar geleden

Mijn schoon moeder krijgt mijne ook niet hoor. Als ik erbij ben is het oké en anders niet. Ik weet dat zij bij haar eigen kinderen als ze te vaak gingen huilen door elkaar ging schudden en ook gwn keihard op de bank liet neerploffen. Ik heb zelf huilbabys dus die komen alleen bij mij of bij mijn moeder. En het interesseert mij niet wat mijn partner ervan vind. Want als dit bij mijn kids gebeurt kan het goed mis gaan

één jaar geleden

Reactie op Whatififly

Schoonmoeders doen het nooit goed. Waarschijnlijk overal ter wereld. Eerl ...
Ik ben net helemaal met je eens. Eindelijk wat tegengeluid 👍 De schoonmoeder is de moeder van je partner! Zij is net zo goed een oma als je eigen moeder. Verder klinkt het in mijn oren ook alsof ze flink haar best doet.

één jaar geleden

Mijn zoontje lacht naar iedereen, een echte allemansvriend. Totdat mijn schoonmoeder binnenstapt/naar hem kijkt... Dan is het huilen!! Zodra mijn schoonvader hem dan overneemt, is het klaar... Nou vind ik het mens ook niet te harden, dus geef mn kind groot gelijk 🙈. Kinderen voelen alles feilloos aan he! Als jij haar niet mag, voelt je kind dat exact aan. Of als ze geen fijn persoon is (of je haar nou wel of niet leuk vind) voelen ze ook aan... Toen mijn nichtje klein was, was het ook altijd huilen bij mijn vader. Die bleek (achteraf) ook totaal niet in zijn vel te zitten en hartstikke ongelukkig te zijn. Wist niemand, alleen hij zelf en dus ook mijn nichtje.... Dar over het speentje vind ik ieder zijn eigen keuze uiteraard, maar wel een beetje zonde! Telkens als het speentje buiten valt, gooi je het dan ook weg?

één jaar geleden

Reactie op Whatififly

Oke. Iedereen moet dar zelf weten hoor. Ik zou alleen geen relaties op span ...
Sorry, maar vind dit altijd een beetje een dooddoener.... Omdat een ander iets niet heeft maar jij wel, moet je er maar blij mee zijn? Zo werkt het leven helaas niet 😅. Sommige mensen kun je niet uitstaan, maar omdat ze familie is moet je het maar accepteren? En zeker omdat niet iedereen dat heeft...? Als je weet dat iemand haar eigen kinderen door elkaar (heeft ge)schudt en op een bank neersmijt, dan laat je je kind daar toch niet met een gerust hart alleen achter? Ook al is het dan je (schoon)moeder.....

één jaar geleden

Reactie op iirrssjjee

Sorry, maar vind dit altijd een beetje een dooddoener.... Omdat een ander i ...
Dat dus.. Het is onze eigen keuze en die gaat helaas niet over 1 nacht ijs. 4 jaar geleden stond ze al te juichen bij mijn eerste miskraam want verdiende geen kind van haar zoon. Toen m'n vliezen braken in juli fakete ik dat maar en noem zo maar op. Laat staan wat ze mijn partner allemaal aangedaan hebben..

één jaar geleden

Reactie op MamavanR

Dat dus.. Het is onze eigen keuze en die gaat helaas niet over 1 nacht ijs. ...
Dat is toch een heel ander verhaal dan kleertjes in de verkeerde maat kopen dan?

één jaar geleden

Reactie op Whatififly

Dat is toch een heel ander verhaal dan kleertjes in de verkeerde maat kopen ...
Dat stapelt er allemaal wel bij op waardoor we dus tot deze keuze zijn gekomen.

één jaar geleden

Ik begrijp je helemaal. Maar, respecteer je de ouders niet, dan zie je het kind niet. In mijn ogen. Als ze jullie opvoedmanier en jullie grenzen niet respecteert ziet ze ook jullie kind niet. En al helemaal niet oppassen. Ik zou mijn baby niet bij mn schoonmoeder laten. Liever nieteens op schoot even maarja daar kom ik niet onderuit anders word mijn eigen moeder boos😂 ik heb heel veel redenen dat ik mijn kind niet bij mn schoonmoeder wil, mijn man begrijpt dat ook gelukkig en staat achter mij. Gewoon je baby niet meer naar je schoonouders doen, duidelijk je grenzen aangeven. Als ze jou niet respecteert ziet ze jouw kind niet meer, eigen schuld.

één jaar geleden

Reactie op MamavanR

Dat dus.. Het is onze eigen keuze en die gaat helaas niet over 1 nacht ijs. ...
Ach wat verschrikkelijk!! En miskraam is een van de meest traumatische dingen ever... Jij gaat toch ook niet lachen als haar zoon dood gaat wtf... En nee dat is niet anders. Het is je kind. Of je kind nou 1 week bevrucht is of 20 jaar geleefd heeft dat is nogsteeds afschuwelijk en mega traumatiserend.... Als mijn schoonmoeder dat gedaan had had mijn man al het contact met haar moeten verbreken of we zouden scheiden hoor. Zulke mensen komen mijn leven absoluut niet binnen.