10 Reacties
5 maanden geleden
Auto's! Wij hebben hotwheels en toet toet auto's en dat vind ie echt geweldig. Met blokken spelen en puzzels vindt ie op zijn tijd leuk. Ik probeer elke paar weken een beetje af te wisselen met verschillend speelgoed zodat het leuk blijft, behalve de auto's, die kan die altijd pakken.
5 maanden geleden
Van de week heeft ze zich een tijd vermaakt met een schaal met rijst, Macaroni en pasta. Dan twee bakjes en paar lepels erbij. Dat kon ze echt even alleen doen. Ook kan ze buiten in de tuin zich alleen vermaken met water.
Ander speelgoed is meer samen (lezen, stickers/kleurev/verven, pop aankleden)
of ben ik op afstand betrokken (zoals spelen in dr keukentje en dan vraag ik of ze koffie gaat maken)
5 maanden geleden
Reactie op MTMvdHS
Bij ons is Duplo een enorme hit. Met name de trein die uit zichzelf kan rij ...
Is dat die stoomtrein?
4 maanden geleden
Hier een meisje dat zich heel lang niet alleen kon vermaken. 'Samen, samen!' Maar ineens is dat veranderd. Ze heeft een nieuwe kamer gekregen waar ze heel graag met blokken of megablocks speelt of zelf een boekje 'leest'. Maar ook beneden vermaakt ze zich goed in haar keukentje, met duplo of ze gaat kleien of tekenen of buiten met de watertafel. Het helpt in elk geval om één activiteit aan te bieden en als ze iets anders wil dan haar eerst laten opruimen.
4 maanden geleden
Ik heb het geluk dat mijn zoon zichzelf heel goed kan vermaken.
Hij speelt voornamelijk met auto's, duplo, een brandweerkazerne van V-Tech, een tekenbord en kan echt 20min aandachtig door een boekje bladeren, maar ook bakjes stapelen of dingen in en uit het bakje halen, vermaakt hij zich mee.
Af en toe pakt hij ook een puzzel.
Ik heb niet de andere reacties gelezen, maar soms kan het helpen om het spel eerst samen te starten en dan steeds wat meer afstand te nemen.