45 Reacties

één jaar geleden

Mijn baby gaat nooit naar een opvang 😊

één jaar geleden

Tsja als we opvang beschikbaar zou zijn.... Dan zou het met ongeveer 5/6 maanden zijn. Maar wss word het opa dag oma dag en 2 dagen thuis werken. En hopen dat ik eventueel nog iemand vind die 1 a 2 dagen wil oppassen. Het is echt een ramp. Wacht lijst is een jaar. En misschien wel langer straks.

één jaar geleden

Mijne gaat starten als hij ruim 6 maanden is en dan voor 2 dagen per week. Was bij ons een bewuste keuze om wat later te staren, maar nog voor de eenkennigheidsfase (als het goed is). En we hebben de luxe dat we dat kunnen regelen met ons werk.

één jaar geleden

Tsja als we opvang beschikbaar zou zijn.... Dan zou het met ongeveer 5/6 ma ...
Klote hè.. ik ben toevallig personeel en krijg dus voorrang. Mijn zoontje start als die 4 maanden is. Maar die wachtlijsten zijn niet normaal.. 😫

één jaar geleden

Onze kleine gaat naar opa en oma. Door ons werk is opvang niet eens een optie😅 maar niet iedereen heeft natuurlijk die luxe. Zal hij niet wat meer tijd nodig hebben om te wennen? Is natuurlijk niet niks. Ookal is dat natuurlijk wel pittig

één jaar geleden

Vanaf 1 december, mijn baby is dan 14 weken. Wen ochtend vorige week ging heel goed. Waarom flopte de wenvoormiddag bij jullie?

één jaar geleden

Mijn kleine was 2,5 maand toen ze voor het eerst naar de opvang ging.

één jaar geleden

Net iets na zijn eerste verjaardag. Mijn oudere zoontje ging voor het eerst toen hij 18 maanden was. Hij vond het erg lastig wennen aan de opvang de eerste paar maanden maar gaat nu gelukkig met super veel plezier heen.

één jaar geleden

Baby nr 1 met drie maanden. Twee keer wennen was allebei belabberd de eerste volle dag ging Perfect en nu al 2,5 jaar top. Nummer twee gaat met vier maanden. Omdat ze vanaf dan pas plek hebben.

één jaar geleden

Reactie op bettyboer

Vanaf 1 december, mijn baby is dan 14 weken. Wen ochtend vorige week ging h ...
Het is een opvang in België waar ze gisteren 16 kindjes met 3 hadden (2 werknemers en een stagiaire) en ze deden precies echt het minimum voor de kleintjes, namelijk eten en schone pampers. Toen mijn kleintje begon te wenen in z’n bedje gingen ze hem niet troosten omdat hij ‘zelf in slaap moest vallen’. Ik was aan het kolven en toen ik klaar was, ben ik razendsnel naar hem gegaan en hij was helemaal overstuur, knalrood, nat van het zweet en moest ik er niet zijn geweest, hadden ze hem gewoon laten liggen 😢 ik had hem nog nooit zo gezien (behalve toen hij z’n eerste prikje had gekregen) ik merkte ook hoe ze andere huilende babys negeerden. Op het einde zeiden ze dat ze alle baby’s willen verzorgen en niet altijd naar huilende baby’s kunnen kijken. Ik heb er heel veel moeite mee… ik ga nu kijken voor familie die eerste maanden en vroeg me dus af hoe dat bij anderen ging of ik hem misschien gewoon te vroeg ging sturen

één jaar geleden

Ik werk in het onderwijs, heb daardoor een luxe positie dat ik pas begin met werken als de kleine 5 maanden is ivm de opgeschorte vakantie dagen. Hij gaat dan naar de gastouder. Kinderopvang is ook hier een ramp... December 2021 ingeschreven en ze hadden pas plek mei 2023😅 ben heel blij met mijn gastouder, daar niet van

één jaar geleden

Toen ze 3 maanden was. Ze ging 1 dag omdat we dat niet anders geregeld kregen qua werk. Ze gaat nu 1 middag extra omdat ze elke keer zo moest wennen aan alle geluiden ( eerste kindje) . Ze gaat trouwens naar een gastouder

één jaar geleden

Toen ze 3 maanden was. Ze gaat nu 1 dag naar de opvang en 1 dag naar oma. Als ze straks 1 jaar is gaat ze 2 dagen opvang en 1 dag oma.

één jaar geleden

Met 2 maand 2 keer een wen ochtend gedaan, zo'n 2 uurtjes. Vanaf 3 maand rustig opgebouwd met uren, 2 a 3 keer per week. Ik zou eigenlijk weer starten met werken, maar helaas in de ziektewet gekomen. Omdat er overal wachtlijsten zijn etc er voor gekozen om de plek wel te behouden en dit dan zo flexibel te gebruiken qua opbouwen. Dus de ene keer hele dag en andere keer een ochtend Heb een flexibel contract bij de opvang dus kan zelf elke week de dagen en tijden inplannen. Zoontje is nu bijna 4 maand en elke keer wanneer hij op de opvang is krijg ik foto's en verslagen. Op de foto's zie ik gelukkig steeds een grote glimlach en hij lijkt het leuk te vinden! Slaapt er ook heerlijk in een wieg tussen de spelende kinderen. Terwijl hij thuis steeds minder slaapt overdag 🥲

één jaar geleden

Reactie op acajou74739

Het is een opvang in België waar ze gisteren 16 kindjes met 3 hadden (2 wer ...
Oh wat vreselijk zeg... Ik weet dat de situatie het qua werk enzo niet toe laat, maar eigenlijk vind ik dat babies tot dat ze een jaar of 1 zijn niks te zoeken hebben op de opvang. Die horen gewoon bij hun ouders...

één jaar geleden

Reactie op acajou74739

Het is een opvang in België waar ze gisteren 16 kindjes met 3 hadden (2 wer ...
Jeetje wat een nare ervaring! Kan me goed voorstellen dat je hier heel veel moeite mee hebt. Met zo’n leidster kind-ratio denk ik inderdaad de ze de hele jonge baby’s niet de zorg kunnen geven zoals je dat zelf graag zou zien. Zou zelf mijn kindje liever ook niet meer brengen nadat je dit hebt gezien en hebt gehoord hoe ze erin staan.

één jaar geleden

Als ie 5 maanden oud is gaat ie 2 dagen per week naar de opvang en 1 dag naar opa en oma. Ik vind het wel echt heel spannend, ik hoop niet dat ze hem laten huilen op de opvang... Maar ik moet dan weer werken, en mijn partner ook.

één jaar geleden

Reactie op acajou74739

Het is een opvang in België waar ze gisteren 16 kindjes met 3 hadden (2 wer ...
Oh bah.. Dit klinkt echt vreselijk! Dan breng je je kindje niet met een gerust hart daar heen 😔😔

één jaar geleden

Wat naar zeg! Misschien is een gastouder een idee? Dat is toch een stuk kleinschaliger, maar goed ik hem dan ook echt een super gastouder ☺️ Als familie hem eerst kan opvangen zou ik dat doen en dan uitkijken naar iets anders.

één jaar geleden

Reactie op LadyEL

Wat naar zeg! Misschien is een gastouder een idee? Dat is toch een stuk kle ...
Dit was reactie op het bericht verderop met je verhaal over de wenmiddag