1020 Reacties

8 maanden geleden

Hm ik ben nu 2 dagen aan het blokvoeden. Qua overproductie lijkt dat wel een succes. Alleen poepte mijn dochtertje eerst zo’n 10 keer per dag, laatste dagen groen maar daarvoor gewoon geel, maar nu heeft ze de afgelopen 24u helemaal niet gepoept.. En ik heb het idee dat ze er ook last van heeft. Ze plast wel gewoon veel, dus ze drinkt wel gewoon genoeg lijkt me. Je zou toch juist denken dat het poepen juist makkelijker gaat als ze door het blokvoeden meer vettere melk binnenkrijgt? Ik vind het maar gek.

8 maanden geleden

Reactie op Dina93

Hm ik ben nu 2 dagen aan het blokvoeden. Qua overproductie lijkt dat wel ee ...
Kan ook dat ze gewoon minder gaat poepen. Dat kan van de een op de andere dag ineens. Mijn zoontje poepte een periode maar 1 keer per week en mijn dochtertje heeft zelf nu ook al 4 dagen geen ontlasting gehad. Ook toevallig nadat mijn overproductie stabiliseerde. Toen 1 soort groene luier gehad en daarna geen meer. Maar hier heeft ze er dus geen last van...

8 maanden geleden

Reactie op M00nchild

Kan ook dat ze gewoon minder gaat poepen. Dat kan van de een op de andere d ...
Ja het is sowieso wel de bedoeling dat het ooit minder wordt dan 10x per dag natuurlijk😅 Maar van de ene op de andere dag van 10 naar 0 vind ik wel gek. Maarja ik kijk het nog wel even aan.

8 maanden geleden

Reactie op Dina93

Hm ik ben nu 2 dagen aan het blokvoeden. Qua overproductie lijkt dat wel ee ...
Op het CB ‘waarschuwden’ ze ons al dat er vanaf 6 weken een periode kan zijn dat de baby niet poept. Met BV is tien keer per dag of één keer per tien dagen allemaal normaal…

8 maanden geleden

Reactie op LT2023

Op het CB ‘waarschuwden’ ze ons al dat er vanaf 6 weken een periode kan zij ...
Ja klopt hoor, maar ik vind het gewoon wel een enorm verschil zo binnen 1 dag. En het valt me misschien gewoon extra op omdat ik precies op dat moment begon met blokvoeden, dus ik ben wat extra alert op of ze wel genoeg binnenkrijgt enzo.

8 maanden geleden

Reactie op Dina93

Hm ik ben nu 2 dagen aan het blokvoeden. Qua overproductie lijkt dat wel ee ...
Met bv kunnen ze gewoon minder poepen op een gegeven moment niks om je zorgen over te maken!

8 maanden geleden

Reactie op Mama Aapie

Met bv kunnen ze gewoon minder poepen op een gegeven moment niks om je zorg ...
Ja dat weet ik, mijn zoontje poepte ook maar 1 keer per week ongeveer, dus wat dat betreft maak ik me er geen zorgen om hoor. Maar ik heb dus het idee dat mijn dochtertje er wel echt last van heeft. Hele dag kreunen en persen en huilen enzo, heel veel scheetjes maar geen ontlasting..

8 maanden geleden

Reactie op Dina93

Ja dat weet ik, mijn zoontje poepte ook maar 1 keer per week ongeveer, dus ...
Mss piek van de krampjes?

8 maanden geleden

Reactie op Mama Aapie

Mss piek van de krampjes?
Ja dat is ook rond deze periode, maar ik vind het gewoon sneu als ze daar extra last van heeft omdat het poepen opeens niet meer lukt. Maarja, ooit komt het er vast wel uit😅

7 maanden geleden

Vraagje aan jullie; Onze dochter is vandaag 7 weken oud. Borstvoeding gaat goed. Komt voor 6 voedingen per dag en kan er bijna de klok op gelijk zetten. Ook laat ze ons goed slapen (heel blij mee). Ik geef haar om 22.30 de borst, dan drinkt ze beide borsten meestal goed leeg. Dan komt ze pas tegen 6.00 voor de eerst volgende voeding, alleen drinkt ze dan eigenlijk maar 1 borst. Ik verschoon haar dan na deze eerste borst met het idee dat ze dan wat wakkerder is, maar van de tweede borst drinkt ze dan echt maximaal 5 minuten en zeker niet leeg… meestal komt ze na deze voeding voor de volgende om 9.45-10.00. Dus ook dan houd ze het lang vol voor een volgende voeding.. nu is mijn vraag, herkennen jullie dit? Krijgt ze zo wel voldoende binnen… of ben ik gewoon een overbezorgde moeder voor een gezond en fijn kind

7 maanden geleden

Reactie op leonie2023

Vraagje aan jullie; Onze dochter is vandaag 7 weken oud. Borstvoeding gaat ...
Ik herken het (helaas😂) niet, maar als ze goed groeit enzo zou ik er vooral gewoon lekker van genieten! Je hebt denk ik volgende week weer een afspraak op het cb voor wegen en meten? Als ze nou wat harder zou mogen groeien zou je halverwege de nacht een extra (droom)voeding kunnen geven. Nachtvoedingen zijn sowieso wel goed voor de productie en ook voor je kindje. Maar als jullie het allebei goed doen zonder is dat alleen maar fijn lijkt me:)

7 maanden geleden

Reactie op leonie2023

Vraagje aan jullie; Onze dochter is vandaag 7 weken oud. Borstvoeding gaat ...
Ik herken het wel maar kolf dat de andere borst en er komt ook echt veel meer uit dan wanneer ik na 3uur weer kolf. Ze haalt dus denk ik (bijna) een volledige voeding uit 1 borst als ze er zoveel tijd tussen laat. Is hier wel pas 2x gebeurd dus geen idee of je productie zich na een tijdje aanpast.

7 maanden geleden

Reactie op leonie2023

Vraagje aan jullie; Onze dochter is vandaag 7 weken oud. Borstvoeding gaat ...
Ik herken dit volledig! Onze zoon laat ook lang tussen de voedingen in avond/nacht en drinkt dan de eerste voeding vaak maar 1 borst want die zit dan gewoon echt mega vol. Dan laat hij er zeker 3-4 uur tussen drinkt dan de andere borst helemaal leeg en meestal de voedingen daarna gaat ie naar beide borsten. Vanaf een uurtje of 17 gaat meneer clusteren en komt hij elk 1-1,5 uur tot 20u en valt daarna in diepe slaap tot ergens in de nacht dus. Heb geprobeerd hem te wekken rond 23u maar dat is geen succes 😅. Wij hebben volgende week inderdaad afspraak op cb en ben benieuwd hoeveel hij dan is aangekomen. Als ik zo naar hem kijk denk ik dat het wel goed zit. Maar snap je onzekerheid wel, herken dit namelijk totaal niet van m’n oudste (die kwam echt tot 9 maanden steevast elke 3-4 uur voor voeding en deed dan weer niet aan clusteren).

7 maanden geleden

Reactie op november11

Ik herken dit volledig! Onze zoon laat ook lang tussen de voedingen in avon ...
Thnx voor je antwoord, en toch soort van fijn dat je het herkend. Clusteren doet ze bij mij niet echt, maar overdag is het dat ze vaak iedere 3 soms maar 2,5uur komt. Dus overdag krijgt ze meer dan genoeg lijkt me. Ook naar haar zelf kijkend heb ik echt wel het idee dat ze voldoende groeit hoor. Daarnaast is het een hele vrolijke en gelukkige baby die weinig huilt en veel lacht. Misschien vind ik het zelf wel het onhandigst dat m’n borst dan echt, voor m’n gevoel, op knappen staat… dus dat is niet echt prettig, maar ik zou natuurlijk ook even kunnen kolven, al zit ik daar om 6.45uur niet echt op te wachten… hahaha

7 maanden geleden

Reactie op leonie2023

Thnx voor je antwoord, en toch soort van fijn dat je het herkend. Clusteren ...
Je kan de andere borst even een haakaa aan hangen. Vind ik zelf echt heel low-key kolven! En toch de druk eraf

7 maanden geleden

Mijn dochtertje drinkt ineens ‘S nachts maar 1 borst leeg. Hierdoor komt ze 2,5u later weer. Voorheen had ik 1 nachtvoeding. Nu 2. Hoe fix ik dit?

7 maanden geleden

Reactie op soeto

Mijn dochtertje drinkt ineens ‘S nachts maar 1 borst leeg. Hierdoor komt ze ...
De vraag is of dit op te lossen is met 2 borsten aan bieden. Het kan gewoon wisselen soms 1 borst soms 2 soms 1 nachtvoeding soms 3 bij wijze van spreken. Neem aan dat je probeert de tweede borst aan te bieden dat ze die niet hoeft?

7 maanden geleden

Reactie op Mama Aapie

De vraag is of dit op te lossen is met 2 borsten aan bieden. Het kan gewoon ...
Ze valt vrijwel direct in slaap nadat de borst leeg is. Ik bied dan de andere borst aan maar ze houdt haar mond stevig dicht. Aan de andere kant wel fijn dat ze hierdoor niet meer spuugt

7 maanden geleden

Een vraag aan jullie: ik geef borstvoeding en dat gaat super goed. Alleen mijn kindje ruikt natuurlijk dat ik haar eten heb, dit werkt met troosten juist averechts want ze gaat dan zoeken en wordt dan onrustig. Mijn man werkt onregelmatig dus ik ben soms alleen in de avonden.hoe doen jullie dit?

7 maanden geleden

Reactie op kaatjekip

Een vraag aan jullie: ik geef borstvoeding en dat gaat super goed. Alleen m ...
Ik merk dat als hij geen honger heeft hij met een speentje toe kan in mn armen. Als hij gaat zoeken heeft hij toch echt trek