611 Reacties

4 maanden geleden

Nieuwe ontwikkeling hier aan de borst: ons zoontje, die zijn beide duimen goed weet te vinden als hij in de box ligt, stopt nu tijdens het drinken aan de borst een duim erbij in zijn mond. Resultaat: een hoop gesmak en geen vacuüm en dus geen melk meer. Maar hij oogt er wel tevreden bij (aan het begin van de voeding is de duim er nog niet). 😅

4 maanden geleden

Reactie op Marianne123

Nieuwe ontwikkeling hier aan de borst: ons zoontje, die zijn beide duimen g ...
Ahh haha dat klinkt schattig! Mijn dochtertje propt vaak tijdens/na de voeding haar hele hand naar binnen en dan zo diep dat ze er helemaal van moet kokhalzen😅 Net iets minder schattig haha

4 maanden geleden

Hier wil dochter tijdens het drinken vaak stoppen om een verhaal te vertellen. Ze kletst sowieso heel veel. Super schattig, maar met een sterk tsr is ook geregeld één grote knoeiboel. Lijkt haar zelf totaal niet te deren ook.

4 maanden geleden

Reactie op AmyAnoniem

Hier wil dochter tijdens het drinken vaak stoppen om een verhaal te vertell ...
Herkenbaar ! Ik heb vandaag ook vol in zn gezicht gespoten hij vond het heel grappig ik iets minder. Het plakt ook echt vreselijk.

4 maanden geleden

Hee mama’s, onze dochter drinkt de flesjes afgekolfde melk echt bizar snel. Welk flesje raden jullie aan met borstvoeding die een hele langzame flow heeft?

4 maanden geleden

Reactie op SAvS

Hee mama’s, onze dochter drinkt de flesjes afgekolfde melk echt bizar snel. ...
Denk dat t Flesje niet uitmaakt denk dat je naar de maat van de speen moet kijken.

4 maanden geleden

Reactie op Monkie96

Denk dat t Flesje niet uitmaakt denk dat je naar de maat van de speen moet ...
Jaa dat doen we ook. Maar gebruiken nu de hele tijd avent natural response speenmaat 1, maar ook daar drinkt ze het flesje echt snel leeg

4 maanden geleden

Reactie op SAvS

Jaa dat doen we ook. Maar gebruiken nu de hele tijd avent natural response ...
Wij hebben zelf een tijdlang pauzes gemaakt tijdens het drinken. Dus even het vacuüm verbreken en wachten met verder voeden en zo tot een mooie tijd voor de fles kwamen. Inmiddels neemt hij nu zelf de pauzes met de fles nog in zijn mond en klokt hij de fles niet meer leeg 😄 hopelijk werkt het ook voor jullie!

4 maanden geleden

Reactie op SAvS

Hee mama’s, onze dochter drinkt de flesjes afgekolfde melk echt bizar snel. ...
Wij hadden hetzelfde. Hier werkt de slow speen van difrax goed. En inderdaad evt zelf drinkpauzes maken voor je kleintje.

4 maanden geleden

Reactie op Suuz_91

Wij hebben zelf een tijdlang pauzes gemaakt tijdens het drinken. Dus even h ...
Ahh das wel een goeie inderdaad! Gaan we proberen thanks ☺️

4 maanden geleden

Reactie op Dina93

Ahh haha dat klinkt schattig! Mijn dochtertje propt vaak tijdens/na de voed ...
Dit🤣

4 maanden geleden

Reactie op SAvS

Jaa dat doen we ook. Maar gebruiken nu de hele tijd avent natural response ...
Wat is snel?

4 maanden geleden

Reactie op Dina93

Ahh haha dat klinkt schattig! Mijn dochtertje propt vaak tijdens/na de voed ...
Hahaha doet onze zoon ook. Maar helaas soms toch te diep en hup, kan ik weer een nieuw shirt uit de kast trekken 😂

4 maanden geleden

Vraagje. Ik wil eind januari vier dagen weg (bruiloft in het buitenland en dan nog twee dagen citytrip in de buurt). Mijn moeder en zus kunnen op onze kinderen passen. Nu krijgt de kleine nog alleen borstvoeding. Uit de fles drinken op de drie dagen in de week dat ik werk gaat goed overigens, dat kan ze prima gelukkig. Maar... ik krijg nu ongeveer een halve voeding extra gekolfd per dag, ze drinkt zo'n zes a zeven keer per dag. Ik heb nog wel iets in de diepvries, maar een voorraad voor vier dagen wordt moeilijk, ook omdat ik snel stuwing en ontstekingen heb. Ik overweeg haar nu eens of om de dag één fles kunstvoeding te geven, om haar daar aan te laten wennen. Want ineens helemaal op kunstvoeding in januari is natuurlijk ook geen goede overgang. En zo kan ik ook makkelijker voorraad opbouwen. Maar eigenlijk wil ik helemaal geen kunstvoeding geven. Ik heb snel stuwing en ontstekingen, ik wil ook de balans niet in de war gooien. Dat was bij m'n oudste (dronk in het begin alleen fles en sondevoeding) zo en echt, dat niet meer... Wat zal ik doen? Één kv geven en één kolven (één op één) is makkelijker qua balans houden. En niet weg gaan wil ik eigenlijk ook niet. Maarja, ik overweeg nu ook om af te zeggen nu ik er zo over aan het nadenken ben. Heeft iemand nog een ander idee van een oplossing? Of ervaring hier mee?

4 maanden geleden

Reactie op AmyAnoniem

Vraagje. Ik wil eind januari vier dagen weg (bruiloft in het buitenland en ...
Voor de duidelijkheid, in dan in de dagen dat ik weg ben dus ook één kv en de rest borstvoeding (uit de diepvries). Ik ga op reis gewoon door met kolven, sowieso.

4 maanden geleden

Reactie op AmyAnoniem

Vraagje. Ik wil eind januari vier dagen weg (bruiloft in het buitenland en ...
Geen idee hoe het werkt maar wellicht kan je kijken naar donormelk? En wellicht kan je tips vragen bij La Leche League? https://www.borstvoeding.nl/telefoondienst/ . Zij kunnen wellicht meekijken hoe je het beste kan kolven zonder kans op een borstontsteking. Wat voor mij ook makkelijk op een opbrengst gaf was dit op de andere borst zetten tijdens het voeden. https://www.kruidvat.nl/medela-siliconen-moedermelkcollector/p/5749766?gad_source=1&gclid=Cj0KCQiAsburBhCIARIsAExmsu6IT8bgHeQi_CdJRq_9zBZjRiZHGAXo0f61nguKPYT5fy6pS96tuGIaAtlAEALw_wcB . De mening zijn wat verdeeld of het melkproductie verhoogd of niet. Ik vind wel dat ik er heel veel melk uit krijg voor lekken. Soms wel 50ml (beide borsten dan gevoed en dit ondertussen opgezet). Maar als je het bv elke dag 2x gebruikt en na je weekend weg langzaam afbouwt lijkt het mij niet dat je er een borstontsteking van zult krijgen.

4 maanden geleden

Reactie op Mama Aapie

Wat is snel?
3 minuten meestal

4 maanden geleden

Reactie op AmyAnoniem

Vraagje. Ik wil eind januari vier dagen weg (bruiloft in het buitenland en ...
Lastig! Ik heb zelf voor 2 dagen weg in ongeveer een maand tijd een mooie voorraad op weten bouwen door elke dag ongeveer 100 ml extra te kolven. En inderdaad met een Hakaa soms iets extra’s verzamelen bijvoorbeeld bij de nachtvoeding en dan ‘s ochtends gelijk in de vriezer (bv mag 6 uur buiten koelkast, hoefde ik ‘s nachts niet uit bed voor de vriezer). Maar ik ben niet zo gevoelig voor overproductie/ontstekingen. Maar mocht je nu 1 vast moment op de dag extra kunnen kolven dan lijkt me dat je niet zo snel overproductie krijgt? Als je voor een dag werken moet kolven, kolf je dan 1 borst of 2? En kolf je altijd precies genoeg of zou je die sessies kunnen uitbreiden door wat meer te kolven?

4 maanden geleden

Reactie op Luus2988

Lastig! Ik heb zelf voor 2 dagen weg in ongeveer een maand tijd een mooie v ...
Één vast moment en dan daarna dat moment weer afbouwen is wel een goed idee inderdaad! Ik kolf nu meestal op werk precies genoeg. Ik heb het idee dat langer kolven niks extra oplevert ook, de opbrengst is na 15 minuten hetzelfde als na 20 minuten. Eén sessie vaker kolven kan wel natuurlijk. Dank!

4 maanden geleden

Reactie op SAvS

3 minuten meestal
Hier ook bij Avent. Nu gebruiken we de S(low) speen van Lansinoh en duurt het vijf minuten.