913 Reacties

één jaar geleden

Hi! Ik geef nu bijna 19 weken borstvoeding, en tot nu toe had ik nog geen t ...
Ja dat mag, kan in principe geen kwaad. Heb ik ook ooit gehad en het cb zei toen dat dat ok was. Ik heb alleen geen idee wat bloed doet voor de houdbaarheid van de melk, zou het wel dezelfde dag geven om die reden. Kon daar toen, was bij de oudste, ook geen informatie over vinden...

één jaar geleden

Ik kom hier ook even advies vragen. Of gewoon even een opkikkertje, want de bv-problemen beginnen zich wat op te stapelen 😓 Dochtertje van 18 weken begint sinds vorige maand onder haar curve af te buigen (ze had ook niet de gigantische spurt die er vaak wel is bij bv-baby's, dus daar ligt het niet aan). Sinds ze 12 weken is slaapt ze door van 20u tot 7u. Soms wordt ze nog wakker en dan voed ik haar wel. Ze zit nu op 5-6 voedingen per dag van 120 ml als ze flesjes krijgt (zo'n 3-4 voedingen per dag), de rest is aan de borst. Als ik ze vaker aanleg zonder dat ze echt honger heeft, doet ze best moeilijk. Kleinere flesjes wordt ze ook boos van. Volgens de arts geef ik er best nog een droom- of nachtvoeding bij, maar ik produceer 's avonds echt weinig, wat ook vaak zorgt voor frustratie aan de borst (ze heeft een temperament haha, links drinkt ze ook bijna nooit meer dus die kolf ik dan). Ze krijgt dan dus ook een flesje en als ze slaapt kolf ik af. Heeft het zin om dan nog een extra voeding in te bouwen nadien, als er toch naar mijn gevoel maar iets van 50 ml uitkomt? 's Nachts drinkt ze ook 5 minuten ofzo en dan is ze verzadigd. Ik heb effe gewoon motivatie nodig om door te gaan. Ben nu al dagen aan het powerkolven en Boezemvriendjes aan het nemen, maar het begint best door te wegen dat het niet voldoende lijkt te zijn. Heb hiervoor nooit problemen met mijn productie gehad, net overproductie. 😓

één jaar geleden

Pfoe dat was een heel boek hahaha

één jaar geleden

Zijn er meer moeders die hun kleintje ‘s avonds de laatste voeding geven via de fles en verdikken? met gekolfde melk uiteraard, ik denk hier over na namelijk.

één jaar geleden

Reactie op AmyAnoniem

Ons meisje is ongeveer 7 kg en ik geef 4x100 ml mee naar de opvang, dat is ...
En hoelang is ze bij de opvang?

één jaar geleden

Ik kom hier ook even advies vragen. Of gewoon even een opkikkertje, want de ...
Hoi, ik had iets soortgelijks met mijn eerste kindje. In het begin bleef mijn productie hopeloos achter, ik heb baat gehad bij domperidon (nadat ik eerst zo ongeveer al het andere al had geprobeerd). Mijn dochter zakte twee lijnen door de curve en rond vier/vijf maanden was de groei echt hopeloos. Ik ben toen op aanraden van mijn lactatiekundige juist af en toe zo’n kleine voeding (snackje) gaan geven. Dat hielp! Wel een tijdje volhouden, maar ze begon echt aan te komen. Daarna kwam ze ook weer voor een nachtvoeding en trok de boel bij. Ik heb haar bijna twee jaar gevoed aan de borst. Misschien helpt dit verhaal je om gemotiveerd te blijven. Ik wens je succes en sterkte, zet ‘m op!

één jaar geleden

Ik zou eerlijk gezegd eens met een lactatiekundige overleggen. Dan krijg je een concreet plan, dat motiveert hopelijk ook :)

één jaar geleden

Reactie op Claartje85

En hoelang is ze bij de opvang?
Van acht tot vijf, half zes ongeveer?

één jaar geleden

Ik zou haar zeker af en toe laten snacken op jouw verzoek. Alle beetjes die je dochtertje binnenkrijgt helpen. En daarnaast is vaker aanleggen de beste manier om je productie te boosten. Schakel anders eens een lactatiekundige in om mee te denken. Wellicht heeft die nog goede adviezen.

één jaar geleden

Ik zou zeker nog even een voeding geven voordat je zelf gaat slapen. Inderdaad voor je productie. Geen betere opkrikker dan je eigen kind. Daarnaast is de melk in een lege borst veel vetter. Dus ook al is het weinig, het is wel voedende melk!

één jaar geleden

Reactie op QueXan

Ik zou zeker nog even een voeding geven voordat je zelf gaat slapen. Inderd ...
Dank jullie wel allemaal om even mee te denken! Vannacht geprobeerd, was zeer klaarwakker van hahaha 🥲 nu ja, ze zal wel weer wennen zeker.

één jaar geleden

Dank jullie wel allemaal om even mee te denken! Vannacht geprobeerd, was ze ...
Ze zal er vast wel aan wennen ja. Dronk ze goed?

één jaar geleden

Reactie op Claartje85

Zijn er meer moeders die hun kleintje ‘s avonds de laatste voeding geven vi ...
??

één jaar geleden

Reactie op Claartje85

??
Nee, ik geef gewoon als laatste de borst rond 22.30u. Daarna slaapt ze tot 7.00-7.30u. Wat is de rede dat je dit wilt doen? Ik vul in dat je dat wilt doen om je kleintje beter door te laten slapen, maar dat is hier geen noodzaak om het te doen. Ze slaapt immers goed door in de nacht

één jaar geleden

Reactie op leonie2023

Nee, ik geef gewoon als laatste de borst rond 22.30u. Daarna slaapt ze tot ...
Verschillende redenen, natuurlijk speelt het doorslapen ook een beetje mee, om de 3 uur breekt me op. Maar ook omdat de curve iets afneemt en ik in de fles kan zien hoeveel hij drinkt en Miss is pap toch wat voedzamer. Ik zit op zo’n 8/9/10 voedingen per 24 uur. Zoontje is bijna 4,5 maand.

één jaar geleden

Reactie op Claartje85

Verschillende redenen, natuurlijk speelt het doorslapen ook een beetje mee, ...
https://wij.nl/baby/flesvoeding/indikken-van-moedermelk-of-kunstmelk/ Misschien heb je hier iets aan ☺️. Bij een iets afbuigende curve zou ik niet gelijk stappen ondernemen. Zeker niet als het bijvoorbeeld op 1 meting is. Voor zelfde geldt haalt hij het vanzelf weer in of bij.

één jaar geleden

Reactie op november11

https://wij.nl/baby/flesvoeding/indikken-van-moedermelk-of-kunstmelk/ Miss ...
Dankje’

één jaar geleden

Hoi meiden, mijn dochter is 4 maanden en ik geef nog steeds volledig BV. Als ze de fles met gekolfde melk krijgt, ga ik kolven tijdens werkdagen. Maar nu heb ik vanavond en het weekend ‘‘s avonds iets staan, waar ik ook niet zo makkelijk even kan gaan kolven. Voor vanavond probeer ik nog te kolven voor ik wegga zodat mijn man het flesje uurtje later kan geven, maar t weekend wordt dat wat lastiger. Als je het kolven 1x overslaat, is dat gelijk funest voor je productie of kan dat wel? Ik ga het wel proberen ergens te doen maar heb een etentje met aansluitend verjaardag dus zie het niet gebeuren.

één jaar geleden

Reactie op Imcaa

Hoi meiden, mijn dochter is 4 maanden en ik geef nog steeds volledig BV. Al ...
Een keertje overslaan is niet funest voor je productie. Als je dat bijv. vijf keer week doet wel. Ik ging vorige week naar het theater en sloeg daarom het kolven over. De volgende dag heb ik alsnog een halve voeding gekolfd tussen de voedingen door, omdat mijn borsten net te vol bleven. Maar het kan goed zijn dat je er de volgende dag niks van merkt. Ik zou wel je kolf meenemen, voor het geval je last krijgt van te volle borsten. Ik neem aan dat de verjaardag niet bij iemand thuis is? Anders mag je vast wel kolven in een slaapkamer. Ik heb buiten de deur ook weleens gekolfd in de auto met een grote doek over me heen om mijn borsten aan het zicht te onttrekken. Maar dat was niet in een drukke straat. (Wel op een achterafweggetje of als passagier op de snelweg.)

één jaar geleden

Reactie op Imcaa

Hoi meiden, mijn dochter is 4 maanden en ik geef nog steeds volledig BV. Al ...
Heb hier mijn ervaring getypt! https://community.24baby.nl/forum/baby/evenement-maar-geef-borstvoeding-5PG4KM Kan dus prima voor mij een keer maar ging wel lekken