329 Reacties

één jaar geleden

Nu 8+1 en sinds gister heel de dag door misselijk 🤢 kan wel eten maar het gaat niet van harte en alles wat ik qua eten al ruik vindt ik smerig 😅 hopelijk is dit zo weer voorbij … Net een week griep achter de rug daar ben ik gelukkig wel vanaf nu

één jaar geleden

Hoi dames, ik ben nu 8 +5 weken en gehele dag door misselijk. Heeft iemand tips? Gebruik momenteel 2 zetpillen Emesafene per dag maar blijf overgeven en misselijk 🤢

één jaar geleden

Inmiddels ontdekt dat ik een soort avondmisselijkheid heb. Lijkt zo te zijn wanneer ik teveel gegeten heb. Ik kan maar hele kleine porties eten. Alles komt dan omhoog. Hopelijk knapt het snel op!

één jaar geleden

Niet zoveel symptomen, wat me onzeker maakt. Bij vorige zwangerschap (miskraam) had ik last van misselijkheid en alles stonk gewoon, eten smaakte me ook niet. Nu 7+4 weken en heel af en toe misselijk bij een lege maag. Eet wel veel minder. Ohja en soms grote tepels en soms krimpen ze weer. Voor de rest voel ik helemaal niets. Hebben meerdere mama’s hier ervaring mee? Op 7 weken was alles goed, vruchtje gegroeid en hartje klopte. Toch ben ik angstig.

één jaar geleden

Ik ben nu bijna 7 weken, en heb last van misselijkheid wanneer ik te lang niks eet (zodra ik eet is het weg), af en toe krampen (gelukkig steeds minder, in het begin was het erger!), onderrugpijn, grote en pijnlijke borsten, veel plassen en trek in bepaald eten. Verder kom ik moeilijk in slaap en ben ik sochtends wanneer de wekker gaat klaar wakker. Gelukkig slaap ik snachts wel door! 3 januari mijn echo… zo spannend vanwege eerder miskramen afgelopen jaar

één jaar geleden

Sinds een paar dagen heb ik opeens last van me zo ontzettend verdrietig en boos voelen, om alles. Ben nu aan het werk en kan geen een collega meer aan. Er werken bij ons echte heksen, managers lievelingetjes maar die het heerlijk vinden om uit te dagen, normaal lach ik er om of negeer ik ze, maar ik was net echt bijna in tranen uitgebarst. Zo vermoeiend dit, al die hormonen. Vind ook niks of niemand meer leuk, nergens zin in, pff.

één jaar geleden

Reactie op BTB23

Sinds een paar dagen heb ik opeens last van me zo ontzettend verdrietig en ...
Dit herken ik enorm! Vorige week een mental breakdown gehad op het werk, terwijl ik dat soort dingen altijd goed kan handelen/negeren... 🤷🏻‍♀️

één jaar geleden

Sinds 3 dagen last van mijn onderrug/bekken/billen. Soms met lopen of bewegen een felle steek. Herkent iemand dit? Lijkt me te vroeg voor bekkenpijn al?

één jaar geleden

Reactie op Liya2

Niet zoveel symptomen, wat me onzeker maakt. Bij vorige zwangerschap (miskr ...
Ik heb precies hetzelfde! Ben al 9+4 en behalve dat ik in de 7e week 2 dagen m’n koffie voor m’n ontbijt niet lekker vond ruiken nergens last van gehad! Ook bij 7+5 goeie echo en bij 8+4 hartje gehoord bij de verloskundige. Alleen nu ineens vandaag EXTREEM moe en klein beetje misselijk. Maar vraag me nu sterk af of dit komt door de zwangerschap of doordat ik vanwege opblijven bij oud&nieuw wat slaaptekort heb opgebouwd…

één jaar geleden

Reactie op -CVS

Dit herken ik enorm! Vorige week een mental breakdown gehad op het werk, te ...
Net een mini mental breakdown gehad richting mijn schoonmoeder, top 😅🥲

één jaar geleden

Reactie op Leentje252

Ik heb precies hetzelfde! Ben al 9+4 en behalve dat ik in de 7e week 2 dage ...
Hier ook heel moe en ik steek het ook op andere dingen ipv op de zwangerschap 😅. Ook heel af en toe misselijk. Toevallig daarnet met de gynaecoloog gebeld voor mijn bloed resultaten en zij gaf aan dat ik gewoon heel blij mag zijn dat ik niet zoveel last heb van symptomen. Dus ik denk dat we ons niet teveel zorgen hoeven maken en gewoon moeten genieten van deze momenten. 🥰

één jaar geleden

Reactie op xLooess

Sinds 3 dagen last van mijn onderrug/bekken/billen. Soms met lopen of beweg ...
Kan dit geen soort blaasontsteking zijn? Ik zou dat als het mogelijk is toch vr de zekerheid laten controleren. Ik neem alvast Bacilac Femina in om infecties te voorkomen op aanraden van mijn gynaecoloog. Is zonder voorschrift.

één jaar geleden

Ik was sinds 6+4 enorm misselijk dag en nacht. Zondag 8+6 voor het eerst moeten overgeven en sinds gisteren 9 weken is alles plots zo goed als weg. Ik was ook heel erg opgeblazen, dat is ook weg. Ik lees dat dit wel vaker voor komt maar wat ben ik bang momenteel... Gynaecoloog is nog in verlof tot 10/01, dan heb ik mijn tweede echo. Ik heb het zo moeilijk en voel zoveel stress momenteel.. mijn vorige zwangerschap is een miskraam geworden met 9+2. De week zal heel traag voorbij gaan :(

één jaar geleden

Ik ben nu 9+5 en heb opeens nergens last meer van. Al wel 2 echo’s gehad met een sterk kloppend hartje maar toch.. maakt me wel een beetje bang :(

één jaar geleden

Ik ben nu 9+5 en heb opeens nergens last meer van. Al wel 2 echo’s gehad me ...
Ik heb hetzelfde! Nu 9+2 en sinds paar dagen niet meer misselijk wel nog moe en opgeblazen.. 2 weken geleden kloppend hartje gezien, heb vandaag de intake bij de vk dus ga het haar even voorleggen

één jaar geleden

Hebben meer mensen last van draaierigheid en een wattig gevoel in het hoofd, dat komt bij mij opzetten als ik druk ben geweest of veel moet draaien/ bukken of tillen. Ik werk in de zorg en daardoor lijkt het alsof ik soms de hele dag loop te zwalken voor mijn gevoel. Ook zie ik dat mijn hartslag dan ineens een stuk hoger is. Meestal als ik even een half uurtje rustig zit dan trekt het wel weer, maar is dan bij een beetje inspanning ook weer snel terug.

één jaar geleden

Reactie op Babsie91

Ik heb hetzelfde! Nu 9+2 en sinds paar dagen niet meer misselijk wel nog mo ...
Was je hiervoor ook elke dag misselijk? Ik vind het zo eng :(

één jaar geleden

Reactie op Bosbesje 94

Was je hiervoor ook elke dag misselijk? Ik vind het zo eng :(
Nee niet elke dag, beetje op en af met wel wat goede dagen tussendoor. Ik voel mij nu inmiddels ook weer slechter dan gisteren

één jaar geleden

Reactie op Babsie91

Nee niet elke dag, beetje op en af met wel wat goede dagen tussendoor. Ik v ...
Hmm ik was echt wel elke dag heel misselijk en extreem moe.. dit weekend was het wel nog erger dan ervoor. Ik voel me ook weer wat slechter dan gisteren maar niet echt slecht zoals ervoor.. Achja het zal afwachten worden.. Ik voel vandaag wel echt een Trekkerig gevoel in mijn liezen. Ik probeer positief te blijven tegen mezelf maar zoals jullie wel zullen weten is dat met momenten echt een uitdaging 🙈

één jaar geleden

Reactie op Bosbesje 94

Hmm ik was echt wel elke dag heel misselijk en extreem moe.. dit weekend wa ...
Net de intake gehad en ze gaf aan dat het normaal is dat het komt en gaat, en zelfs eerder dan 12 weken weg zou kunnen zijn de misselijkheid. Probeer je niet te druk te maken heb net onze kleine weer gezien verdubbeld in formaat tov 2 weken geleden en hartje klopte mooi 🥰