37 Reacties
één maand geleden
Mijn tip: ga samen slapen in bed. (Check wel de richtlijnen voor veilig samen slapen.)
Als ons zoontje meer dan 1,5u slaapt, is zijn nacht en een stuk korter en ik vermoed met name de tweede helft van de nacht ook onrustiger (al zoek ik nog uit waar dat precies door komt).
Hij meldt zich nog 2-5 keer per nacht. Jammerend wakker, alleen door mama te troosten met de borst en dan slaapt hij snel verder. Ik ook.
één maand geleden
Wanhopig om van te worden, maar zoals je al zegt, alle kindjes zijn anders en slapen dus ook anders. Ik zou je adviseren om een slaapcoach mee te laten kijken, kan aan zoveel factoren liggen.
Waarom slaapt ze overdag al een tijd 1 dutje? Kan namelijk ook oververmoeid dan zijn en dan slechte nachten draaien. Maar ook voeding, kleding, oid kunnen oorzaken zijn
één maand geleden
Reactie op janet111
Wanhopig om van te worden, maar zoals je al zegt, alle kindjes zijn anders ...
Het lukt niet om ze vaker te laten slapen. Altijd is we ze in de middag in bed leggen is het krijsen. Ook als ze laten zien dat we moe zijn. Toen ze nog jonger waren sliepen ze in de middag nog wel in de kinderwagen naar dat doen ze ook niet meer
één maand geleden
Wat ook zou kunnen helpen is je huis laten controleren op stralingen en energieën. Is de moeite waard om dat te onderzoeken. Baby's kunnen hier heel erg last van hebben. Ik ben een nuchtere achterhoeker die hier nooit in geloofte maar er zijn in mijn omgeving teveel voorbeelden waarbij dit het probleem was! Baat het niet dan schaat het niet
één maand geleden
Wat ontzettend vervelend zeg. Het kan echt slopend zijn… Wij hebben na 4 maanden, iedere nacht 2 uur bezig zijn om haar weer te laten slapen, een eenmalig consult geboekt met een slaapcoach. Het was de eerste twee nachten even doorzetten, maar de derde nacht sliep ze door, tot kwart voor 7 ‘‘s ochtends. 👏🏼 En ook dat was winst voor ons! Wij zeggen constant, hadden we het maar eerder gedaan 🥲
één maand geleden
Slaapcoach inschakelen.. echt waar!
Wij waren heel sceptisch, maar hebben ook aan 1 consult genoeg gehad (met 7 maanden ingeschakeld). Je hebt ook slaapcoaches gericht op tweelingen.
Tuurlijk wordt hij nog wel eens wakker of slaapt hij wel eens slechter door tandjes of sprong/slaapregressie, maar 90% van de nachten slaapt hij gewoon door.
Doe jezelf dit cadeau..
Succes!🍀
één maand geleden
Super herkenbaar😩 Hier ook een tweeling van 15 maanden. Mijn dochter slaapt nu sinds 2 weken door🥳 Mijn zoon wordt 4x wakker tussen 7-19 uur. Ik pak hem nu standaard bij me 's nachts, maar tweede helft van de nacht is hij heel onrustig, jammeren. Soms helpt een flesje, soms is troost genoeg. Maar het is nog nooit een volle nacht geweest.Mijn zoontje doet meestal nog twee slaapjes, mijn dochter is net over naar één slaapje. Ik overweeg ook een slaapcoach, ik ben zo moe😭 Maar wie kies je dan, er zijn er zoveel..?
één maand geleden
Reactie op Gemberkoekje
Super herkenbaar😩 Hier ook een tweeling van 15 maanden. Mijn dochter slaap ...
Hij eet overdag goed. We hebben een vast slaapritueel, white noise aan, temperatuur is volgens mij goed.
één maand geleden
Reactie op Inge_92
Dank voor je antwoord. Ik ben ook heel sceptisch. Als in moeten we dat nu w ...
Ja het is het proberen waard denk ik dan, mits je de financiële middelen hebt uiteraard. Wij hadden een consult van 120 euro geloof ik (weet niet meer precies) en hebben die gedeeld in 2 contactmomenten van een half uur. Verdeeld over 2 weken tijd, wat dus genoeg was om ons zoontje door te laten slapen.
We hebben het consult gehad bij slaaptipsvoorbaby's (kijk eens op hun instagram). Moet er eerlijk bij zeggen dat je voor deze manier van aanpakken wel gemaakt moet zijn. Er is wat af gehuild de eerste 2 dagen (daarna niet zoveel meer). Het moet bij je passen, maar het heeft dus wel degelijk effect gehad bij ons.
Ik volg zelf ook bureauvanslaap. Zij zijn meer voor een liefdevollere aanpak wat ik voorbij zie komen (daar dus geen consult gehad). Mogelijk dat die aanpak wat langer duurt , maar wel meer bij je past.
Zou eens rustig oriënteren naar verschillende slaapcoaches als ik jou was. Zo te lezen doe je al heel veel goed, wellicht kunnen zij nog iets uit jouw verhaal halen wat veranderd moet worden.
één maand geleden
Mijn 14 maander doet overdag nog 2 slaapjes. Om 11 uur valt hij meestal met een fles in slaap. Om 16 uur moet ik er vaak wat meer moeite voor doen: nog tijdje op de arm wiegen na de fles, of ik ga er zelf naast liggen en ik ga dan liggen wiebelen.
Mijn ervaring met 3 kids is: hoe beter ze overdag slapen, hoe beter ze 's nachts slapen. Je zou denken: 'o, middagslaapje gemist, dan slaapt hij vast lekker door!'maar het tegenovergestelde is waar. Ze raken hierdoor oververmoeid/overprikkelt, waardoor ze 's nachts nog moeilijker slapen.
Daarnaast zorg(de) ik altijd dat ze bij de laatste voeding voor het slapen extra veel dronken. Dus ik wisselde extra vaak van borst, vooral als ze te snel in slaap vielen, zodat ze goed verzadigd naar bed gingen en de jongste krijgt momenteel een iets grotere fles (110cc ipv 90 cc borstmelk).
Ik zou zelf toch proberen om weer 2 slaapjes overdag in te voeren. En dan ga je er zelf lekker bij liggen, rust je zelf ook uit. En 's nachts probeer ik de jongste nu eerst weer in slaap te zussen. Dat lukt meestal wel, sinds hij 13 maanden is. En zo niet, gaat hij lekker tussen ons in in bed. Dan slaapt hij zo en wij ook!
één maand geleden
Reactie op QueXan
Mijn 14 maander doet overdag nog 2 slaapjes. Om 11 uur valt hij meestal met ...
Dank voor je antwoord, alleen ik zou niet weten hoe ik ze naar 2 slaapjes overdag moet doen, dit hebben ze nooit gedaan. Ze slapen op aparte kamers dus erbij liggen gaat niet werken. En ze worden daar niet rustig van. Alleen van vasthouden en knuffelen. En als ik alleen ben kan ik dat helaas niet met beide tegelijk.🥲
één maand geleden
Ons zoontje is nu 15 maanden en heeft nog nooit een hele dag doorgeslapen. Wil altijd nog een fles. Nu de laatste tijd is hij vaker wakker. Hij gaat dan staan we nemen hem dan bij ons in bed en leggen hem terug als hij slaapt. Als we zelf niet in slaap zijn gevallen haha. Als we hem niet bij ons bed leggen gaat hij steeds opnieuw staan.
één maand geleden
Reactie op D-88
Ons zoontje is nu 15 maanden en heeft nog nooit een hele dag doorgeslapen. ...
Dank voor je antwoord
Wij nemen ze ook wel eens in bed maar samen past niet. Dus dan een van ons met kind in ons bed en de ander op de logeerkamer. Maar dat vinden ze veel te leuk en worden ze juist wakker van en gaan ze keten
24 dagen geleden
Reactie op QueXan
Mijn 14 maander doet overdag nog 2 slaapjes. Om 11 uur valt hij meestal met ...
Mijn kind heeft een wakkertijd van 4-6 uur. Als ik hem om 4 laat slapen, dan gaat hij rond 9 pas weer moe zijn. Hoe gaat dat bij jouw kinderen als je ze om 4 nog eens laat slapen?
24 dagen geleden
Reactie op JetaxLeo
Helpt een buggy niet ? Al heb je daar snachts misschien niet direct zin in ...
Buggy slaapt ze ook niet in. Het ging een paar nachten heel erg goed. En afgelopen 3 nachten weer gedoe. Zit nu weer met haar. Zodra ik met haar zit slaapt ze, als ik haar in bed leg ben in haar kamer nog niet uit of het is alweer huilen.dus dit proberen we net zoals tot het wel lukt om haar weer weg te leggen
23 dagen geleden
Reactie op Sarasd
Mijn kind heeft een wakkertijd van 4-6 uur. Als ik hem om 4 laat slapen, da ...
Hier gaat hij meestal met ons mee naar bed 's avonds. Dus dan ligt hij er tussen 21 en 22 uur in. Daar willen we nu wel verandering in gaan proberen te brengen, zodat we ook nog eens even wat tijd hebben voor elkaar. Maar we zijn het al zo gewend dat hij naar bed gaat als wij naar bed gaan. Omschakelen is lastig. Dat wordt dan direct na het eten douchen en naar bed. Maar mijn 2 pubers vragen dan ook nog veel aandacht.
Wat ik persoonlijk wel fijn vindt is dat hij tot 8 uur doorslaapt meestal. Eerder naar bed betekent ook vroeger wakker worden...
22 dagen geleden
Reactie op Inge_92
Dank voor je antwoord, alleen ik zou niet weten hoe ik ze naar 2 slaapjes o ...
Wellicht heb je het al geprobeerd, maar is het een idee om ze toch weer samen op een kamer te leggen? Misschien dat ze dan wat langer samen aan het keten zijn, maar uiteindelijk wat meer ontspannen in slaap vallen?
Wij hebben onze tweeling (15 maand) thuis apart liggen, maar in de caravan slapen ze samen met mijn dochter van 3 in 1 ruimte (duurt dan ook iets langer voor ze in slaap vallen).