37 Reacties

23 dagen geleden

Reactie op ansie88

Wellicht heb je het al geprobeerd, maar is het een idee om ze toch weer sam ...
Dank voor je reactie, Ja ergens misschien wel een idee. Had er zelf ook al over nagedacht. Alleen mijn zoontje slaapt over het algemeen wel goed en wil niet dat dat veranderd . Dus ik ga er nog even over nadenken

16 dagen geleden

Het is nogsteeds drama. Ik moet even van me afschrijven. Vanaf 22 uur in de weer voor beide kinderen. Zit nu weer met mn dochter. Over 3 uur gaat mijn eigen wekker en ik heb nog geen oog dicht gedaan. Contact gehad met consultatiebureau bureau maar met die tips schiet ik niet echt op

16 dagen geleden

Wat vervelend dat het nog steeds is! Wij hebben ook even een paar weken een vroege vogel gehad, en zijn weer opnieuw begonnen met slaaptrainen. Binnen 2 dagen sliep hij weer door tot half 7, wat prima is. Heb het al eerder gereageerd, maar zou echt een slaapcoach proberen. Vriendin heeft ook een tweeling en recent na laaang twijfelen slaapcoach ingeschakeld. Ook zij was na het gesprek alsnog sceptisch, maar met een paar kleine aanpassingen in het schema en voeding overdag, slapen haar kindjes nu ook zo goed als door. Zou het echt overwegen hoor.. je gaat er zelf aan onderdoor en hulp vragen is niet zwak ofzo he!

14 dagen geleden

Wat vervelend dat het nog steeds is! Wij hebben ook even een paar weken een ...
Weet je welke slaapcoach je vriendin heeft benaderd? We zijn nu zelf bezig met laten huilen maar onze dochter gaat echt mega krijsen en raakt helemaal overstuur. En in bed laten liggen en dan troosten, zoals het CB zei, gaat hier ook echt niet werken. Heb altijd het idee dat dingen bij ons altijd net weer anders zijn en dat dingen die bij de meeste mensen werken bij ons niet werken

14 dagen geleden

Reactie op Inge_92

Weet je welke slaapcoach je vriendin heeft benaderd? We zijn nu zelf bezig ...
Slaaptipsvoorbaby's. Heb ik zelf destijds ook ingeschakeld. En ja, wij hebben ook het laten krijsen moeten toepassen. Doet zeer he 😪 maar is echt kwestie van doorzetten. Maar dan kan er alsnog iets met het dagschema misschien 'mis' zijn. Kan me goed voorstellen dat het met een tweeling nog veel lastiger is. Echt even doorzetten.. wij pakten onze zoon de laatste weken bij ons in bed als hij om 5 uur wakker werd en daardoor zorgde wij er zelf voor dat het in stand bleef. Toen weer slaaptrainen en slaapt nu tot half 7/7 uur door (nog nooit zo lang geslapen!) Vind iets wat bij je past.. en wees sterk. Na een paar dagen merk je echt verschil en zal je hopelijk zeggen 'had ik dit maar eerder gedaan'. Succes🍀

11 dagen geleden

Een slaaptherapeut die aangeeft dat je je kindje moet laten krijsen, moet je noooooit vertrouwen! Die heeft dan echt geen verstand van wat ze doet. Een kind wordt misschien wel stil, maar wat heeft hij dan geleerd? Dat er niemand is om hem te troosten. Hij valt dan wel van vermoeidheid in slaap, maar de cortisol levels zijn megahoog en dat is hartstikke ongezond. Ook voor later.

11 dagen geleden

https://kiind.nl/slapen-zonder-huilen-voor-babys-en-andere-ukkies/ Ik kwam net dit artikel tegen. Staan heel veel goede tips in!

11 dagen geleden

Reactie op QueXan

Een slaaptherapeut die aangeeft dat je je kindje moet laten krijsen, moet j ...
Is niet bewezen.. Ons zoontje heeft er juist baat bij gehad. Heeft op deze manier geleerd hoe hij zelfstandig in slaap kan vallen. Je moet een slaapcoach vinden die bij je past of waar je zelf achter staat. Maar als je maandenlang amper tot niet slaapt, wil je alles proberen en als het dan blijkt te werken en je krijgt er een heel ander (vrolijk) kind voor terug, dan stelt het je mening wel bij.

11 dagen geleden

Is niet bewezen.. Ons zoontje heeft er juist baat bij gehad. Heeft op deze ...
Ik ben het niet met je eens. Er is wel degelijk bewijs van babytehuizen, waarbij er niet gereageerd werd op de signalen van de baby's, waardoor ze compleet apatisch werden. Het enige wat ze leren is dat ze niet pp hun eigen gevoel van onveiligheid kunnen vertrouwen en dat ze niet kunnen rekenen op de steun van een volwassene. Biologisch gezien is het ook heel raar om je baby alleen huilend achter te laten. Wij zijn biologisch gezien dragers en nestblijvers. Als wij in de prehistorie ons kind zo achter zouden laten was het een super makkelijk slachtoffer voor roofdieren. Daarom dragen wij, net als apen, onze kinderen bij ons. Onze baby'szijn geen nestvlieders die gelijk kunnen lopen en kunnen vluchten. Voor alles zijn ze afhankelijk van ons. Daar is zelfs onze melk op afgestemd, zo bevat de melk van een koe veel meer eiwitten, omdat een kalf gelijk moet kunnen lopen. Dat van ons is veel koolhydraatrijker, omdat het naar onze hersenontwikkeling gaat o.a. Maar even los van dit zijpaadje.... Voordat je gaat denken aan slaaptraining zou ik eerst een hele lijst van dingen afgevinkt willen hebben: zijn er medische of zelfs psychische dingen waardoor een kind niet slaapt? Neemt het de stress over van de ouders? Heeft het kind pijn, bijvoorbeeld door het kiss-syndroom? Slaapt het kind overdag voldoende? Krijgt het te veel prikkels? Staat het bedje wel op een goede plek? Enz. Er zijn vele slaaptrainingen. Ook slaaptrainingen waarbij je in de buurt van je kindje blijft. Maar slaaptrainingen, waarbij je je kind alleen laat en het krijsend in slaap laat vallen, dat is nooit een goed advies. Dat merk je ook aan jezelf. Je wordt er zenuwachtig van. Wil graag gaan kijken. Dat gevoel, je intuïtie negeren, dat slaat natuurlijk nergens op! Waarom denk je dat je die gevoelens krijgt? Omdat de natuur het zo niet bedoelt heeft! Maar er zijn vast slaaptrainingen die wel eerst alle factoren bij langs gaan. Dan zou ik daar voor gaan.

11 dagen geleden

Reactie op QueXan

Ik ben het niet met je eens. Er is wel degelijk bewijs van babytehuizen, wa ...
Wauw ver gezocht allemaal🤭 Tuurlijk bekijk je eerst of er andere dingen aangepast moeten worden en of er geen medische reden is. Dat hebben wij eerst ook gedaan. Overigens laat je je kind niet uren lang krijsen zonder er heen te gaan. Je gaat na een aantal minuten terug op te troosten, te laten zien dat je er bent, gerust te stellen om vervolgens weer weg te gaan. En nee dat doe je niet als er tandjes doorkomen, sprake is van koorts of een ziekte. Gelukkig mag iedereen haar eigen mening hebben en ieder kind is anders. Ik kan me in ieder geval heel goed voorstellen dat ouders (net als ik) dit wél uitproberen en hier baat bij hebben. Waarom jezelf en je kind kwellen, omdat het niet volgens het boekje is. Overigens deden onze ouders dit ook, vroeger was dit normaal. Ik ben van mening als je dit uitprobeert je absoluut geen slechte moeder bent. Integendeel zelfs, je zorgt er uiteindelijk voor na kleine inspanning dat je kind heerlijk zelfstandig kan slapen. En nee, je bent ook geen slechte moeder om het niet op deze manier te doen. Volg allemaal nogmaals vooral je eigen gevoel. Er is geen goed of fout. 🫶

11 dagen geleden

Wauw ver gezocht allemaal🤭 Tuurlijk bekijk je eerst of er andere dingen a ...
Volgens mij geef ik ook aan dat ik tegen de 'cry it out' methode ben, waarbij je je kind wél laat huilen. En geef ik aan dat je díe methode niet moet vertrouwen. Daarbij geef ik aan dat er vast wel methodes zijn die wel eerst kijken of het kind koemelkallergie heeft of wat dan ook. Dat je dan voor die methode moet gaan. En kijken naar het verleden is een slechte raadgever. Regels bedacht door mannen in de jaren '50. Waardoor ook het vertrouwen in jezelf, vertrouwen op de natuur en je eigen kunnen totaal om zeep geholpen zijn. Vroeger gaf je gewoon borstvoeding, je zag bij je moeder, buurvrouw, tante etc dat er gevoed werd, dus dat deed jij ook. Tot de zuivelindustrie kwam, kunstvoeding ging promoten met de bijbehorende regeltjes, want dat zou zogenaamd beter zijn dan de natuur. En tadaa, geen moeder gelooft mee rin haar eigen kunnen, geeft snel op bij borstvoeding, als ze er al aan begint. Gelukkig zijn er nieuwe inzichten. Staat ook de wetenschap niet stil, net als de antropolgie, die ook volkeren bestudeerd, waar het westen nog geen invloed op heeft gehad. En dan is er genoeg bewijs, dat hoe onze ouders en onze grootouders het deden niet de juiste manier was. Vandaar ook zoveel psychische problemen tegenwoordig....

10 dagen geleden

Reactie op QueXan

Volgens mij geef ik ook aan dat ik tegen de 'cry it out' methode ben, waarb ...
Sorry het was niet mijn bedoeling om je zo gefrustreerd te laten reageren. Ik heb op dit topic gereageerd om aan een vermoeide moeder mijn ervaring te delen. Aan haar uiteraard de keuze wat te doen met de tips/ervaringen van een ander. Ik ga hier dan ook verder niet op in. Het mag duidelijk zijn dat we er anders in staan, wat helemaal oke is :) Nogmaals, volg je eigen gevoel. Iedere moeder maakt de beste keuze voor haar eigen kind, ondanks de mening van anderen. 🫶

10 dagen geleden

We zijn nu sinds deze week begonnen met haar in bed leggen en dan 10 minuten laten huilen. We zetten dan een wekker en daarna gaat iemand heen. Kijken of het wat doen. En ja iedereen mag een menig hebben over wat je fijn vindt. Wij proberen dit en als het niets doen proberen we wat anders We hebben haar ook een warmere en grotere slaapzak aangedaan en het lijkt nu wel wat beter

10 dagen geleden

Reactie op Inge_92

We zijn nu sinds deze week begonnen met haar in bed leggen en dan 10 minute ...
Succes 🍀 Duim voor jullie dat ze leert om zelfstandig te slapen en iedereen de nodige nachtrust krijgt

10 dagen geleden

Reactie op Inge_92

We zijn nu sinds deze week begonnen met haar in bed leggen en dan 10 minute ...
Begrijpelijk hoor! Je moet toch iets..

5 dagen geleden

We waren/zijn bezig met haar laten huilen. Gaat eigenlijk heel goed. We laten haar 10 minuten huilen en daarna gaan we naar haar toe. Ze valt dan bij ons vrij snel in slaap en dan slaapt ze door tot de volgende ochtend. En dat is meer dan een week zo dus voor ons echt top. Alleen lijkt het alsof ze weet wat er gaat komen, dus het huilen en nu is ze al helemaal overstuur als ze haar bedje ziet ben nu dus bang dat ze die associatie heeft....

5 dagen geleden

Reactie op Inge_92

We waren/zijn bezig met haar laten huilen. Gaat eigenlijk heel goed. We lat ...
Ach ja, ik snap dat je dan gaat twijfelen aan je aanpak. Zou je die 10 minuten niet wat kunnen inkorten? Wij hebben eigenlijk nooit langer dan 3 minuten gedaan en dat werkte ook. Wat misschien ook kan helpen is om haar bedje te verplaatsen als dat mogelijk is? Dan verandert de associatie misschien wel… ik zit maar hard op te denken hoor. Het kan ook gewoon een fase zijn waar je even doorheen moet. Ik heb dit met onze dochter ook gehad en op een gegeven moment was het ineens voorbij