708 Reacties
één jaar geleden
Reactie op Hannelore13
Leren slofjes van HetSlofjeskraampje of
Klittenbandslofjes van de hema
Zij ...
Onze dochter heeft heel snel last van warme voeten tot zweet pootjes aan toe. Ze heeft het ook niet snel koud, ze heeft het snel te warm. Daarom hebben wij besloten om nog even te wachten met sloffen of schoenen.
Onderweg stoppen we haar in een voetenzak in de maxicosy en als het te koud is doen we sokken aan. Maar tot nu toe komt ze altijd met natte voeten er dan uit.
Rondje buiten wandelen doen we tot nu toe in de reiswieg. Lekker onder een laken en een deken die we aantal keer dubbel hebben gevouwen. We kunnen altijd nog een warmte knuffel erbij instoppen.
Als ze de sokken uit trapt trekken we ze weer aan zodra we het ontdekken. Tot nu toe is ze altijd rond de 37 graden.
De sloffen die we hebben gekregen heeft ze allemaal uit gekregen. We hebben een paar met klittenband en een paar met Veters. Maar ze gaan gewoon uit allemaal.
één jaar geleden
Tot mijn grote verbazing zag ik gister een klein streepje op de onderkaak van mijn baby, hij krijgt zijn eerste tandjes 😅 Zijn er meer baby’s? Voor de moeders met ervaring, weet er iemand hoelang het ongeveer duurt? Hij slaapt een paar nachten slecht en wil bijna ieder uur drinken 🥲
één jaar geleden
Reactie op aryaa
Tot mijn grote verbazing zag ik gister een klein streepje op de onderkaak v ...
Ons mannetje heeft sinds 2 weken een scherp randje je voelt het alleen ziet niks. Hij heeft toen ook paar dagen echt spuitluiers gehad en iets verhoging. Maar heeft niet doorgezet tot een hele tand. Nu had hij vannacht wel ineens weer 3 spuitluiers (hij poept s’nachts nagenoeg nooit) dus ben benieuwd of het nu gaat doorzetten. Wij hebben bij de kruidvat zon koude bijtring gekocht dat vind hij wel heel fijn om op te sabbelen. Ook heb ik toen ingemasseerd met chamodent en dat vond hij ook heel fijn. Hoe lang het duurt durf ik dus niet te zeggen denk ook wel per kind verschillend.
één jaar geleden
Reactie op aryaa
Dat verschilt per kind, maar vanaf drie maanden is paracetemol eventueel toegestaan, dat helpt wel met slapen en tegen de eventuele koorts.
Dentinox helpt ook, bij de drogist te krijgen.
Sterkte, ik vind zelf doorkomende tandjes de moeilijkste periodes, bij de oudste dan toch. Al is die nu voorlopig klaar gelukkig. Verheug me al op de tandjes van de jongste :)
één jaar geleden
Bedankt voor de tips! Ik hoop dat hij gauw weer lekker kan slapen, ik zie aan hem dat hij moe is en nog vervelender dat hij echt last heeft van zijn doorkomende tandjes. Ben benieuwd wanneer zijn tandjes echt zichtbaar gaan worden, al zal ik zijn tandloze lachjes ook gaan missen 🥰
één jaar geleden
Reactie op aryaa
Dat is vlot! Maar zeker mogelijk.
Hoe lang het duurt verschilt per kind en per tand/kies.
Iets fijns om op te bijten is fijn voor je kindje.
Daarbij zou ik ook zorgen voor goede billenzalf. Wij vinden die van drLeenarts fijn.
Omdat je baby alles in zijn mondje stopt, komen er ook veel extra bacteriën binnen, en dat kan voor ontzettend zure ontlasting zorgen, wat vervolgens heel snel voor kapotte billen kan zorgen.
Tegen pijn geven we Dentinox of paracetamol, maar had onze oudste lang niet elke keer nodig gelukkig.
één jaar geleden
Hier ook een jongen van 16weken. Hij heeft al een doorkomende tandje maar wel niet de voorste van onder het is zo meer naar achter is dat mogelijk? Kwamen de eerste van voor niet eerst?
één jaar geleden
Hier ook een jongen van 16weken. Hij heeft al een doorkomende tandje maar w ...
Ik heb een zoon van 21 maanden, die heeft 2 ondertanden en 1 boventand maar wel aan alle kanten boven en onder al een kies😅 boven komen nu 3 tanden door waardoor hij dan het rijtje van 4 aan de voorkant krijgt. Maar alles in een vreemde volgorde dus😅😂 elk kind is anders zeg ik maar
één jaar geleden
Ja inderdaad alle kindjes zijn anders. 🤭 ik dacht wel even dat de voorste tandjes eerst moesten
één jaar geleden
Hij heeft vandaag nog geen 1 dutje gedaan. Dus eigenlijk sinds 7u nog steeds niet geslapen is dat erg? Wat ik ook probeer hij slaapt niet. Hij is verder echt gewoon actief en speels. Geen koorts maar ik merk wel dat hij al heel vaak kaka heeft gedaan. Zou ik er iets aan doen of heeft dat met de tandjes te maken?
één jaar geleden
Hoe doen/hebben jullie het gedaan met van go sleeper naar eigen kamer slapen ? Ze slaapt nog bij ons snachts. Omdat ik het wel fijn gevoel vind bang dat ik der niet hoor snachts of dat ze omrollen en stikt etc.. 😵💫 ik voel mezelf rustig als ze bij ons slaapt maar weer ook dat straks wel naar der eigen kamer moet. Maar Waneer 🤭
Ze slaapt nu zins een paar dagen savond op der eigen kamer en als wij straks naar bed gaan en ik der wakker maak voor voeding gaat ze meer naar onze kamer.
(En ze slaapt nog ingebakken moet ook nog afgebouwd worden) (love to dream slaapzak) of moet ik die eers af bouwen en dan naar der eigen kamer?
één jaar geleden
Reactie op Lilymy
Hoe doen/hebben jullie het gedaan met van go sleeper naar eigen kamer sla ...
Bij oudste zijn we begonnen met dutjes op eigen kamer doen toen hij een maand of 4 was. Babyfoon met camera, zodat ik kon kijken wanneer ik wilde.
Pas met 7 maanden ook de nachten op eigen kamer omdat de cosleeper niet meer paste.
één jaar geleden
Is het erg als je jezelf erop betrapt een gesprek te voeren met je stofzuiger?
één jaar geleden
Reactie op Lilymy
Hoe doen/hebben jullie het gedaan met van go sleeper naar eigen kamer sla ...
Gewoon doet wat voor jou goed voelt. Vind jij het eng dan zeker nog niet doen. Zolang ze in de co sleeper past is er ook heen haast bij.
Onze dochter slaapt vanaf 2 oktober op haar eigen kamer. Gezien bij ons geen cosleeper naast het bed past. En de reiswieg te smal werd voor haar. Maar ook omdat mijn man door haar geluiden en mijn slaapapneu apparaat werd wakker gehouden.
Wij brengen haar om 19.30 op bed en de volgende ochtend word ze door ons wakker gemaakt rond 8.00 uur. Om 22.30 krijgt ze een droomvoeding en een schone luier ze slaap gewoon door. Soms heeft ze rond 3.00 ook nog een luier want ze kan nog wel is wakker worden van een natte luier. Maar slaapt ook snel weer verder dan
Wij merken dat we zelf wel 4 of 5 keer in die tijd kijken of ze nog goed ligt en op haar rug. Dus het is heel normaal jou gevoelens.
Als bij ons een co sleeper had gepast had ze nu nog lekker bij ons op de kamer gelegen. Voor mama haar gemoedsrust. Hadden we het ook pas tussen 6-9 maanden proberen af te bouwen.
één jaar geleden
Reactie op Hannelore13
Is het erg als je jezelf erop betrapt een gesprek te voeren met je stofzuig ...
Volgens mij heeft iedereen wel is zo moment. Als je het zelf erg vind zou ik er pas wat aan doen.
één jaar geleden
Even klaag momentje.......
Ik zit momenteel in de ziektewet ivm lichamelijke en psychische klachten na de bevalling.
De bedrijfsarts, HAP, gynaecoloog, bekkentherapeut en psygoloog hebben in overleg met mij en het revalidatiecentrum een tijdelijk revalidatie plan bedacht tot dat ik terecht kan voor nader onderzoek bij de revalidatiearts van het revalidatiecentrum. Hier heb ik een afspraak mee op 19 december gelukkig gezien het ziekenhuis geholpen heeft met een versneld traject.
De diagnose die tot nu toe is gesteld is zware bekkeninstabiliteit met extreme pijnklachten in bekken, rug en buik.
Het enige wat niet past hierbij zijn tintelingen, kloppend gevoel benen en uitval van het rechter been die ik regelmatig heb. Het kan namelijk komen door zenuwpijn maar ze kunnen een hernia niet uitsluiten.
Daarnaast hebben ze ptss en postnatale depressie vastgesteld. Dat verklaart paniekaanvallen, vermoeidheid, nachtmerries, angst, somberheid en verdriet.
Momenteel zijn wij gestart met het volgende traject:
Emdr 1x 2 weken
Bekkentherapie 1x 3 weken consult
1x 2 weken even bezoekje op het werk
1x per dag 10 min wandelen
1x per dag 15 min bekkenoefeningen
2x daags 500mg naproxen
3x daags 1000mg paracetamol
Ik weet dat het 9 maanden zwanger en daarna 9 maanden ontzwangeren is. Dat de ene persoon meer last heeft van het herstel als de andere persoon.
Dat de artsen, therapeuten en werkgever allemaal zeggen dat ik de mijn herstel de tijd moet geven en niet te snel van stapel moet lopen. Dat ik het herstel traject de tijd moet geven om resultaat te krijgen. Gezien ze allemaal zeggen dat ik weer de oude ga worden.
Ik merk gewoon dat het lichamelijk en emotioneel veel van mij vraagt allemaal. Dat ik het ook echt moeilijk vind om plezier te beleven aan dingen in het algemeen.
Het enige licht puntje is mijn man en dochter op het moment.
Hebben jullie tips of dingen die jullie hebben gedaan in het revalidatie traject zodat je beetje afleiding krijgt van de situatie. Wat je liggend kan doen, want lig veel nog.
één jaar geleden
Reactie op Nana-s
Ook als je wollen slofjes neemt? Die zouden temperatuurregulerend moeten zi ...
Mama is allergisch voor wol😵💫😵💫😵💫 dus er komt geen wol in mijn huis. Gezien ik al reageer op de kleinste deeltjes