86 Reacties

20 dagen geleden

Geen idee hoe het zit bij anderen. Maar hier logeren ze nooit. Ik vind ze daar persoonlijk te jong voor. Ze zijn bijna 1,5 en 3,5. Maarja ik ben daarin denk ik een uitzondering. De kinderen zijn 24/7 bij mij, ik ga zelfs niet naar de winkel zonder ze, tenzij ze liggen te slapen in de auto, dan blijft mijn man bij ze en ga ik even snel de winkel in. Maar dat is echt een uitzondering. Ik vind persoonlijk dat de moeilijke tijden er nou eenmaal bij horen de eerste jaren en ja ik zou ook graag even bijtanken maar dat de kinderen bij mij zijn vind ik dan toch belangrijker. Maar dat is mijn persoonlijke mening. Mijn kinderen zouden ook niet bij een ander kunnen logeren, ze slapen bij mij in bed en krijgen allebei snachts nog bv dus als dat niet het geval is is het denk ik makkelijker voor een kind om te gaan logeren, die van mij zouden de hele tijd dat ik weg ben gillen en huilen om mij 😅

20 dagen geleden

Je moet je helemaal niks aantrekken van die opmerkingen of schuldig voelen. Heerlijk dat jouw kindje een tweede warme huis heeft en zo een mooie band heeft met zijn oma’s en opa’s! Waarom die opmerkingen dan; ik denk omdat 1 zij niet zo een liefde volle tweede huis hebben of 2 (in mijn geval) ik kan de mijne gewoon niet uit het oog missen. Verslaafd? Als die ene dag jou en je kind goed doet en iedereen blij is wat zou jou dan tegen moeten houden? Je bent vrolijker en opgeladen voor de komende dagen. Mijn schoonmoeder past 1 keer in de week overdag op mijn zoontje van 15 maanden en daar had ik eerst ook moeite mee en nu ben ik haar zo dankbaar en het doet mij zo goed. Dus als ik er klaar voor ben zo ik ook willen dat mijn zoontje een keer in de zoveel tijd gaat logeren en vooral omdat hij zo geliefd wordt. Mensen zijn soms gewoon gemeen met hun opmerkingen. De ene heeft er behoefte aan en de andere niet.

20 dagen geleden

Lets start there, Mijn reactie op je vriendinnen: Vind het eigenlijk een tikkeltje overdreven hoe zij daar op reageren.. waarom zouden ze dat zeggen ? Ik zie hier ook ergens toch wel wat jaloezie , als ik het zo mag zeggen.. Omdat zij die mogelijkheid zelf niet hebben gekregen en dat stiekem ook wel zouden willen doen.. of ze hebben zelf geen kindjes 😀 Hebben ze dat wel en speelt jaloezie hier geen rol vind ik het alsnog jammer dat zij jouw dat schuldgevoel hebben ingepraat.. iedereen doet toch lekker wat hij of zij wilt ? Dat zijn die zelfde ouders die na 2 maand (school vakantie ) blij zijn dat school terug begint omdat ze even terug willen bij komen en opladen. Is dat verkeerd? Of maakt jouw dat een slechte mama ? Absoluut NIET. Maar iemand een schuldgevoel inpraten omdat jij daar anders over denkt.. of er anders in staat, kan best allemaal maar vind ik erg ! Ik heb de mogelijkheid ook om dat te doen , mijn mama die vraagt daar zelf soms zoooo veel achter.. maar ik ben gewoon bang, egoïstisch en een controle freak om hem daar te laten logeren. Maar wilt dat zeggen dat ik het nooit zou doen ? Nee. Als ik bij mijn ouders op bezoek ga dan plons ik me daar ook even in de zetel en ben ik even voor een hele dag “ geen mama “ 😅 omdat ik juist zie hoe zot ze van hun neefje zijn en zij me zelf vragen om me even niet te “ moeien “ & moet zeggen dat dat het aller mooiste gevoel is om te zien hoe geliefd jouw kindje is. Maar maakt jouw dat een slechte mama ? Als ze ook blijven slapen ? NEE ! Jouw kindje is belangrijk maar OOK jouw relatie en OOK JIJ ZELF ! We mogen heel dankbaar zijn dat we die mogelijkheid hebben. ( mijn mening ) op zich hoeft het logeren ook helemaal niet gezien te worden als oplossing voor mogelijke oppasproblemen…. Of als uitvluchten om je “ beter “ te doen voelen. Logeren schept namelijk een goede band met het kindje en de grootouders. Het heeft zoveel voordelen ook voor hun sociaal ontwikkeling! Het is fijn als je kind makkelijk sociale contacten legt, kan genieten van wat hem geboden wordt ( want logeerpartijtjes zijn bijna altijd verwenpartijtjes) en last but not least: het is ook heerlijk makkelijk. Want papa en mama , die zijn ook maar mensen en die willen ook wel eens tijd voor elkaar. Daar is helemaal niks mis mee. Menig moeder, weet dat laatste ook wel in haar hoofd, maar haar hart vertelt haar anders: je kind “wegdoen” omdat jij en je vent wel eens even zonder willen ??
“foei, o foei !” Ik raad iedere moeder aan dit stemmetje gewoon te wurgen.
Niets is beter voor een kind dan opgroeien in een gelukkig huwelijk, en daar voor is papaenmama-tijd nodig. Je doet dit super goed mama ! Niemand hoeft jouw te vertellen hoe jij een mama moet zijn voor JOUW kindje ! Dikke knuffel hier ! 🫶🏼

20 dagen geleden

Ik wou dat ik dit kon doen johh, hartstikke fijn voor jou en voor je kind toch? Gewoon een stukje jaloezie denk ik...

20 dagen geleden

Wat je hebt geregeld is inderdaad vrij uitzonderlijk. Jij hebt het voor elkaar gekregen om jouw kind die 'village' te geven waar iedereen het altijd over heeft in de uitspraak 'it takes a village to raise a child'. ♥️ Niets aantrekken van die opmerkingen. Dat je kind zo kan en mag genieten van haar grootouders en andersom is geweldig! En helemaal omdat jij dan even rust hebt😊

20 dagen geleden

Reactie op RFOB

Geen idee hoe het zit bij anderen. Maar hier logeren ze nooit. Ik vind ze d ...
Hier moet ik toch niet aan denken 😂 wat verschrikkelijk dat je niet eens even een boodschap zonder de kids doet, ik vind dit persoonlijk echt niet gezond. Mijn meisje gaat regelmatig logeren en is ook vaak bij opa en oma, ze vind het fantastisch! Blij kind = blije ouders. Waarom zou je dit niet doen? Is toch fijn dat je zelf even kan opladen of iets zonder je kind kan doen, heerlijk! Dit wil absoluut niet zeggen dat ik niet gek op mijn kind ben haar, ze is echt mijn alles en ben stapel op haar ❤️

20 dagen geleden

Ik zou me niet druk maken om wat vriendinnen zeggen! ❤️ als dit voor jou, je kindje en je (schoon)ouders werkt is het helemaal goed toch! Bij ons logeren ze weinig omdat mn ouders een druk schema hebben zelf 😂 maar vind t altijd heerlijk om te zien hoe mn jongens genieten als ze wel lekker bij opa en oma zijn

20 dagen geleden

Reactie op RFOB

Geen idee hoe het zit bij anderen. Maar hier logeren ze nooit. Ik vind ze d ...
Mijn zoontje van anderhalf gaat al uit logeren sinds hij 3 maanden is (naar zn vader) & inmiddels gaat hij daar niet meer heen, maar wel vaak (0 tot 2x p/m) naar het zusje van mn beste vriendin, en die vind het super leuk & mijn zoontje ook. Iederen zo zn eigen ding, hier werkt het prima. Waarom geef jij trouwens nog bv snachts aan kids van 1,5 & 3,5? Is ook niet helemaal normaal he..

20 dagen geleden

Ik denk maar zo. Als jij kan bij tanken ben je een leukere moeder. Onze dochter gaat regelmatig bij haar tante slapen.

20 dagen geleden

Reactie op Solanum

Wat je hebt geregeld is inderdaad vrij uitzonderlijk. Jij hebt het voor elk ...
Hier helemaal mee eens!! Goed bezig! En ik vraag me af waar die opmerkingen vandaan komen bij je vriendinnen. Misschien kan je vanuit nieuwsgierigheid daar eens naar vragen. Misschien zit er heel iets anders achter?

20 dagen geleden

Ik denk dat dit fantastisch is dat dit kan Bobby! Je zorgt goed voor jezelf en daardoor voor je kids. Wat er ook gezegd wordt dat je een village hebt gecreëerd. Ze hebben er een plek bij waar ze blij en veilig kunnen ontwikkelen. Hoe mooi is dat. Super dat je dit doet en zeker vanwege je energieniveau Wij wonen naast mijn moeder en soms gaat mijn dochter daar ook logeren zodat ik bij kan tanken. Soms is dat wekelijks, soms wat minder. Maar ik ben er blij mee en ze heeft een mooie band met oma

20 dagen geleden

Hier gaan ze geregeld even bij hun tante of opa en oma logeren. Ik zit ook laag in m'n energie en dat helpt me. Geregeld houdt in om het weekend één of twee nachten. Ik heb dat net als jij nodig. Sinds de jongste een maand of zes is doe ik dit. Ze zijn hartstikke blij bij hun familie. Wat eerder gezegd is, het is juist goed voor een kind om wat meer perspectieven mee te krijgen (the village). En daarbij, wat fijn dat je zo'n omgeving hebt. Het is niet niks om met angsten te zitten en dat je af en toe je batterij kunt opladen zorgt er voor dat je een betere moeder kunt zijn. Vooral blijven doen dus!

20 dagen geleden

Zo fijn om dit soort verhalen te lezen. Ons kindje gaat ook vaak uit logeren. Als sinds die 2,5 maand is. Voel me soms daar ook schuldig over. Bang dat hij daardoor niet goed hecht bijvoorbeeld. En de maatschappij die er over oordeelt. Maar zo fijn dat we een echte Village hebben!!! Dus laten we dit soort verhalen meer delen. Je bent zo niet de enige.

20 dagen geleden

Reactie op Ilsje/xx

Hier moet ik toch niet aan denken 😂 wat verschrikkelijk dat je niet eens e ...
Niet gezond? Mijn kind is hartstikke blij dat ze altijd dicht bij mama is... en ze ziet regelmatig familie, opa's oma's etc maar ik ben altijd in de buurt, en dat vind ze fijn. Ze zijn maar 1 keer klein, en als ze mij in de buurt willen zijn vind ik dat helemaal prima. Ik kan ook zeggen ik vind het niet gezond dat een kind van jongs af aan leert om niet bij z'n moeder te zijn, tja 🤷‍♀️ ik vind het niet erg dat mijn kinderen mij nodig hebben, dat jij er niet aan moet denken ligt meer aan jou denk ik😉

20 dagen geleden

Reactie op RFOB

Niet gezond? Mijn kind is hartstikke blij dat ze altijd dicht bij mama is.. ...
Het is ook ongezond😘 Ja mijn kids zijn elke dag met mij, ik werk niet. Maar wat jij lult is ongezond.

20 dagen geleden

Dik jaloers. Lekker genieten van je kids en je leven hoe jij dat wilt.

20 dagen geleden

Reactie op kuss_ies

Mijn zoontje van anderhalf gaat al uit logeren sinds hij 3 maanden is (naar ...
Wow... ik geef bv aan mijn kinderen omdat ze daar snachts om vragen... soms 1 x soms 0x soms 3 x.. ik ben niet zo van het kind tramatiseren voor mijn eigen gemak. Natuurlijke speenleeftijd ligt tussen de 2 en 7 jaar, dus als ze in die tijd de geborgenheid willen snachts , dan geef ik ze dat. Ik heb alleen mijn manier gedeeld, zonder te oordelen. En toch krijg ik rare reacties... Ik vind het heel raar dat ouders hun kind apart laten slapen, op een andere kamer terwijl ze zelf lekker naast hun partner willen liggen... het is bewezen dat dir niet goed is voor een kind maarja ieder zijn eigen toch? Bv is het meest Natuurlijke wat je een kind kan bieden, dus waarom zou ik daarmee stoppen omdat we in nl hebben geleerd dat het niet normaal is om een baby bv te geven? Ik vind jou opmerking heel raar, het zegt heel veel.over jou als persoon

20 dagen geleden

Reactie op kuss_ies

Het is ook ongezond😘 Ja mijn kids zijn elke dag met mij, ik werk niet. Maa ...
Wow jullie worden wel getriggerd he door een moeder die de kinderen op 1 zet in plaats van zichzelf wow hahhaha. Het is bewezen dat een kind tot 3 jaar de wereld het beste kan ontdekken, met moeder in zicht. Ja dat dat niet makkelijk is is zeker een feit, maar het hoort wel zo. In Nederland staan we zo ver van de natuurlijke opvoeding af dat is op dit forum wel te zien. Vooral doen wat je zelf wil, ik deel alleen mijn kant, en dat dat jullie ontzettend triggert zegt echt veel over jullie🙈

20 dagen geleden

Ik wou dat ik een netwerk had waar het vaker kon. 🙈 ‘it takes a village to raise a child’ we hoeven het allemaal echt niet alleen te doen. Die opmerkingen kunnen ook komen door soort van afgunst. 🤷‍♀️ Dat jullie zo’n fijn netwerk om jullie heen hebben en dat je vriendinnen (als ze kinderen hebben) die mogelijkheden niet hebben of niet makkelijk hun kind kunnen loslaten, maar stiekem wel jaloers zijn op het idee. Ik zou het niet aantrekken. Kijk gewoon naar je kind. Als ze gelukkig is dan kan je niks anders stellen dan dat jullie het hartstikke goed doen! 😊 Lekker genieten dat het zo kan!

20 dagen geleden

Reactie op kuss_ies

Mijn zoontje van anderhalf gaat al uit logeren sinds hij 3 maanden is (naar ...
De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) adviseert om je baby zes maanden lang alleen maar borstvoeding te geven, voor de meest optimale start. En als je met vaste voeding begint ook borstvoeding te blijven geven, minimaal tot de leeftijd van twee jaar. Voor als je dat nog niet wist.. en oh ja, wist je dat bv geven ook gezond is voor een kind?? Misschien dat je dat nog niet wist maar ik vind persoonlijk hun gezondheid wel belangrijk he https://www.zorgwijzer.nl/zorgwijzers/borstvoeding#:~:text=Gezondheidsorganisaties%2C%20zoals%20het%20World%20Health,moeder%20en%20kind%20dit%20wensen.