39 Reacties

9 dagen geleden

Ja! Mama van een dochtertje van 15 maanden. Afgelopen maand gestopt met de pil en vandaag zou ik moeten ovuleren. Merk ook wel vanalles. Ook al gaan we voor een tweede kindje, dit alles is echt nieuw voor mij: onze dochter is namelijk gewoon door de pil heen gekomen 🫣 Ben benieuwd!

9 dagen geleden

Ik probeer al 2 maanden zwanger te worden 🙋🏻‍♀️ maar niet perse heel erg mee bezig. Hou m’n ovulatie niet echt bij maar hoop toch dat het binnenkort raak wordt 😂

9 dagen geleden

Wat leuk dat je voor een 2e gaat ik hoop dat je wens snel in vervulling mag gaan. Ook hier denken we aan een 2e. Ik wilde het al een tijdje maar mijn vriend moest erg wennen aan het vaderschap en alles wat er bij komt kijken. Maar nu is hij ook helemaal klaar ervoor! Vorige keer snel zwanger geworden dus hoop dat dat nu ook zo mag zijn! Wel ook een klein beetje het gevoel ik kan nooit zoveel houden van een 2e als van m’n zoontje. Maar ik denk dat als die 2e er eenmaal mag zijn dat dat vanzelf gaat!! Denk dat een broertje of zusje vooral heel leuk is voor hem!

9 dagen geleden

Reactie op sonja999

Ik probeer al 2 maanden zwanger te worden 🙋🏻‍♀️ maar niet perse heel erg ...
Aaah hopelijk is het snel raak ! ♥️ Haha als bam mama is niet je cyclus bijhouden en ovulatie testen helaas geen optie. Dat is de downside 🙈😂

9 dagen geleden

Reactie op lauramee

Wat leuk dat je voor een 2e gaat ik hoop dat je wens snel in vervulling mag ...
Spannend! Fijn dat je partner er ook klaar voor is nu ♥️. Hopelijk mag het net zo snel raak zijn. Vorige keer was het bij mij in 1x raak (totaal onverwacht) dus ik ben heel benieuwd nu. Wil niet te hoge verwachtingen hebben maar toch hoop je dan stiekem ....

9 dagen geleden

Snap ik! Afgelopen maand had ik een ovulatie test gedaan die positief was en op het juiste moment gemeenschap gehad, helaas toch ongesteld geworden, was toch lichtelijk teleurgesteld. Maar denk dat ik een beetje te verwend was met de eerste poging raak vorige keer. Dus nu door met goede moed!

9 dagen geleden

Hey hey! Ik ben ook al bezig voor een 2e. In augustus raak in een x maar helaas eindigde dit in een miskraam waar ik nu net uit ben en nu in mn ovulatie zit. Dus ik hoop zo erg dat het nu ook in een keer zal gaan en nu wel goed zal verlopen... 🍀

9 dagen geleden

Reactie op chayennavdbosch

Ja! Mama van een dochtertje van 15 maanden. Afgelopen maand gestopt met de ...
Aaah spannend 🥰🥰

9 dagen geleden

Reactie op Angel2051062

Hey hey! Ik ben ook al bezig voor een 2e. In augustus raak in een x maar ...
Wat verdrietig! Hopelijk ben je snel opnieuw zwanger en zal het dan allemaal goed verlopen!! Heb je de miskraam al een beetje een plekje kunnen geven?

9 dagen geleden

Reactie op Angel2051062

Hey hey! Ik ben ook al bezig voor een 2e. In augustus raak in een x maar ...
Wat verdrietig. Hopelijk hebben jullie goed afscheid kunnen nemen van jullie zwangerschap en hopelijk snel een gezonde zwangerschap ♥️

9 dagen geleden

Reactie op lauramee

Snap ik! Afgelopen maand had ik een ovulatie test gedaan die positief was ...
Oooo dat herken ik zo! Ik ga ook echt even teleurgesteld zijn als poging 1 niet lukt 😅

8 dagen geleden

Hoi! Wat leuk! En wat knap, alleen staande moeder. Al is dat misschien een dooddoener, aangezien het bewust is 🤣 toch, respect! Spannend of het snel weer gaat lukken voor een 2e. Wij zijn ook weer begonnen voor een 2e. Ik ben er na mijn zwangerschap achter gekomen dat ik een prolactoom heb in mn hoofd van 8mm. Dus werd niet ongesteld. Nu met medicatie is die geslonken naar 1mm en hebben we groen licht van de arts om weer te beginnen 🥳 net vorige week (ovulatie rond de dag dat ik uitslag kreeg) weer geprobeerd in vruchtbare periode. Nu maar weer afwachten. Hoop dat het snel raak is, omdat mn Prolactine gehalte wel weer kan stijgen, omdat prolactoom er nog zit en dat dus weer zorgt dat mn cyclus veranderd 😅

8 dagen geleden

Reactie op Blijeitje93

Hoi! Wat leuk! En wat knap, alleen staande moeder. Al is dat misschien een ...
O wat spannend! Hoe ben je daar achter gekomen? En haha, het is denk ik ook knap. Maar ik vind alle ouders knap. Alleen, het standaard gezin, gescheiden of een meervoudig gezin. We doen het allemaal maar wel mooi ♥️♥️

8 dagen geleden

De wens voor de derde is hier zeker aanwezig maar wij kiezen nu wel bewust om even te wachten. Onze zoon en dochter schelen geen jaar ivm vroeggeboorte en dwars door anticonceptie heen etc en ondanks dat we zielsgelukkig met beiden zijn willen we ze nu toch eerst eens een beetje op zien groeien.. Echter staan we er wel zo in dat mocht het toch gebeuren (net als bij de jongste) dat het zeker welkom is. Wij hadden ons dit achteraf niet anders kunnen wensen ondanks de stress die het zeker wel heeft meegebracht

8 dagen geleden

Reactie op eensolomama

O wat spannend! Hoe ben je daar achter gekomen? En haha, het is denk ik o ...
Ben erachter gekomen doordat ik na de zwangerschap maar niet ongesteld werd en maar melk bleef vloeien uit mn tepels en geen borstvoeding gaf. Toen bloedgeprikt op advies van huisarts op Prolactine hormoon. Die bleek torenhoog te zijn. Toen door mri heen en zo is het balletje gaan rollen. We wilden eigenlijk al eerder voor een tweede gaan, alleen mocht dit niet van de arts. We moesten eerst weten of de medicatie aan zou slaan en dat doet het gelukkig. Ja dat is zeker waar! En de eerste jaren zijn ook pittig. In ieder geval vind ik het eerste jaar pittig en nu nog 🤣

8 dagen geleden

Wij gingen alvast stoppen met de condoom om rustig aan te beginnen voor nummer 2. Nummer 1 duurde namelijk wel even. Bam, in één keer raak. Nu zo’n 7 weken zwanger 😂

8 dagen geleden

Wat leuk en spannend voor iedereen. Wij willen ook graag een 2de maar zijn daar nog niet klaar voor ondanks dat de wens er is. Het is z'n bijzondere en spannende tijd! Geniet ervan iedereen

7 dagen geleden

Reactie op bonnbon

Wij gingen alvast stoppen met de condoom om rustig aan te beginnen voor num ...
Whaaaaa van harte ♥️♥️

6 dagen geleden

Ik ben inmiddels 9 weken zwanger van de 2e. Zoontje is nu bijna 14.5 maand. Wij zijn er achter gekomen dat we niet echt newborn ouders zijn. We vinden deze fase (vanaf 8 maanden zoiets) veeeel leuker! Nu hebben we ook wel een huilbaby gehad, dus dat helpt er ook niet aan mee. Maar de keuze voor een 2e zo snel is dus heel bewust gemaakt. Dan blijven we beetje in hetzelfde ritme. Anderzijds moet ik eerlijk toegeven dat ik de zwangerschap tot nu toe als zwaar ervaar. Vreselijk moe en ontzettend misselijk. Dan nog moeten zorgen voor een dreumes is niet niks.. Maaar dat zal over paar weekjes beter gaan in het 2e trimester. Daar houden we aan vast. Had ergens ervaringen gelezen van moeders die zeiden dat zodra het kindje geboren is, het opeens zoveel makkelijker is dan tijdens de zwangerschap. Daar hopen we dan maar op 🥰

5 dagen geleden

Hier een dochtertje van 15 maanden en nu 16 weken zwanger van ons zoontje ☺️