15 Reacties
4 maanden geleden
Lieve mama, wat moet dit moeilijk voor je zijn.
Ik denk dat je je vooral moet afvragen of het voor je kindje echt het beste is om te blijven, want zo te horen is hij nu ook al in een omgeving van gescheld en agressie. Mogelijk is een co-ouderschap relatie dan beter, waarin hij het grootste deel van de tijd bij jou (zijn mama!) In een rustige omgeving is. Is dat ideaal? Tuurlijk niet. Maar het klinkt alsof dit ook niet houdbaar is. Een kindje voelt ook als jij ongelukkig bent he, en dan in combinatie met alle woede om hem heen.
Ik weet natuurlijk niet van de hoed en de rand en het moet altijd je eigen keuze zijn, maar kijk goed naar de frequentie en de impact op je kindje en overweeg dan wat het beste is. ♡
4 maanden geleden
Dit klinkt zelf eerder als een onveilige situatie voor je kindje. Ik kan t natuurlijk niet beoordelen op een berichtje op een forum. Het kan nooit kwaad uit te zoeken hoe je voor mekaar kan krijgen uit elkaar te gaan en het alleen te doen met je kindje. Jij hebt de mogelijkheid om je kindje hiervoor te beschermen en als moeder is dat ook jouw taak. Je kindje kan nog niet voor zichzelf opkomen.
Ik hoop dat je in je kracht kan gaan staan om voor jezelf en je kindje op te komen ❤️ ook jij verdient beter dan deze agressie.
4 maanden geleden
Ik snap je angst wat betreft het erger worden wanneer je aangeeft dat je weggaat. Ik zou nu in het geheim op zoek gaan naar een onderkomen voor jou en je zoontje. Als je dat hebt gevonden en erin kan zou ik gewoon vertrekken als hij aan het werk is ofzo. Briefje op tafel leggen dat jullie weg zijn. Nieuw nummer nemen zodat hij je niet kan bereiken.
Vind dit geen veilige omgeving voor je zoontje ook.. zou echt vertrekken!
4 maanden geleden
Bij dit soort situaties kun je altijd, anoniem ook eventueel, advies vragen van Veilig Thuis. Zij kunnen adviseren of bemiddelen, ik denk dat ze je sowieso in de juiste richting kunnen helpen.
Bel ze even, vrijblijvend. Want dit is voor jou en jullie kind geen situatie waar je in moet blijven zitten. Heel veel sterkte en kracht gewenst!
4 maanden geleden
Wat klinkt dat vreselijk... Zijn het ruzies over grote belangrijk dingen (wellicht zijn jullie uit elkaar gegroeid?) of over kleine dingen die vreselijk uit de hand lopen? Is het nog mogelijk om op een "goed" moment rustig te praten, aangeven dat je overweegt weg te gaan? Misschien is zo'n gesprek nog een eye-opener voor hem?
4 maanden geleden
Wat verdrietig en angstig.
Ik begrijp dat je niet wilt dat je zoontje na een scheiding een hele week zonder jouw toezicht en bescherming bij zijn vader is. Maar de situatie zoals hij nu is, wil je ook niet voor hem. En ook niet voor jezelf.
Kan maatschappelijk werk of zoiets misschien met je meedenken over hoe je het in veiligheid brengen van jullie beiden aan kunt pakken? Of een andere organisatie?
3 maanden geleden
Hey, wat ontzettend verdrietig. Ik zit niet in hetzelfde schuitje, maar heb soms ook echt twijfels over m’n relatie. Probeer voor mezelf een lijstje te maken met voor en nadelen van de relatie. Wat zijn nog de fijne momenten. Wanneer is het goed met elkaar. Volgens mij ben je nog niet helemaal klaar om te vertrekken, dus probeer uit te zoeken wat er nog fijn is aan de relatie. En of dat nog voldoende is.
Daarnaast werk aan je financiële situatie. Ik weet niet hoe die is, maar probeer in ieder geval voor elkaar te krijgen dat je salaris op orde is. Zodat mocht je weg willen, je ook weg kan.
Heel veel sterkte ❤️
3 maanden geleden
wat erg om dit te lezen.. ik vind het verschrikkelijk!
Heb je probeert om er over te praten? Hem te vertellen dat het misschien zo niet vader kan?
Wie weet begint hij dan meer schrik te krijgen om je te verliezen..
of misschien interesseert het hem ook totaal niet..? Dan weet je dat tenminste wel :(
Maar aan de andere kant versta ik ook echt enorm waarom je je schuldig zou voelen om weg te gaan.
Lieve schat laat me je toch even zeggen dat dit niet is wat jij kleintje zou willen, hij wilt een gelukkige mama zien want geloof me als je dit langer volhoud en je blijft zo ongelukkig in je relatie zoals nu zal hij dat zien en je wilt echt niet dat jouw kleintje daar de dupe van word.. kinderen worden groot en vormen hun eigen opinie. Denk je dat ze rond iemand zouden willen zijn die hun mama niet goed behandeld of niet respecteert ?
Een goede vader begint bij het respecteren van hun mama..
succes 🍀 🥺❤️
3 maanden geleden
Och jeetje, wat heftig. Snap heel goed dat je je zoontje niet alleen met hem in een huis wil hebben! Ik weet niet of het mogelijk is om in dit geval voogdij voor jouzelf op te eisen.. Dat is vast geen makkelijk proces. Heeft hij (psychische) problemen waardoor hij zo agressief wordt voor zover je weet? Dat schelden en slaan met deuren klinkt als een woede probleem. Is hij daarvoor ooit hulp gaan zoeken of heb je dat wel eens geopperd (en hoe reageerde hij daar op)? Heel veel sterkte...
25 dagen geleden
Lieve mama’s, ik wil jullie nog heel erg bedanken voor de ontzettend lieve berichten. Helaas zijn de verdere verstreken maanden niet veel beter gegaan en ben ik op een punt gekomen voor mij en mijn zoontje te gaan. Ik ben op dit moment op zoek naar een huisje en hoop dat ik over een paar maanden kan zeggen dat ik een rustig en veilig plekje heb gecreëerd voor de kleine, maak mij alleen wel zorgen om het feit dat de helft van de tijd de kleine bij hem zal zijn omdat hij ons mannetje heeft erkend en wij gezamenlijk gezag hebben. Daar zie ik echt enorm tegenop en kan er nu al helemaal van slag van zijn.
Veel liefs en knuffels!
25 dagen geleden
Reactie op PaulaElisa
Lieve mama’s, ik wil jullie nog heel erg bedanken voor de ontzettend lieve ...
Wat moedig van je en heel goed! Hiermee wil je je kleintje natuurlijk niet mee op laten groeien en jijzelf verdiend natuurlijk ook zoveel keer beter ❤️ wat betreft het alleen laten met je zoontje, als je dat niet vertrouwd dan zou ik zeker even contact opnemen met veilig thuis en probeer ook zoveel mogelijk op te nemen met je telefoon als hij zo tekeer gaat voor zolang als je nog niet elders terecht kunt. Heel veel sterkte en succes ❤️
25 dagen geleden
Wat ongelooflijk sterk van je, deze beslissing. Echt goed van je dat je voor jezelf durft te kiezen.
Ik begrijp je zorgen enorm, verschrikkelijk om daar mee te zitten. Maken jullie samen een ouderschapsplan? Dit kun je wel afdwingen namelijk en dat geeft veel houvast. Jij en je vriend moeten zich daar aan houden. https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/scheiden/vraag-en-antwoord/ouderschapsplan
Je kunt altijd het juridisch loket bellen en zij kunnen je bijstaan of doorverwijzen naar een advocaat, afhankelijk van je inkomen heb je een eigen bijdrage of is het soms zelfs gratis. Ik denk dat het goed is om zo'n plan te maken, jullie moeten je daar allebei aan houden en dan heb je voor je vriend ook een duidelijke lijn getrokken. https://www.juridischloket.nl/familie-en-relatie/ouderschap/ouderschapsplan/