28 Reacties

één jaar geleden

Reactie op Hennie99

Ik vind het leuk dat ik zwanger ben, ik vind het ook leuk om alles voor te ...
Tuurlijk mag je klagen. Dat moet je jezelf niet wijsmaken. Ondanks dat het een moeilijke weg was, kan een zwangerschap ook heel zwaar zijn. Niet te streng voor jezelf zijn. Ik heb zelf 5 miskramen gehad. Maar ik klaag ook. Ondanks dat ik ook echt weet dat dit niet vanzelfsprekend is en bijzonder. Voor mij kan iets mooi zijn en zwaar tegelijk.

één jaar geleden

Ben dankbaar dat ik zwanger ben en veel zin in als de baby komt. Maar heel vaak vind ik zwanger zijn niet leuk. Vooral door de klachten vanaf week 8 waardoor ik mijn houvast en structuur kwijt raakte doordat ik helemaal thuis kwam te zitten als een vaatdoek en dat had mentaal ook invloed. Dus leuk, soms, maar meestal niet. Een keer nooit weer.

één jaar geleden

Oh wat een fijne topic dit! Herkenbaar! Iedereen zegt maar dat je op een mooie roze of blauwe wolk "moet" zitten! Maar geen dag voel ik mij gewoon "normaal". Elke dag heb ik wel ergens last van, ik vind het vreselijk om dikker te worden en mijn humeur is beneden alle peil.. Daarin tegen vind ik het getrappel heerlijk, en erg fijn dat de baby zo goed groeit. Maar ik hang de vlag uit, als ik een kleintje in mijn armen heb in Augustus.

één jaar geleden

Ik ben echt heel dankbaar, dat ik zwanger mag worden. En ik vind het heel tegenstrijdig om te zeggen, omdat sommige vrouwen niet zwanger kunnen worden. Maar ik vind zwanger zijn ook echt niet leuk! Ik kan iig niet wachten totdat onze kleine meid er iss.. 💗

één jaar geleden

Echt herkenbaar ook! We durven bijna niet te zeggen dat het ook gewoon niet altijd een roze wolk ik, maar is zeker wel het geval! Inderdaad elke dag een ander kwaaltje en is ‘ het maar doorgaan’ wat ik altijd met gemak deed er niet meer bij. Ik kan niet wachten tot de kleine meid er is en mijn lijf weer in herstel kan gaan 💓

één jaar geleden

Mijn man vroeg laatst: Vind je het leuk om zwanger te zijn? Na een vrij lange stilte zei ik: nou.. ik vind het niet erg.. maar leuk is echt niet het goede woord 😂 Ik ben heel blij en dankbaar dat we een kindje krijgen dat zich goed ontwikkelt. Maar zwanger zijn, pfff. Kan eigenlijk niet wachten tot het achter de rug is! Ik vond het leuk toen ik gewoon alles kon eten, drinken of doen zonder na te denken of het schadelijk is. En ik heb steeds vaker vervelende pijntjes. Last van mijn stuitje, rug, kramp in mijn benen, of gewoon heel snel stijf. Al zijn er natuurlijk wel leuke momenten en daar probeer ik extra van te genieten. Het is wel bijzonder allemaal, maar dat is niet hetzelfde als leuk 😂

één jaar geleden

ik vind deze zwangerschap ook niet zo leuk als mijn vorige 3🙈🙊 ik kon bij mijn jongens alleen geen koffie drinken, maar heb nu nog steeds last van misselijkheid en ben moe en genieten daardoor vind ik lastig.... eten doe ik omdat ik weet dat het moet maar niet meer omdat ik er van geniet zoveel eten waar ik momenteel aversie tegen heb..... dus tel af

één jaar geleden

Nou je bent zeker niet de enige. Bij mijn 1e kindje werd ik vanaf 30 weken medisch en had ik veel stress en ook een hele zware start gehad na de bevalling wat er bij mij voor zorgde dat ik het eerste half jaar niet kon genieten. Nu met de 2e zwangerschap merk ik dat de angst op herhaling om ziek te worden ook weer mee speelt en vooral nu ik overal wat pijn begin te krijgen. Maar het getrappel in je buik van je kindje maakt ook weer erg veel goed.🥰