21 Reacties
15 dagen geleden
Hier wordt ons zoontje ook de laatste tijd standaard na één slaapcyclus wakker en heeft hij even hulp nodig bij het in slaap vallen. Ik ga er meestal even naast liggen tot hij weer slaapt, hij heeft dan geen wakkertijd er tussen maar komt gewoon moeilijk in slaap.
Deze periode is super intens voor hun slaapontwikkeling.
15 dagen geleden
Ja lastig hé. Hier gaat ze al vanaf het begin om 19.00 naar bed. Maar ze is gewoon om 18.00 al kapot. Ik kan het dan eigenlijk niet rekken, wordt het niet gezelliger van. Maar als ik haar eerder dan 19.00 naar bed doe, slaapt ze gewoon niet. En als ik haar tot 19.00 beneden bij mij laat slapen, wordt ze overstuur wakker. Dus ben ook wat zoekende hierin
15 dagen geleden
Ik heb ook het gevoel dat ze al eerder toe is aan de nacht in te gaan soms maar vaak als ik eerder probeer valt ze alsnog pas rond 9e inslaap. Al las ik wel dat tussen 4/6 maanden een avond bedtijd rond 21:00 heel normaal en passend is voor de leeftijd (ik volg bureau van slaap op Instagram daar werd dit gedeeld) en dat na die tijd ze pas echt van 18:30/19:00 tot de volgende ochtend gaan slapen ze hebben er een uitgebreide post over gedaan misschien heb je er wat aan ☺️
15 dagen geleden
Hier wordt ze standaard ook na 45 minuten wakker. Ze is nu 18 weken en tegenwoordig is het vaak genoeg om even haar speentje erin te doen of een aaitje over haar hoofd te geven. Ze gaat al een paar weken tussen 18.30 en 19.00 uur naar bed overigens.
15 dagen geleden
Onze dochter gaat ook rond half 7 naar bed. Heb je al een slaaproutine geprobeerd zodat ze echt weet de nacht in te gaan?
14 dagen geleden
We zitten ook midden in de slaapregressie, dus dat zal ook niet meehelpen. Ze wordt nu weer 2 / 3 keer per nacht wakker terwijl ze eerst altijd doorsliep tot 06.00 - 07.00 uur. Ik wil er ook geen drama van maken, blijf gewoon proberen haar eerder op bed te doen en op een gegeven moment zal het vast wel lukken!
14 dagen geleden
Hier heeft onze dochter aan max 4 uurtjes slaap overdag genoeg, die verdelen we over een langer wn drie kortere dutjes want haar wakkertijd is 1.45u, en bij voorkeur het laatste dutje tot uiterlijk 16.45. Sindsdien kunnen we haar om 19u naar bed brengen en slaapt ze niet slechts 1 cyclus op dat moment, dus bij ons was het echt zoeken naar balans tussen slapen en wakker zijn.
14 dagen geleden
Reactie op Janne1312
Hier heeft onze dochter aan max 4 uurtjes slaap overdag genoeg, die verdele ...
Ja denk dat dit bij ons ook een ding is. Soms is de om 6 uur al heel moe en dan lukt het niet om het nog te rekken. Ze slaapt overdag vaak ook maar een half uurtje / 3 kwartier per keer. Lastig hoor dat ritme erin krijgen! 😅
14 dagen geleden
Reactie op Janne1312
Hier heeft onze dochter aan max 4 uurtjes slaap overdag genoeg, die verdele ...
Dit doen wij ook. Behalve dat het soms lukt om 2x 1,5 uur te slapen en 1x 45-60 min. Hangt beetje van de dag af
14 dagen geleden
Reactie op 01082024
Ja denk dat dit bij ons ook een ding is. Soms is de om 6 uur al heel moe en ...
Ja echt een puzzel en gedoe. Wij doen per dag het langere dutje bij ons op schoot, in bed ofzo lukt dat niet. Op die manier lukt het met de huidige wakkertijden om een goed ritme te krijgen. Maar ik weet ook dat dat compleet de deur uit gaat zodra de volgende slaapregressie zich aandient ;)
14 dagen geleden
Ik heb juist andersom. Mijn baby slaapt de laatste weken al om 17u 😅 en dan moeten we hem wakker maken rond 1830 voor z’n fles. Gister voor het eerst de avondfles van 2200 eruit.. gewoon doorslapen die gozer. Wil er maar mee zeggen dat ieder kindje dus zo z’n eigen ritme volgt denk ik. Overdag slaapt onze baby trouwens maximaal 4 uur verdeeld over 3 dutjes. Wij hebben hierin onze baby erg gevolgd trouwens. Kwam vanzelf een moment dat we hem naar boven brachten ipv op de arm slapen. Wel een kwestie van elke keer proberen. Elke dag weer een nieuwe kans!
12 dagen geleden
Ik kan echt alles proberen maar de nacht gaat ze vaak pas om 22:00u in. Weet ook niet zo goed wat ik ermee moet. Ze slaapt dan wel de nacht door tot de volgende ochtend 8u, maar eerder naar bed blijft echt een uitdaging. Al ligt ze er om 20:00u in. Dan lijkt ze te slapen en wordt ze nog 4 keer wakker tot de laatste keer rond 22:00u dus.. terwijl als ik haar om 21:30 pas naar bed doet ze wel om 22:00u slaapt en dan ook blijft slapen.. dus twijfel zelf ook wat wijsheid is.. vind het al zo luxe de ze doorslaapt dat ik t ook wel goed vind?
11 dagen geleden
Bij ons wordt hij wel 3 tot 4 keer wakker. We hebben het geaccepteerd en stellen ons er op in dat we heel vaak naar boven moeten om te troosten. Het kost tijd, maar uiteindelijk pakt hij z’n slaapje altijd.
Wij hebben wel te maken met een slechte slaper, dus hopelijk hoeft jouw/jullie lange adem wat korter te zijn. Ik denk wel dat het goed is haar eerder op bed te leggen, voor haar rust.
11 dagen geleden
Reactie op hope04
Ik kan echt alles proberen maar de nacht gaat ze vaak pas om 22:00u in. Wee ...
Hier precies hetzelfde! Overdragen slapen bij ons op schoot en in de kinderwagen. 's avonds tussen 18:00 en 21:00 heel af en toe een dutje, waar meneer ook nog tegen vecht. Als we rond 21:00/21:30 naar boven gaan voor de laatste voeding (volledig borstvoeding op verzoek, elke 3 a 4 uur), dan gaat ie ook de nacht in en slaapt lekker door. Heel soms komt ie rond 4 uur voor een extra voeding.
Wil er ook wel naartoe om hem eerder naar bed te doen, maar daar zal hij zelf wel naartoe werken denk ik? Vind het lastig. Ga ook niet elke avond uren de strijd aan om hem maar in slaap te krijgen. Ben allang blij dat ie nu meestal de nacht lekker doorslaapt. Kleine is nu bijna 4 maanden
11 dagen geleden
Reactie op Lisa1291
Hier precies hetzelfde! Overdragen slapen bij ons op schoot en in de kinder ...
Haha ja ik heb t gister voor de grap weer eens geprobeerd en ben tot de conclusie gekomen dat ik haar ritme weer ga volgen. Ze zal het wel een keer aangeven als ze eerder naar bed wilt 😳
16 uur geleden
Hoe gaat t nu bij jullie? Mijn dochtertje wil nog steeds echt niet voor 22:00u de diepe slaap in. Slaapt dan wel meestal tot uurtje of 8:00. Maar hoorde vandaag weer een jaloersmakend verhaal van een baby van dezelfde leeftijd en die slaapt van 19:00-7:00 🥹 en eet overdag maar om de 4:00u. Volledig BV ook. Dus nu denk ik weer moet ik dan toch iets proberen?
15 uur geleden
Reactie op hope04
Hoe gaat t nu bij jullie? Mijn dochtertje wil nog steeds echt niet voor 22: ...
Ik herken dit heel erg! Ons zoontje van 4,5 maand drinkt overdag om de 2,5/3 uur en gaat de nacht in tussen 21:15 en 22:15. Slaapt dan tot 7:00/8:00. Wij spreken ook vaak uit dat we liever zien dat hij de nacht eerder begint maar daar hebben we niet echt invloed op denk ik😅