162 Reacties

één maand geleden

Ik ben van mijn eerste dochter bevallen met 36+3 weken. Ik had toen corona en was heel erg ziek. Niemand die mij ook echt hielp, want ik moest gewoon ‘uitzieken’. Na een week ziek zijn werd ik eindelijk doorverwezen naar de spoed door mijn verloskundige. Daar kwamen ze erachter dat ik ook zwangerschapsvergiftiging had en werd ik gelijk opgenomen. Volgende dag wilden ze dat ik normaal zou gaan bevallen, maar ik had toen al aangegeven dat ik dat niet zou kunnen, want ik had er gewoon geen kracht meer voor en had ondertussen nog steeds koorts etc. Na overleg kwamen ze terug dat ik gelijk mee moest voor een keizersnede, want mijn lever etc. zagen er niet meer goed uit (mijn partner mocht ook niet mee). Na mijn keizersnede kwamen ze erachter dat ik inwendige bloeding had (3,5l) bloed verloren. Ik mocht weer terug naar de ok en van de ok naar de ic :) ik heb daarna een week in coma gelegen. Ik ben nu 37+3 weken zwanger en ik mag normaal bevallen ( hoop ik )

één maand geleden

Reactie op Villy

Ik ben van mijn eerste dochter bevallen met 36+3 weken. Ik had toen corona ...
Jeetje wat een verhaal... 😢 Ik hoop dat het deze keer een mooie en fijne ervaring voor je mag (gaan) zijn. Veel geluk!

één maand geleden

Reactie op Villy

Ik ben van mijn eerste dochter bevallen met 36+3 weken. Ik had toen corona ...
hply shit wat heftig! Zo naar dat het in coronatijd allemaal niet serieus genomen werd/geen spoed werd gezien. Gelukkig met jou en de kleine alles goed (wat ik zo lees), maar zal zeker zijn sporen hebben achtergelaten. Hoop dat je binnenkort een fijne bevalling(servaring) mag hebben. Hoe sta je er zelf in wat betreft de komende bevalling?

één maand geleden

Ligt het aan mij of worden er veel kindjes geboren rond de 37 weken? 🤷🏼‍♀️

één maand geleden

Reactie op RMulder1995

Ligt het aan mij of worden er veel kindjes geboren rond de 37 weken? 🤷🏼‍♀ ...
Ik denk dat als je naar het aantal % kijkt van totaal aantal moeders die in deze groep zitten het wel meevalt?

één maand geleden

Reactie op RMulder1995

Ligt het aan mij of worden er veel kindjes geboren rond de 37 weken? 🤷🏼‍♀ ...
dat komt omdat het nog geen augustus is! De kinderen die nu geboren worden zijn <40 weken geboren. Nu augustus nadert zullen er meer kinderen geboren worden rond de 40 weken of later! Dus valt nu nog weinig over te zeggen, denk ik!☺️

één maand geleden

Reactie op Nynke_93

dat komt omdat het nog geen augustus is! De kinderen die nu geboren worden ...
Haha oo oke. Het viel me op in dat geboortetopic en op Facebook van kindjes die allemaal rondom augustus uitgerekend waren

één maand geleden

Vrijdagochtend om 5.00 braken mijn vliezen, en begon het wachten op weeën. Na 24 uur was er nog niets op gang gekomen, dus zaterdagochtend gingen we naar het ziekenhuis om ingeleid te worden. Er was nog helemaal geen ontsluiting, dus kreeg ik pilletjes om de baarmoedermond te helpen verweken. Om 13.00 de eerste pilletjes Om 19.00 begonnen de harde buiken Om 22.00 begonnen de weeën die ik echt moest wegzuchten Om 06.00 had ik 4cm ontsluiting en hele heftige (rug)weeën met weinig pauze tussendoor. Toen besloten dat ze het bevalbad zouden klaarmaken en ik ondertussen nog even onder de douche. Maar al na heel even onder de douche had ik echt al persdrang, dus de vk voelde nog even, en ja: van 4 naar 10cm in een half uurtje. Ze hebben me nog snel het bevalbad in geloodst omdat ik zo graag in bad wilde bevallen. En 6 minuten later was hij er.

één maand geleden

Reactie op Momu

hply shit wat heftig! Zo naar dat het in coronatijd allemaal niet serieus g ...
Het gaat gelukkig goed met ons. Maar ik vind het wel spannend de 2e bevalling. De gynaecologen zeggen wel dat ze er voorbereid etc op zijn maar alsnog vind ik het best eng..

één maand geleden

Reactie op Villy

Het gaat gelukkig goed met ons. Maar ik vind het wel spannend de 2e bevalli ...
Dat snap ik, hopelijk kan je er goed met ke partner en gynaecologen over praten en krijg je (gaandeweg) meer vertrouwen in een fijnere bevalling dan de vorige keer

één maand geleden

Reactie op RMulder1995

Ligt het aan mij of worden er veel kindjes geboren rond de 37 weken? 🤷🏼‍♀ ...
Dat dacht ik dus ook, omdat er bijna 30 kindjes geboren zijn(degenen die wat gepost hebben in geboortetopic)🙈, dus ik vond dat ook heel snel gaan. Vooral de dames in onze groep die aangaven dat ze in juli worden ingeleid/ keizersnee krijgen, dus die komen denk ik nog en vandaar dat het er waarschijnlijk zo lijkt🙈

één maand geleden

Reactie op MelRoy

Dat dacht ik dus ook, omdat er bijna 30 kindjes geboren zijn(degenen die wa ...
Ja dat viel mij ook op!

één maand geleden

Reactie op RMulder1995

Ligt het aan mij of worden er veel kindjes geboren rond de 37 weken? 🤷🏼‍♀ ...
Ja dat gevoel heb ik inderdaad ook. Zit zelf bij een zwangerschapsgroepje met 8 andere dames die in augustus zijn uitgerekend en daarvan zijn er al 4 bevallen (inclusief ikzelf) rond 37 weken of daarvoor zelfs.

één maand geleden

Ja dat gevoel heb ik inderdaad ook. Zit zelf bij een zwangerschapsgroepje m ...
En alle 4 ook 1e kind? Ik vindt het zo spannend ben nu 36+2 en het voelt al alsof ik over de 40 weken ben. Heel ongeduldig deze dagen. 🤣

één maand geleden

Reactie op Nicole234

Ik denk dat als je naar het aantal % kijkt van totaal aantal moeders die in ...
Ja denk het ook, zitten echt honderden mama’s in deze groep! Ik ben in ieder geval al 38+ 😬

één maand geleden

En alle 4 ook 1e kind? Ik vindt het zo spannend ben nu 36+2 en het voelt al ...
Ja toevallig alle 4!

één maand geleden

Valt mee hoor, ik tik morgen de 39 weken aan 😉

één maand geleden

Reactie op C-24Baby

Ja denk het ook, zitten echt honderden mama’s in deze groep! Ik ben in iede ...
Ja en aangezien zo'n 9% (dus bijna 1 op de 10) met 37 weken bevalt is het niet bijzonder veel vind ik..

één maand geleden

Na een dag met mega veel harde buiken begonnen (zo wist ik toen nog niet) begonnen om 23 uur de eerste weeën. Het is onze eerste kindje dus ik wist niet goed wat ik voor me moest zien over wat een wee was. Toen verloskundige om 2 uur kwam, had ik al 8 cm ontsluiting. Ik mocht om 3 uur persen en 3.27 was hij er 😅.. Ziekenhuis hebben we dus niet gered.

één maand geleden

Reactie op DaphneHelena

Na een dag met mega veel harde buiken begonnen (zo wist ik toen nog niet) b ...
Wauw, klinkt als een droom bevalling!