162 Reacties

één maand geleden

Mijn lieve zoontje is gisteravond geboren. Ik ben gister ingeleid en gestartmet een ballonkatheter.. Deze viel er rond half 3 uit. Rond 17uur richting het ziekenhuis gegaan om te controleren of er nogmaals een ballonnetje geplaatst ging worden of dat het goed gegaan was. De hele ochtend had ik al lichte weeën en wij moesten 40min rijden (ons huis wordt verbouwd) doordat ik insuline spuitte moest ik sowieso in het ziekenhuis bevallen. Om 18uur waren we op de verloskamers en zijn mijn vliezen gebroken. De weeën zette niet perse door maar ik had al wel 5cm ontsluiting. Om half 9 werden ze steeds heftiger en mega intens met name rondom mijn stuit. Om half 11 mocht ik gaan persen. Binnen 10minuten was onze kleine man er. Dat was even een verschil met 2uur persen bij ons eerste kindje. Nu ligt hij heel tevreden te slapen en hapt goed aan, en suikers zijn goed. Echt super fijn personeel hier in het ziekenhuis en ze hebben zelfs ondersteund zodat ik zo min mogelijk kans had op scheuren en dat is gelukt. Ben echt zo blij en dankbaar hoe dit gegaan is. Ik wens iedereen zoon ingeleide bevalling en een heel mooi kindje!

één maand geleden

Onze dochter net geboren. 1.45 wakker geworden van beginnende weeën. 1.57 verloskundige gebeld en om 2.30 na 2 keer persen onze dochter geboren met 37.6. Betreft 2de kindje, eerste bevalling in totaal 3 uur.

één maand geleden

Ons zoontje Jairo is zondag geboren via een keizersnede. 48cm en 2825 gram met 38+5. Hij doet het super.

één maand geleden

Reactie op RJ2006

Onze dochter net geboren. 1.45 wakker geworden van beginnende weeën. 1.57 v ...
Wauw wat snel, klinkt heel makkelijk ook. Je bent vast wel ingescheurd ofniet?

één maand geleden

Wauw wat snel, klinkt heel makkelijk ook. Je bent vast wel ingescheurd ofni ...
Ging er snel, maar daardoor wel last van naweeën. Ze heeft klein stukje gehecht, door een klein wondje. Gelukkig niet heel veel ingescheurd.

één maand geleden

Onze dochter is gister avond geboren met 39+3. Om 13.30 uur gestript. Om 14.30 uur braken mijn vliezen. Om 18.30 actieve weeën en om 22.18 is ze geboren. Erg snel allemaal. Daardoor nu wel last van naweeën maar het was een fijne bevalling 🩷

één maand geleden

Sophie is op 23 juli (38+6) geboren met een stortbevalling. Na anderhalf uur weeën kwam de verlos en had ik 9 CM. Dacht dat ze een grap maakte. Uiteindelijk vijf minuten geperst en toen was ze er. 2e bevalling trouwens, eerste duurde 11 uur 😅. Daarna ging ze niet goed zelf ademen helaas dus kwamen de ambu en de heli. Ze moest met m'n man mee met spoed naar het ziekenhuis. Toen ik later kwam vertelde de arts dat ze down had. Na 24 intense uren kwam haar DNA profiel terug en bleek het toch niet te zijn. Nu Na een week zijn we bijgekomen en helemaal op een roze wolk, maar men o men wat een rollercoaster...

één maand geleden

Reactie op BabySophie

Sophie is op 23 juli (38+6) geboren met een stortbevalling. Na anderhalf uu ...
Jezus gewoon ff vertellen dat een kindje down heeft terwijl het niet zo is.. heftig! Pas goed op jullie zelf en een dikke knuffel.

één maand geleden

Reactie op BabySophie

Sophie is op 23 juli (38+6) geboren met een stortbevalling. Na anderhalf uu ...
Jeetje heftig zeg! Pff nu maar lekker genieten dan! 😊💗

één maand geleden

Ben zo benieuwd of er meer mensen hun verhaal willen delen, vind het altijd heel interessant om te lezen.. 🩷

één maand geleden

Hier inmiddels bevallen van onze dochter met 38+3. Spontaan gebroken vliezen maar ze had in het vruchtwater gepoept. Na ongeveer 5 uur weeën bleek dat ze het echt niet meer fijn vond en is ze met een spoedkeizersnee geboren. In eerste instantie ging ze niet zelf ademen, na wat zuurstof deed ze het gelukkig goed en nu ligt er een heerlijk meisje in bed te slapen.

één maand geleden

Ik las zelf ook erg graag ervaringsverhalen😊 bij deze: Onze tweede is geboren op 31/7 met 39+1. Ik had de nacht ervoor veel harde buiken die half pijnlijk waren (ik werd erdoor wakker). Overdag was het rustig. Die middag begon het weer smiddags. De 'krampen' werden steeds heftiger en ik vond het moeilijk een positie te vinden tegen de avond. Kon ook niet meer praten tijdens de wee. Het kwam erg onregelmatig (tussen de 5a 10 min). Om 00:30 in het ziekenhuis aangekomen (in de auto kwamen de weeen ineens 2 a 3 min op elkaar. In het ziekenhuis na ong 45 weeen opvangen in alle mogelijke posities in het bad gegaan. Ik spande mn lichaam erg aan tijdens de weeen en de verloskundige dacht dat een bad zou helpen. De ontsluiting was 3cm. Ik wilde een natuurlijke bevalling (door slechte ervaringen met een ruggeprik en daaropvolgende meerdere ingrepen bij de eerste). Echter, zelfs in bad vond ik de pijn zo heftig en ik belandde in een weeenstorm met weeen van meerdere minuten. Ik had echter nog steeds 3 cm zei de verloskundige. Ik schreeuwde bijna om die ruggenprik en dacht dit trek ik nooit zo lang.😅 ik moest echter uit bad lopen en naar het bed voor deze ruggenprik. Ik kon niet lopen en moest de volgende wee op mn hurken opvangen. Bij het bed wilde ik op de rand gaan zitten en toen voelde ik opeens mega persdrang als een soort oergevoel😂 en mn lichaam deed mee en ik voelde het hoofdje! Ik zei dus nee nee nee hij komt ik wil niet zitten.. toch gaan liggen met hulp. Toen was hij er met drie x persen om 02:20. Ik vond het persen echt erg heftig qua gevoel maar wat een opluchtig na die pijnlijke weeen. Je voelt in ieder geval dat er iets gebeurd en dat je iets doet.. verder heb ik denk ik veel geluk en had ik geen hechtingen etc nodig en is er niks ingescheurd. Alles was nog goed. Wat een verschil met mijn eerste bevalling. Voor iedereen die na een 'traumatische bevalling' bang is voor de tweede: het kan dus ook echt anders gaan en dat wens ik iedereen toe😊, ik bedoel op wat voor manier dan ook, een positieve ervaring!

één maand geleden

Hier inmiddels bevallen van onze dochter met 38+3. Spontaan gebroken vlieze ...
O wat een heftig verhaal! Fijn dat ze het zo goed doet.. 🩷

één maand geleden

Mijn eerste 🩵 bevalling was zooo heftig maar ook zo fijn geweest. Ik was bevallen met bijna 36 weken. Mijn vliezen waren al met 32 weken gescheurd, toen mocht ik thuis afwachten en hopelijk dat hij langer bleef zitten, nou dat was ook het geval. Maar ik kreeg wel een infectie waardoor ik ingeleid zou worden op een zaterdagochtend. Mijn zoontje is de nacht erop geboren. Mijn vliezen braken ook onverwachts, maar ik had geen pijn en had dus ook niet gebeld want ik moest afwachten. Opgegeven moment kreeg ik wel krampen, toen maar toch gebeld en moest meteen naar zkh en kwam aan met 5cm ontsluiting. Toch wel weeenopwekkers gehad en omgggg ik dacht dit doe ik nooooiiiittt meer. Maar ik kon wel de pijn aan zonder ruggenprik omdat ik daar te laat voor was toen ik het wel wilde. Toen hij geboren werd was dat echt een grote opluchting. Mijn bevalling was heftig maar grappig. Ondanks de pijn kon ik wel grapjes maken dat maakte het fijn. Dit keer zie ik wel hoe het gaat hahaha

één maand geleden

Reactie op Nella🩵🩵

Mijn eerste 🩵 bevalling was zooo heftig maar ook zo fijn geweest. Ik was b ...
Gefeliciteerd!!!!! Heel veel gezondheid en geluk gewenst in dit nieuwe hoofdstuk in jullie leven!! 💙❤

één maand geleden

Onze lieve zoon is met 34 + 3 geboren. De bevalling kijk ik extreem positief op terug. Sowieso ging het mega snel, 1 uur en 40 min. weeën, waarvan de laatste 12 minuten persen. Ik heb echt een hoop horror verhalen voorbij horen komen, en ja mijn bevalling is kort geweest, maar er komt een soort oerkracht vrij en wij vrouwen kunnen dit gewoon! Ook ondanks stress en spanning, want bij mij kwam er een hoop onzekerheid bij ivm vroeggeboorte. Vervolgens zijn we nog ruim 2 weken in het ziekenhuis gebleven, aangezien hij nog niet goed zelfstandig kon ademen en drinken. Gelukkig gaat het inmiddels super en zijn we sinds een weekje thuis. Genieten nu eindelijk samen!!!

één maand geleden

Mooi om al deze ervaringen al te lezen. Ik ben nu bij de tweede ook heeeeel benieuwd hoe het zal gaan. Mijn eerste bevalling was al een droombevalling, dus voor mijn gevoel is dat moeilijk te overtreffen. Bij de eerste begon het spontaan bij 39+3 weken. Iets voor 00.00 uur had ik aanhoudende krampen en met een warm pittenkussen nam het niet af. Om 02.00 uur ben ik gaan douchen en om 02.30 had ik al 4 cm ontsluiting toen de verloskundige kwam. Rustig klaar gemaakt voor naar het ziekenhuis. Om 04.00 in het ziekenhuis in bad gegaan met 6 cm. Iets na 05.00 braken mijn vliezen in bad met meconium houdend vruchtwater. Toen moest ik uit bad, maar had ik praktisch al volledige ontsluiting. Laatste centimeters gingen dus heel snel. Ik heb tot 05.45 moeten wachten op ziekenhuis personeel dat de bevalling overnam omdat ik door het vruchtwater medisch werd, maar op dat moment zwakten mijn weeën ook even af. Na een uur persen is onze dochter om 06.45 geboren. Paar kleine hechtingen die overigens goed/snel zijn hersteld. Borstvoeding kwam meteen mooi op gang. Ik gun iedere mama zo’n fijne bevalling! Vertrouw op je lichaam, verzet je niet tegen de pijn van de weeën en visualiseer dat iedere wee je dichter bij je kindje brengt ❤️

één maand geleden

Hi allen! Mijn eerste bevalling duurde ongeveer 27uren. Ik had al 5 weken van te voren last van oefenweeën. Drie dagen voordat ik was bevallen had ik iets pijnlijkere/regelmatigere oefenweeën. Mijn echte weeën begonnen snachts (40w4d). Ik was in de ochtend naar het ziekenhuis gegaan. Alles ging heeeeel erg langzaam. In de avond had ik nog maar 4cm, waardoor ik een ruggenprik heb genomen omdat ik echt moe was en graag wilde slapen. Na de ruggenprik ging het allemaal heel snel. Ondertussen was het weer snachts (40w5d). Mijn vliezen waren om 00.30u gebroken en na een half uurtje had ik al 10cm ontsluiting + persweeën. Alleen lag de baby in sterrenkijker positie en dit veranderde niet, ik mocht niet meer persen. Voor mij was dit het ergste van alles. Rond 06.00u in de ochtend besloten ze een spoedkeizersnede te doen, omdat mijn dochter haar bloeddruk omlaag ging. Zij is toen om 06.28u geboren via een spoedkeizersnede waarvan ik volledig onder narcose was en mijn partner er niet bij mocht zijn. Ik mag dit keer voor een vbac gaan. Ben momenteel 37w3d en heb al oefenweeën. Deze zwangerschap is heel anders gelopen dan de eerste, dus misschien de bevalling ook😊

één maand geleden

Maandag stond de inleiding gepland Om 17:00 is het ballonnetje geplaatst En om 20:00 viel die er al uit 😳 Die zelfde avond last gehad van krampjes en wat gekleurde afscheiding En om 8:00 3-4 cm ontsluiting De vliezen werden handmatig gebroken En om 9 uur werden de weeen opwekkers gestart Op het moment dat we toch besloten voor de ruggenprik te gaan hadden we al 10 cm Een half uurtje persen en ze was er Om 12:00 geboren Het ging allemaal zo ontzettend snel en dat voor een eerste De ring of fire 🔥 zou ik eerder de ring of hell noemen😳 jeetje Maar zo dankbaar en blij dat onze dochter gezond en wel (ondanks de zwangerschap diabetes) goed ter wereld is gekomen

één maand geleden

Reactie op TTCWarrior

Maandag stond de inleiding gepland Om 17:00 is het ballonnetje geplaatst E ...
Wat mooi om te horen! Ik heb ook zwangerschapsdiabetes en krijg dus as zondag het ballonetjes, nou benieuwd! Als ik je verhaal lees dan wordt ik wel gemotiveerd hierdoor .. wist niet dat het ook snel kon gaan.. dus dat betekent dat ik maandag al de kleine in de armen kan hebben.. dat klinkt allemaal zo mooi. Ik hoop dat het ook net zo snel gaat bij mij!!