1312 Reacties
3 maanden geleden
Reactie op Mama_1990
Hoe verhoog ik me productie. Ze is nu 2 weken oud en komt echt nog steeds e ...
Juist super normaal. Hier kan er ‘s nachts iets langer tussen zitten. Overdag moet ik haar soms wakker maken als we al 3 uur gepasseerd zijn. Maar er kunnen ook momenten tussen zitten dat ze zich na een kleine 2 uur al weer meldt.
3 maanden geleden
Tip voor degene die bij willen houden hoe lang en welke borst je voedt als laatste Medela app. Geen Medela nodig om e gebruik van te maken, wel ff account aanmaken, app wijst zichzelf. Ook poep- en plas of beide te registreren en gewicht of flesvoeding en nog wat dingen in te registreren , ik ben zelf niet van de extra apps maar deze is echt handig !
3 maanden geleden
Reactie op Mama_1990
Ja dit komt van de kraamzorg die zegt je moet er in de nacht wel een voedin ...
Dat komt vanzelf.
Ik merk wel dat een rustige nachtrust helpt om langer te kunnen slapen. Dus ons kindje ligt in een inbakerslaapzak van Love to dream en het helpt extra als ik haar stevig instop onder een lakentje. Ook had ze het laatst te warm en was erg onrustig. Toen ik de dekentjes had weg gehaald was ze veel rustiger.
3 maanden geleden
Reactie op Liesvc2024
Houden jullie de voedingsmomenten en de tijden bij in een app? Ik vind het ...
Ik gebruik “Mijn baby”, kun je nog veel meer in bijhouden maar dat doe ik (nu) niet. Ik zet dan zelf steeds in de notities “R+L” (met achter elke letter ook nog hoeveel minuten ze aan die kant heeft gedronken), zodat ik de volgende keer in een opslag zie aan welke kant ik moet beginnen.
3 maanden geleden
Iknword net wakker met 1 hele grote borst en 1 borst met normale stuwing. Die hele grote voelt echt als er een heel hard stuk in zit
Tips?
3 maanden geleden
Reactie op Baby090824
Iknword net wakker met 1 hele grote borst en 1 borst met normale stuwing. D ...
Misschien die borst helemaal laten leeg drinken en meteen daarna een koude natte hydrofiele doek erom heen leggen, om de productie aan die kant iets te remmen? Tijdens het drinken iets mee masseren om de harde plek eruit te krijgen
3 maanden geleden
Reactie op Luxa
Ik vraag me af of ik het wel goed doe. Ik heb van de lactatiekundige gehoor ...
Ik snap de onzekerheid! Ik heb het advies gekregen van de kraamzorg 15 tot 20 min per borst en dan de andere aanbieden.
Overdag gaat het goed.
Vannacht sliep mevrouw heel vast en heeft de uiteindelijk 10 min gedronken om ook weer vast door te slapen. Gelukkig met omkleden wel weer wakker gekregen om verder te drinken, maar ik vraag me af? Wanneer kan ik haar gaan volgen en erop vertrouwen dus die 10 min voldoende?
3 maanden geleden
Reactie op Judith_A
Nog tips voor snacks in de nacht die niet kruimelen? Ik heb enorme honger ' ...
Nootjes en rozijnen misschien? Ik eet ook vooral koekjes en ben ook kruimels aan het wegvegen ‘s nachts 😂
3 maanden geleden
Reactie op Flammmie
Vandaag is de baby 11 dagen oud trouwens
Mijn baby is ongeveer net zo oud. Overdag biedt ik altijd beide borsten aan. In de nacht heeft hij soms genoeg aan 1 borst, die laat ik hem dan helemaal leeg drinken tot hij slaapt. Hij komt wel nog elke 2,5 a 3u. Als hij honger heeft, laat hij zich duidelijk horen. Als ze na de eerste week goed aankomen/terug zijn op gewicht kun je je baby gaan volgen. Succes!
3 maanden geleden
Ik heb echt even een zenuwinzinking..
Fulltime kolven, mega productie, maar continue zere borsten en gespannen.
Ik blijf oefenen met aan de borst drinken, als hij aanhapt, valt hij na 5 minuten diep in slaap en krijgt hij nooit genoeg binnen.
Ik zie het allemaal even niet meer zitten. Het continue kolven, fles geven, afwassen, uitkoken 😓
3 maanden geleden
Reactie op Gingie23
Heb je al eens een Lactatiekundige mee laten kijken?
Ja die raadde aan om tot de uitgerekende datum fulltime te kolven en vanaf daar weer aan de borst leggen, maar ja, als hij die kracht niet heeft of niet lang genoeg drinkt heb ik nog steeds hetzelfde probleem als in de kraamweek.
3 maanden geleden
Reactie op WO
Ik heb echt even een zenuwinzinking..
Fulltime kolven, mega productie, maa ...
Hier hetzelfde, het kolven en het schoonmaken overal van breekt me echt op, als ik daar allemaal klaar mee ben kan ik weer opnieuw beginnen. Onze kleine drinkt pas 2x op een dag aan de borst, maar voor haar kost het ook nog teveel energie (prematuur en dysmatuur geboren 35+1 en 1250 gram). Ze is nu 6 weken oud (gecorrigeerd 1 week) en weegt 2400 gram. Lactatiekundige zegt dat ze pas goed zal gaan drinken als ze 3 kg weegt.