1312 Reacties
3 maanden geleden
Reactie op avdh32
Vraagje. Ik let erg op met aanhappen. Grote hap, borst een beetje voorvorme ...
Herkenbaar, hier heeft ook een lactatie kundige meegekeken. Bij mij hielp het om in de Concorde houding te gaan voeden waarbij ik de onderkant van mijn borst een beetje optil (vingers ten hoogte van onderkaak) zodat mijn kindje niet kan afglijden. Dit doe ik gedurende de hele tijd dat ze drinkt. Na 2 dagen was ik pijnvrij.
3 maanden geleden
Reactie op Eerstewonder
Wat is jullie geheugensteuntje welke borst als laatste is geweest? Je hebt ...
Ik heb een heel dun armbandje wat ik van pols wissel.
3 maanden geleden
Reactie op Eerstewonder
Wat is jullie geheugensteuntje welke borst als laatste is geweest? Je hebt ...
Ik heb een veiligheidsspeld aan mijn beha, aan de kant die ik als laatste heb gehad en waar ik dus weer moet beginnen. Nu draag ik nog altijd een beha dus kan dat.
3 maanden geleden
Reactie op Liesvc2024
Houden jullie de voedingsmomenten en de tijden bij in een app? Ik vind het ...
Ik gebruik de app baby daybook. Wel de gratis versie. Maar daar kan je ook zien op welke tijden je kindje gemiddeld het vaakst drinkt
3 maanden geleden
Ik voed met een tepelhoedje en probeer steeds vaker zonder. Als ik zonder tepelhoedje heb gevoed komt onze zoon zich veel eerder weer melden. Kan het zijn dat hij dan sneller moe is en minder voeding uit de borst haalt dan wanneer ik met tepelhoedje voed?
3 maanden geleden
Reactie op Liesvc2024
Ik voed met een tepelhoedje en probeer steeds vaker zonder. Als ik zonder t ...
Het lijkt me logischer als het juist andersom is. Een tepelhoedje is eigenlijk een soort obstakel.
Wellicht moet je kindje gewoon even wennen en is het na een paar dagen beter. Sowieso fijner zonder tepelhoedje!
3 maanden geleden
Reactie op Liesvc2024
Ik voed met een tepelhoedje en probeer steeds vaker zonder. Als ik zonder t ...
Misschien vond hij het juist zo fijn en zoekt hij weer die geborgenheid. Zonder tepelhoedje kan hij jou goed ruiken en voelen. Met tepelhoedje voelt en ruikt hij plastic. Ik zou er juist van genieten als hij vaker komt. Is ook goed voor je productie!
3 maanden geleden
Ben ik de enige, of zijn er meer, die het aanleggen met de borstvoeding zwaar vinden?
Gisteren een lactatiekundige mee laten kijken, want het aanhappen gaat niet zo goed. Ons meisje heeft nogal erg de neiging om te sabbelen en als ze haar mondje goed open doet, dan is het maar heel erg kort, dus het kost ook veel geduld.
Maar gisteren dus samen geoefend met de houding (doorgeschoven madonna houding) en toen merkte ik ook dat het aanhappen geen pijn hoeft te doen. Maar het is nu elke keer een hele opgave/strijd, omdat ik het ook zo zwaar vind aan mijn armen om haar in de juiste houding te houden. En probeer al met kussens te ondersteunen, maar het is nu telkens beide huilen met het aanleggen (beide frustratie). Zou het bijna weer op de manier willen doen zoals ik 1,5 week gedaan heb, mja, dat is ook met veel pijn dus dat houd je ook geen maanden vol.
Misschien iemand nog een tip? Of bij wie het uiteindelijk toch allemaal goed gekomen is?
3 maanden geleden
Wie heeft de ultieme tip tegen een enorme kloof.
Smeer elke keer purelan en soms gewoon aan de lucht laten drogen.
Mijn tepel is door m’n vorige 2 borstvoedingsavontuuren behoorlijk beschadigd waar door 1 tepel steeds naar binnen trekt als ik m’n bh weer dicht doe. Maar ik denk door dat die steeds vochtig naar binnen gaat die enorme kloof is ontstaan en niet wil genezen. Ik voed met tepelhoedje. Maar probeer steeds meer zonder te voeden. Het is af en toe wel kromme tenen hebben. Onze zoon is nu 6 weken oud.
3 maanden geleden
Reactie op 22-07-2020
Smeer elke keer purelan e ...
Ik heb zelf vaker de tip gekregen om kokosolie (biologisch en extra virgine) op m'n tepels te smeren wegens het helende en antibacteriële effect en het werkt voor mij heel goed! Wellicht is het het waard om te proberen. Succes mama!
3 maanden geleden
Reactie op Debby90
Ben ik de enige, of zijn er meer, die het aanleggen met de borstvoeding zwa ...
De problemen met aanhappen zijn heel herkenbaar. Mijn zoontje was te klein bij de geboorte waardoor het aanhappen ook nog niet zo goed ging. Nu hij wat steviger en sterker is gaat het aanhappen ook een stuk beter. Ik heb overigens ook een tepelhoedje gebruikt zodat hij wel een grote hap moet nemen.
3 maanden geleden
Voor mijn zoontje is een half uur aan de borst nooit genoeg. Na een uur doordrinken aan de borst, maak ik toch maar een fles kunstvoeding omdat hij gewoon niet verzadigd is. Dat flesje krijgt hij ook gewoon op. Ik zie tijdens het drinken aan de borst gewoon melk in zijn mondhoekjes en als ik hem eraf haal, zit er melk aan zijn mondje. Aan de productie zal het niet liggen.. iemand hier ervaring mee?
3 maanden geleden
Reactie op SSB-MDAR
Voor mijn zoontje is een half uur aan de borst nooit genoeg. Na een uur doo ...
Aan de borst laten en geen kv bij geven. Als je kv bijgeeft werk je de productie omzeep. Je kindje is aan het clusteren en dat werkt borstvoeding ophogend. Ook drinkt hij iedere keer kleine beetjes. Bel een lactatiekundige voor direct advies ;-)
3 maanden geleden
Borstvoeding gaat de eerste maanden eigenlijk nooit vanzelf. Die van ons groeit als kool (dat niet hoeft te betekenen dat dat alleen maar een tevreden kind is). Zijn broertje was ook boven alle CB lijnen, al heeft de WHO een groeicurve meer voor borstvoeding (eerst minder snel aankomen, dan erg rap aankomen en dan meer richting het gemiddelde).
Hij is nu van 3,8 naar 5,5 met 4 weken en dat kost bakken met energie. Om even een beeld te geven de voedingen erbij, ook dit is normale borstvoeding. Op zijn verzoek (soms op mijn verzoek. De eerste weken netjes om de 2-3 uur. Daarna begon het clusteren in de avond. Daarna langer slapen in de nacht en ook clusteren in de ochtend. Nu al twee dagen dat hij overdag bijna elk uur komt.
Bij mij werkt er aan overgeven heel goed, maar dat moet je kunnen, willen, volhouden en daarin is geen keuze fout. Maar het kan erg onzeker maken, maar daar moet je echt in groeien!
3 maanden geleden
Reactie op banaantje
Heb je al van die hydrogel pads geprobeerd? Dat verzacht kloven en zorgt oo ...
Nee nog niet. Je heb daar ook verschil in. Ik las een review dat als je hem eraf haalt het juist nog meer los trekt.
3 maanden geleden
Reactie op 22-07-2020
Smeer elke keer purelan e ...
Ik had last van kloven op beide tepels. Mijn kraamverzorgster kwam toen met heilwol. Ik had er nog nooit van gehoord. Dit deed bij mij wonderen!!!