1312 Reacties

3 maanden geleden

Reactie op C-24Baby

Vanaf wanneer wordt het beter? Nu 2 weken oud en t is nog steeds heel moeil ...
Hier pas rond de 6 weken dat ze hem zonder pakt.

3 maanden geleden

Hoe doen jullie het als je de deur uit bent en dan een flesje geeft? Ik ben straks nml met de middelste bij zwemles, wil daar een flesje geven. Doen jullie daar dan kolven of slaan jullie die gewoon over qua borst dan? Of bij thuiskomst kolven? 🤷🏼‍♀️

3 maanden geleden

Reactie op Puck94x

Zijn er meer vrouwen die het borstvoeding geven veel zwaarder vinden dan ve ...
Borstvoeding is een mindfuck. Je verlegt je grens constant (is mijn ervaring). Ik probeerde het eerst een week, toen een maand, 6 weken en uiteindelijk voelde ik me schuldig toen ik met 6 maanden ging afbouwen. Borstvoeding is mega zwaar en ik snap echt als vrouwen gewoon de fles geven. Echter ook nu weer probeer ik door te zetten (want ons zoontje groeit zo goed op mijn voeding, want deze tijd en kans krijg ik nooit meer terug). Ik praat het mezelf allemaal aan, mindfuck, maar het helpt mij wel. En ik weet van de eerste: het wordt allemaal makkelijker!🥰

3 maanden geleden

Reactie op braam0

Hoe doen jullie het als je de deur uit bent en dan een flesje geeft? Ik ben ...
Kolven zo dicht mogelijk op het voedingsmoment. Kun je daar makkelijk kolven, is dat het beste. Anders vlak voor vertrek of direct bij thuiskomst afhankelijk van wanneer je baby tijdens je afwezigheid het flesje krijgt.

3 maanden geleden

Reactie op C-24Baby

Vanaf wanneer wordt het beter? Nu 2 weken oud en t is nog steeds heel moeil ...
Met 2,5 week kwam het omslagpunt. Moet wel zeggen dat lacattiekundige heeft meegekeken. Ben in de Concorde houding gaan voeden dat was beter voor haar.

3 maanden geleden

Reactie op braam0

Hoe doen jullie het als je de deur uit bent en dan een flesje geeft? Ik ben ...
Inderdaad kolven direct voor of na het flesje. Eerlijk, met baby de deur uit is aan de borst (vind ik) het makkelijkst en snelst. ‘Even aanleggen’, anders ben je bij het zwembad én aan het kolven, én een flesje aan het warmen + geven én je zit dan thuis ook weer met de afwas daarvan (kolf+fles). En het meenemen van al die spullen tov de borst die je al bij je draagt :)

3 maanden geleden

Gebruiken jullie in het openbaar een voedingsdoek? Of heb je altijd kleding aan wat ook de bovenkant van je borst nog bedekt? Als ik voed dan heb ik nu altijd mijn hele borst bloot want ik zit alleen nog maar thuis haha. Maar ik ben me aan het bedenken hoe ik het ga doen als ik ergens ben waar ik het toch prettig vind als niet iedereen direct m’n tepels kan zien.

3 maanden geleden

Gebruiken jullie in het openbaar een voedingsdoek? Of heb je altijd kleding ...
Ik trek mijn tshirt omhoog en hemd omlaag. Tshirt bedekt de bovenkant dus

3 maanden geleden

Reactie op ND93

Ik trek mijn tshirt omhoog en hemd omlaag. Tshirt bedekt de bovenkant dus
Ik doe het ook zo, nooit een doek of iets gebruikt

3 maanden geleden

Ik blijf het aanleggen pittig vinden. Sophie heeft een best klein mondje en heeft echt moeite met een grote aanhap nemen. Heb hierdoor kloofjes, met name links en het aanhappen is vaak ook pijnlijk, dit trekt wel grotendeels weg tijdens het vieden. Gisteren is de lactatiekundige geweest en die constateert hetzelfde. In theorie weet ik heel goed hoe het moet maar in de praktijk vind ik het zo lastig om haar hoofdje goed naar de tepel te begeleiden en haar een goede grote hap te laten nemen. Mijn borsten zijn in de zwangerschap ook best groot geworden waardoor ik het van boven ook gewoon niet goed kan zien of ik goed zit. Sophie daarentegen doet het heel goed, poept goed, is over het algemeen tevreden en groeit goed dus de borstvoeding doet haar wel goed.... nog iemand tips hoe ik haar makkelijker kan vasthouden zonder lamme arm te krijgen

3 maanden geleden

Reactie op ChantalCarolina

Ik blijf het aanleggen pittig vinden. Sophie heeft een best klein mondje en ...
Misschien is een bezoekje aan de osteopaat nog een idee gezien het aan 1 kant veel pijn doet? Ik had hier baat bij bij beide kinderen. Onze dochter had last van spierspanning, ook bij het voeden toen last aan 1 kant

3 maanden geleden

Heb je de rugby-houding al geprobeerd?

3 maanden geleden

Ja, dit herken ik. In huis ben ik halve naturist geworden 🤣 en maakt het ook niet uit, maar voel me ook niet zo comfortabel om alles open en bloot te gooien in het openbaar

3 maanden geleden

Reactie op Midme

Heb je de rugby-houding al geprobeerd?
Heb ik 1 of 2x geprobeerd maar ben ik ook niet zo handig mee. Doe nu de doorgeschoven madonna, de lactatiekundige gaf ook aan om daar ff op te focussen en als dat goed gaat evt kijken voor andere houdingen. Heb ook in zijligging geprobeerd, maar omdat ik zowel mij tepel moet vormen als het hoofdje moet begeleiden lukt me dit ook niet echt goed.

3 maanden geleden

Ik heb een paar voedingshirtjes, maar draag ook vaak een voedingshemdje, waar ik dan een gewoon t shirt of bloesje overheen draag. Doe dan mn shirt omhoog met voeden en kan het hemdje open klikken :)

3 maanden geleden

Heb hier gisteren ook nog een bericht over gezet. Ik snap helemaal dat je een lamme arm krijgt. Ik zat er gisteren ook even doorheen omdat het niet goed lukte. Maar sinds vannacht en vandaag gaat het ineens een stuk beter (niet altijd direct in 1x hoor, maar meestal geen 10x meer). Ik neem een actieve houding aan, dus goed rechtop zitten (als ze goed heeft aangehapt leun ik daarna wel tegen de leuning aan) en ik houd haar mondje al heel dichtbij de tepel. De grote hap is steeds maar kort, dus moet ook snel zijn als ze die heeft.

3 maanden geleden

Is het mogelijk dat je melk productie ineens minder is? Ik heb mn zoontje al de hele avond aangelegd en hij blijft kermen en honger signalen geven. Met kolven kwam er ook nauwelijks wat uit vanmiddag en mn borsten voelen veel leger als normaal. 🙁

3 maanden geleden

Reactie op JuffrouwPoets

Is het mogelijk dat je melk productie ineens minder is? Ik heb mn zoontje a ...
Klinkt als clusteren? Onze zoon doet dat ook (03/08) dan voelen je borsten super leeg maar er zit echt nog wel melk in. Een baby haalt er ook veel meer uit dan een kolf

3 maanden geleden

Reactie op Midme

Klinkt als clusteren? Onze zoon doet dat ook (03/08) dan voelen je borsten ...
Ja denk ook dT het clusteren kan zijn. Ik word ook wel onzeker als t zo leeg aanvoelt, maar schijnt dan altijd nog wel in te zitten

3 maanden geleden

Reactie op JuffrouwPoets

Is het mogelijk dat je melk productie ineens minder is? Ik heb mn zoontje a ...
Rond 3 weken vinden er Regeldagen plaats. Ook willen kindjes vaak clusteren in de avond.