1312 Reacties

3 maanden geleden

Reactie op CocoMup

Ja denk ook dT het clusteren kan zijn. Ik word ook wel onzeker als t zo lee ...
Zolang hij goed plast, slaapt, tevreden is en goed groeit heb jij genoeg melk 😊

3 maanden geleden

Nog meer mensen die ook een speen gebruiken naast de bv? Wij gebruiken deze vooral bij onrust, inslapen of bijv. Krampen. Die heeft ze in de nacht na 2u van de voeding. We hebben toen van een lactatiedeskundige een advies gekregen om obijvoorbeeld eerst proberen te troosten, halfuurtje rekken en daarna pas voeding geven (ik pakte haar soms al meteen als ze zo last had, wat ook tegen kan werken om haar dan weer nieuwe voeding te geven). Soms gaat ze dan weer een stukje slapen. Nu ben ik alleen bang dat ik door het geven van de speen de echte hongersignaal mis. Ze huilt namelijk niet perse heel hard voor voeding, alleen bij krampen. Zien jullie duidelijk verschil tussen krampen of ‘ ik wil voeding ‘ huil? Hoe gaan jullie om met de speen?

3 maanden geleden

Reactie op JuffrouwPoets

Is het mogelijk dat je melk productie ineens minder is? Ik heb mn zoontje a ...
Ik heb echt precies hetzelfde! Hoe oud is jouw baby? Mijne 16 dagen. Ze heeft vanaf 5 uur elk uur om voeding gevraagd 🥲 mn tepels trekken t niet meer..

3 maanden geleden

Reactie op Gingie23

Rond 3 weken vinden er Regeldagen plaats. Ook willen kindjes vaak clusteren ...
Die van mij is al 2 uur lang van beide borsten aan t drinken en dit gebeurt bijna elke avond nu.. is het een idee om afgekolvde melk te geven als extra ?? Want ik word echt super moe 2/ 3 uur lang achter elkaar aan de borst

3 maanden geleden

Reactie op Mamavanbaby2!

Die van mij is al 2 uur lang van beide borsten aan t drinken en dit gebeurt ...
Dat zou ik persoonlijk niet doen. Het kan heel vermoeiend zijn, zo non stop aan de borst willen, maar als je nu gekolfde melk in een flesje geeft, houd je je baby en borsten ‘voor de gek’ . Baby doet dit om de borsten een boost te geven en verzadigd te raken voor (een deel van) de nacht. Door gekolfde melk bij te geven raakt vraag en aanbod voor je borsten verstoord. Hoop dat ik t zo duidelijk heb verwoord😅 weet even niet hoe anders

3 maanden geleden

Reactie op Enitram

Ik heb een paar voedingshirtjes, maar draag ook vaak een voedingshemdje, wa ...
Voedingshemdjes draag ik :-) alleen ik heb dus het idee dat als ik m’n shirt omhoog heb en voedingshemdje open dat ik dus als nog heel zichtbaar ben. Ik moet nog handigheid krijgen in het hele proces van kind goed vasthouden, kleding opzij, kind goed aanleggen etc. Nu maak ik m’n hele borst bloot, pak m’n kind en leg dan aan.

3 maanden geleden

Reactie op C-24Baby

Ik heb echt precies hetzelfde! Hoe oud is jouw baby? Mijne 16 dagen. Ze hee ...
3 weken nu.. heel vermoeiend!

3 maanden geleden

Reactie op CocoMup

Nog meer mensen die ook een speen gebruiken naast de bv? Wij gebruiken dez ...
Ik gebruik geen speen (geen principes, ze heeft hem gewoon (nog?) niet geaccepteerd), maar volgens mij herken je krampjes aan beentjes omhoog duwen of optrekken en strak gebalde vuistjes. Honger herken je aan ‘zoeken’ en bewegen met het hoofd, vuistjes zacht gebald richting gezicht brengen (evt erop sabbelen) en smakken met tong naar buiten - als je nog niet bij het huilen bent aangekomen.

3 maanden geleden

Vanaf wanneer werden bij jullie kleintjes de poepluiers minder?

3 maanden geleden

Ik geef de meeste tijd live borstvoeding maar vraag me af als ik een keer kolf en melk geef hoe je weet hoeveel cc je geeft? Kindje is nu al 16 dagen oud en boven geboortegewicht

3 maanden geleden

Reactie op Mamavanbaby2!

Ja dat laatste doe ik ook anders gaan mn tepels er echt aan!

3 maanden geleden

Reactie op JuffrouwPoets

3 weken nu.. heel vermoeiend!
Echt he.. maar vervolgens heeft ze vannacht wel 5 uur achtereen geslapen 😊

3 maanden geleden

Helaas gisteren de keuze moeten maken om te stoppen met borstvoeding. Ik heb het hier heel zwaar mee want ik wou het zo graag, maar het breekt me echt op. Nu ben ik af aan het bouwen alleen ik heb 1 sessie weggelaten en mijn borsten stonden meteen op knappen en waren flink aan het lekken, ook heb ik meteen harde schijven. Iemand tips? Het kolven breekt me echt op en ik trek het niet om elke 3 uur nog langer te kolven 😩.

3 maanden geleden

Reactie op Luxa

Ik geef de meeste tijd live borstvoeding maar vraag me af als ik een keer k ...
https://www.borstvoeding.nl/afkolven-en-bewaren/hoeveel-melk-in-een-fles/ https://eurolac.net/therapeutisch-flesvoeden/

3 maanden geleden

Reactie op Momof2cats

Helaas gisteren de keuze moeten maken om te stoppen met borstvoeding. Ik he ...
Om borstontsteking te voorkomen is geleidelijk afbouwen wel heel belangrijk. Je kunt ter ondersteuning salie thee drinken. Dit remt ook de productie. Voor begeleiding bij het stoppen kun je contact opnemen met een Lactatiekundige of gratis bellen met een medewerker van la leche league

3 maanden geleden

Reactie op Proudmomtobe

Dat zou ik persoonlijk niet doen. Het kan heel vermoeiend zijn, zo non stop ...
Maar ook niet puur alleen voor de avond……

3 maanden geleden

Reactie op Luxa

Ik geef de meeste tijd live borstvoeding maar vraag me af als ik een keer k ...
https://www.borstvoeding.nl/afkolven-en-bewaren/hoeveel-melk-in-een-fles/ Kun je uitrekenen, zie bovenstaande link

3 maanden geleden

Reactie op Mamavanbaby2!

Zit er overdag langere tijd tussen de voedingen? Dan kun je proberen overdag eerder (elke 1,5/2 uur) aan te leggen. Het kunnen Regeldagen zijn maar ook inhalen wat overdag gemist wordt. Wissel van borst het moment dat je je kindje niet meer met grote klokkende ritmische slokken hoort drinken. Is je kindje na 2 borsten nog niet voldaan? Dan kun je weer terug naar de eerste borst. Door je kindje onbeperkt toegang tot de borst te bieden regelt hij/zij zelf de productie.

3 maanden geleden

Reactie op RD1996

Vanaf wanneer werden bij jullie kleintjes de poepluiers minder?
Nog niet, grote poeperd hier 🤣 hij is 4 weken. Hij poept het liefst in een net verschoonde luier 🙃 en tijdens het voeden

3 maanden geleden

Reactie op ChantalCarolina

Ik blijf het aanleggen pittig vinden. Sophie heeft een best klein mondje en ...
Ken je dit filmpje van Teddy Roorda? https://m.youtube.com/watch?v=uGc98O1j9A8 Ik vind het aanleggen op deze manier fijn omdat je zelf op deze manier al een ontspannen houding aan moet nemen, en ie beter kunt sturen. Het is even puzzelen met het hoofdje goed naar de tepel toebrengen vind ik, dat wordt makkelijker als ze iets sterker in de nek zijn. Mijn zoontje heeft ook geen grote hap, die is al half aan het zuiden voordat ie aan de borst ligt haha. Maar als het moment er is: Hop naar de tepel toebrengen en HAP.