1312 Reacties
3 maanden geleden
Reactie op C-24Baby
Mijn baby van 1 week clustert (denk ik) in de avond bij de voeding van 20:0 ...
Zo tel ik wel. Ik tel 3-5 uur na de laatste voeding (dus 22.00 uur).
3 maanden geleden
Ik twijfel over het volgende: mijn zoon drinkt heel goed aan de borst. Zelfs zo goed dat hij na 20 minuten aan één kant bijna nooit vanzelf loslaat. Hij kan dus heel lang doordrinken aan een borst als ik het toelaat.
Nu heb ik tot nu toe (hij is bijna 3 weken) heel netjes 20 min aan één kant, 20 min aan de andere gevoed. Soms drinkt hij in totaliteit iets langer omdat ik dan even niet oplet of een beetje in slaap val.
Nu vraag ik me dus af, moet ik hem net zo lang laten drinken aan 1 borst tot hij zelf klaar is en dan de andere nog aanbieden met het gevolg dat hij aan die kant veel korter drinkt, of wel die 20 minuten per borst blijven aanhouden. En als hij dan aan de tweede borst nauwelijks meer drinkt, moet ik die dan afkolven? Ik kolf nog niet, heb alleen af en toe wat opgevangen van toeschietreflex maar zo veel is dat niet dus nu laat ik het ook wel vaak in een compres lekken omdat hij toch goed drinkt en ik de komende weken nog geen situaties heb dat we niet bij elkaar zijn en ik dus niet live kan voeden. Uiteindelijk ga ik wel kolven maar dat vond ik nu dus nog niet nodig.
Lang verhaal kort: Ik heb gewoon het gevoel dat hij veel langer kan drinken als hij zelf mag bepalen maar weet dan niet goed wat wijsheid is.
Wat denken jullie? Welke mogelijkheden heb ik en zitten er nadelen aan hoe ik het nu doe (netjes 20 min per borst) of is dit prima?
3 maanden geleden
Ik twijfel over het volgende: mijn zoon drinkt heel goed aan de borst. Zelf ...
Gewoon zo houden, volgens mij ben je goed bezig. Je tweede borst is altijd ‘het toetje’, dus een extraatje. Ik zou ook niet per se afkolven, want dat zorgt voor extra productie. Je borsten raken er aan gewend dat ze om de 6 uur goed leeggemaakt worden. Je kan natuurlijk wel afkolven als je een voorraadje wil opbouwen.
Zorg er alleen wel voor dat je kind echt drinkt en niet sabbelt.
3 maanden geleden
Reactie op flesjewater
Gewoon zo houden, volgens mij ben je goed bezig. Je tweede borst is altijd ...
Dank je wel, fijn om te lezen hoe jij het ziet. Ik kan soms zo twijfelen! Dit stelt gerust. ☺️
3 maanden geleden
Reactie op Leeuw2413
Iemand tips voor beter aanhappen? Kleine lijkt alleen de tepel te pakken.
Teddy Roorda heeft hier een duidelijk filmpje over gemaakt, zie haar instagram of YouTube!
3 maanden geleden
Iemand tips om sneller te stoppen met borstvoeding? Onze zoon krijgt nu volledig kunstvoeding nadat ik 2 weken borstvoeding heb gegeven. Ik ben nu nog aan het kolven, en laat er steeds een langere tijd tussenzitten. Vannacht was het 6 uur voordat ze zeer deden en op spanning stonden, vandaag overdag heeft er 7 uur tussen gezeten. Maar is dit wel een goede aanpak? Op internet kom ik er niet echt wijs uit hoe dit aan te pakken, want daar gaat het voornamelijk om telkens 1 voeding af te bouwen…
3 maanden geleden
Reactie op MamaI2020💙
Zo tel ik wel. Ik tel 3-5 uur na de laatste voeding (dus 22.00 uur).
Mijn eerste heeft heeel veel geclusterd. Kraamzorg gaf tip om zelf goed te eten, savonds nog wat kwark, op tijd ontbijten. Wat jij eet zit 12-14 uur later in je borstvoeding. Eet je hele nacht niets en laat ontbijt heb je dus weinig voedingstoffen rond 20:00.
Hier lijkt het echt goede tip te zijn!
3 maanden geleden
Reactie op Vera-S
Iemand tips om sneller te stoppen met borstvoeding? Onze zoon krijgt nu vol ...
Saliethee of tabletten. Werkte hier echt prima vorige keer!
3 maanden geleden
Reactie op Kangaroo0703
Mijn eerste heeft heeel veel geclusterd. Kraamzorg gaf tip om zelf goed te ...
Dankjewel, dat wist ik niet! Dat is een goede tip! Eet jij in de nacht ook nog iets dan? Ik eet namelijk in de nacht niets, in de ochtend rond een uur of 8 (in het weekend soms rond 9 uur). In de avond eet ik vaak nog wel iets, maar dan heb ik altijd lekkere trek. 🤫🤭
3 maanden geleden
Even een vraagje. Ik kolf fulltime, ongeveer 8-10 minuten per sessie op aanraden van de kraamzorg, dan heb ik vaak tussen de 120-150 ml. Alleen merk ik dat tussendoor, ook al voelen mijn borsten leeg, ik vaak nog erg gevoelige borsten/tepels heb. Niet pijnlijk, maar wel af en toe steken etc.
Ervaren jullie dit ook? Nog tips? Of moet ik misschien nog langer kolven?
3 maanden geleden
Zoon drinkt geweldig maar na een dag enorm clusteren/regelen heeft hij een keer verkeerd aangehapt waardoor ik denk ik een kloof op mn tepel heb. Aan één kant. Wat is nu het handigst? Want aanleggen doet best zeer. Moet ik wel aanleggen, minder aanleggen, kan ik iets doen? Iemand een tip?
3 maanden geleden
Reactie op Anoniem_MM
Zoon drinkt geweldig maar na een dag enorm clusteren/regelen heeft hij een ...
Wel aanleggen, en even insmeren met druppels moedermelk. Werkt bij mij altijd erg goed