17 Reacties

2 maanden geleden

Ik denk dat je gaat smeken om een ruggenprik als je beval pijn voelt 🤣 ongeacht naald of geen naald

2 maanden geleden

Ik heb een keizersnede gehad in juni. Vond de ruggenprik echt niet pijnlijk. Ik zag er ook tegenop. Goed ontspannen en dan voel je er bijna niks van is mijn ervaring!

2 maanden geleden

Ik zag er bij mijn eerste ook zwaar tegenop maar ik vond het geen pijn doen. En dan hadden ze m bij mij is spoed gezet

2 maanden geleden

Ik heb 2x de ruggenprik gehad. Eerste keer voor mijn keizersnede en de tweede keer voor een curretage. En het valt echt mee je voelt eventjes dat het erin gaat en daarna is het ook gelijk klaar ..

2 maanden geleden

Ik had de ruggenprik gekregen toen ik al weeen had dus heb daar niet echt aan gedacht. Mij werd altijd verteld dat ze de ruggenprik na een wee zetten maar bij mij werd dit juist in een wee gezet zodat ik er het minste van voelde. Het wordt verdoofd dus voel je de ruggenprik sws niet. even doorbijten , is een vervelende prik maar alles voor je meisje en je ziet de naald sws niet dus hoef je daar ook niet naar om te kijken 😊 misschien geen goede tip voor je maar neem de tijd en rust die jij wilt. Ze wachten echt wel, als jij in paniek bent beginnen ze sws niet. Het komt allemaal goed!

2 maanden geleden

Bij mij hebben ze hem twee keer verkeerd gezet. Je moet stilzitten terwijl je weeën opvangt en als het dan pas na 3x lukt is het wel pijnlijk omdat je dus zo stil moet zitten. Maar dat is enkel pijn en ongemak van de weeën. De prik zelf deed geen pijn en het was zoooooo’n opluchting!!

2 maanden geleden

Ik heb inmiddels al 6x een ruggenprik gehad. Waarvan 2x voor een keizersnede. Voor mij valt de pijn ervan echt heel erg mee. Vind misschien het drukken op de wervels om te voelen waar ze moeten prikken nog wel vervelender dan de prik zelf. Bij de eerste keizersnede heb ik de anesthesioloog zelf gesmeekt na 6x mis prikken het nog een paar keer te proberen. Omdat ik de pijn van de ruggenprik niet vond opwegen tegen het missen van de geboorte van mijn eigen kind. Helaas zonder resultaat het lukte die dag gewoon echt niet. De 2de keizersnede zat de prik in 1x en nu over een paar dagen voor het eerst een geplande keizersnede. Voor mij zit de spanning er vooral in of het weer lukt de ruggenprik te plaatsen want ik heb het echt wel moeilijk gehad dat ik mijn zoontje pas na bijna 2 uur voor het eerst kon zien door de algehele narcose

2 maanden geleden

Ik heb er gisteren één gehad. Ik was er als de dood voor en had gehoopt er geen te hoeven, maar het was echt dikke prima. Een infuus plaatsen is echt veel erger! Zo gebeurd.

2 maanden geleden

Ik heb ook een aantal keer een ruggenprik gehad, maar ik vind vaak het infuus prikken pijnlijker dan de ruggenprik 🤡

2 maanden geleden

In al die pijn van de weeënstorm voelde ik de ruggenprik niet eens🤣

2 maanden geleden

Nee doet echt totaal geen zeer 🙂 hoef je niet bang voor te zijn!

2 maanden geleden

Ik heb eerder een ruggenprik gehad en voelde er nauwelijks iets van. Je gaat een soort van voorovergebogen zitten, ze voelen aan je wervels en voor ik het wist zat 'ie erin. Volgens mij krijg je eerst plaatselijke verdoving op de plek van de ruggeprik. Je kunt het van te voren ook aangeven dat je er bang voor bent/tegen op ziet, dan kunnen ze er rekening mee houden en misschien van te voren afspreken wat jij prettig zou vinden, als ze bijv. Juist uitleggen wat ze doen en wanneer ze daadwerkelijk gaan prikken of liever niet.

2 maanden geleden

Nee de ruggenprik doet geen pijn! Ik heb er in ieder geval niets van gevoeld!

2 maanden geleden

Ik ben niet bang voor naalden, maar omdat ik weet dat ze in een zenuw prikken (toch?) ben ik zo bang dat ze verkeerd prikken en dat je daarna verlamd bent ofzo. Ik hoop dat dat niet kan, maar voor de mensen die hier hebben gereageerd dat er verkeerd is geprikt; hoe weten ze dat en heeft dat dan nog gevolgen ? Ik krijg ook een geplande keizersnede, en ben daar misschien nog het meest bang voor, stom hè .. 😮‍💨

2 maanden geleden

Ik heb vannacht een ruggenprik gehad en vond het zo ontzettend meevallen! Ze verdoven eerst je huid en gaan daarna pas de echte prik zetten. Heb er echt niets van gevoeld. Ik wilde zelf eigenlijk ook niet, maar de weeën waren na twee dagen inleiden echt niet meer te doen, de ruggenprik was echt een verademing.

2 maanden geleden

Reactie op Belle1988

Ik ben niet bang voor naalden, maar omdat ik weet dat ze in een zenuw prikk ...
Als er mis geprikt is voel je niet het kleine stroomstootje en werkt het verdovende middel dus ook niet. Ik heb nergens last van gehad alleen een blauwe plek op de plaats van het prikken

2 maanden geleden

Ik heb ook prikangst en dan met grootste angst o.a. een ruggenprik. Ik heb een gesprek erover gehad met een anesthesist dat hielp. - Het is de kleinste naald die er zo een beetje is. - Goed ontspannen voorover en blijven ademen (langer uit dan in, net als je zou doen voor je bevalling). - Het infuus laten doet meer pijn dan de ruggenprik. (Ik heb trouwens mijn infuus hoger laten prikken, bij me pols want ik kan niet tegen dat buisje wat in je hand blijft zitten.) - Vertel het continu want ze zijn dan hartstikke lief en houden echt rekening met je. - Vergelijk het NIET met een ruggenprik van een vaginale bevalling want dat is echt heel anders. Die bij een keizersnede is dus een veel dunnere naald en wordt op een andere plek gezet. En er blijft dus ook geen slangetje of iets zitten. - Ze spuiten de vloeistof dus direct in en het is echt heel snel klaar en je kan liggen. - Daarna had ik het gevoel dat me benen “sliepen”. Maar je voelt geen pijn. En geloof me ze controleren zonder dat jij het weet echt heel goed of het werkt voordat ze beginnen. - Bij mij hielp de gedachte: bij narcose heeft dat effect op de baby en moet die met enige spoed uit de buik gehaald worden om zo min mogelijk binnen te krijgen. Bij de ruggenprik is dat niet zo en kunnen ze het rustiger doen wat beter is voor de baby en voor jou. En natuurlijk dat je je kindje (mits alles goed is natuurlijk) direct bij je krijgt. Want dat is echt bizar hoe snel je die ziet en bij je hebt. Ik hoop dat je er wat aan hebt! Succes en blijf ademen 🍀