6 Reacties

14 dagen geleden

Hahah alsof ik het zelf kom schrijven. Mijn man is het gelukt zonder gehuil toen hij mijn badjas aantrok. Verder niet teveel druk om maken, komt vanzelf. Ze zijn nog zo klein en ze hebben toch 9 maanden lang alleen mama gekend

14 dagen geleden

Heel herkenbaar! Mijn vriend wordt er ook onzeker en gefrustreerd door. Die badjas is een goede tip! Ik heb mij vriend al eens gezegd om een shirtje van mij om te hangen, maar hij heeft dat nog niet geprobeerd.

14 dagen geleden

Hier niet herkenbaar maar wat kan helpen is idd een shirt of badjas van jou om je vriend heen doen.

14 dagen geleden

Ik snap dat je partner er onzeker van wordt. Wat hier helpt is om dus niet de baby af te geven aan mama (ondanks dat het huilen/krijsen natuurlijk door je ziel heen gaat) maar de partner echt de kans geven om kindje te troosten. Dit hebben wij vanaf dag 1 gedaan en wij kunnen beiden goed troosten. Beste wat bij ons werkte is dat ik dan niet in het zicht was. Dus dan zat papa boven met de baby en ik beneden. Al is het bij mama dus net iets sneller stil dan bij papa, maar ja hij zat ook in mijn buik én ik ben al die tijd samen met hem thuis - vaders is alweer aan het werk. Verder ben ik op dagen dat de papa thuis is soms bewust wat meer op de achtergrond zodat zij ook echt even samen hun dingetje kunnen doen. Advies aan de papa’s zou zijn om echt even goed diep adem te halen want de spanning/frustratie voelen baby’s natuurlijk ook.

14 dagen geleden

Ik snap dat je partner er onzeker van wordt. Wat hier helpt is om dus niet ...
Hier heeft mijn man ij de eerste 4 weken het meeste voor hem gezorgd, was dan ook wel moeilijker troostbaar door papa als bij mama, maar het lukte hem wel. Het is eigenlijk pas sinds een week of 4 dat hij het bij papa niet meer accepteerd, behalve als hij met hem rond loopt.

14 dagen geleden

Mijn meisje van 3 maand heeft bijna nooit bij papa in slaap kunnen vallen en soms wel rustig te krijgen, maar vaak ook niet. Je bent niet alleen.. weet hoe moeilijk het kan zijn. Het is fijn dat wij de veilige basis zijn, maar daarintegen wil ik ook wel eens mijn ding kunnen doen zonder dat ik me zorgen maak over dat ze overstuur aan het huilen is ja of nee. Dat is niet eens alleen bij papa maar ook bij opa en oma enzo