270 Reacties
19 dagen geleden
Al twee nachten is onze dochter uren wakker, krijg haar niet in slaap😵💫
19 dagen geleden
Reactie op BabyvdN
Wat ben jij goed! Thanks! Sorry, super balen dat je er last van hebt, echt! ...
Hier ook precies hetzelfde, had het bij onze oudste ook. Vreselijk dat je dan na je bevalling eigenlijk nog best goed op gewicht bent maar vervolgens in de maanden erna alleen maar aankomt 🫠
18 dagen geleden
Ik merk dat ik echt er tegen opkijk om te werken weer. Vind het zo ontzettend zwaar omdat ik ook vooral fysiek werk doe. En ik mis m’n meisje ook gewoon😞. Wil het liefst gewoon bij haar zijn.. echt even wennen aan deze omschakeling. Hebben andere dit ook? 🤷🏻♀️
18 dagen geleden
Reactie op vsmoonflower
Ik merk dat ik echt er tegen opkijk om te werken weer. Vind het zo ontzette ...
Gatver ja heel herkenbaar. Maar als ik andere meiden spreek merk ik dat juist doordat je fysiek werk doet en wss de hele dag bezig bent de dag zo weer voorbij vliegt!
17 dagen geleden
Reactie op EstherB17
Nou ja zeg, wat is dat nou weer voor een gebemoei. Dat is toch iets tussen ...
Dat lijkt mij ook, maar ze verwijten me dat ik hem niet verzorgde toen hij compleet omviel. Maar daar zitten maanden (zo niet jaren) van verzorgen en ontzorgen aan vooraf. Bovendien moest ik op dat moment al voor mezelf zorgen (3 weken postpartum) en voor onze dochter. Ik verblijf nu al geruime tijd bij mn ouders omdat het thuis niet ging…
16 dagen geleden
Gisteravond hele strijd met in slaap brengen van de baby (normaal slaapt hij rond 20:30-21u), gisteren viel hij in slaap om 21u en was na 5 minuten weer wakker. Daarna weer hetzelfde maar wel klaarwakker. Dus heeft mnr tot 22u beneden gespeeld en 22:30 in slaapgevallen om vervolgens om 23u weer wakker te worden. Uiteindelijk wel tot 6:45 doorgeslapen, maar ben mentaal helemaal op. Ik ben elke avond bang om hem in slaap te brengen. Vandaag is hij voor het eerst weg bij mij, is nu bij oma en opa voor een middagje (had echt even tijd voor mezelf nodig), maar nu zit ik thuis te janken omdat hij weg is… wat is het toch zwaar allemaal 😫
16 dagen geleden
Iedereen om mij heen raakte de zwangerschapskilo’s zo kwijt.. Ik heb nog steeds 12 kilo te gaan… ik kan de hele dag alleen maar aan eten denken pffff nu al 3 maanden pp. Vanochtend ook alweer een stuk taart, droge worst, croissant, brownie gehad en nog steeds honger… hoe dan??
16 dagen geleden
Reactie op Laloes91
Iedereen om mij heen raakte de zwangerschapskilo’s zo kwijt.. Ik heb nog st ...
Eigenlijk wel logisch dat je nog steeds honger hebt! (Niet oordelend bedoelt hoor😊)
Alles wat je hebt gegeten is vrij vezelloos en hoog in suiker. Daardoor verzadig je niet, en blijf je dus honger houden. Ik snap het hoor, het is allemaal heel aantrekkelijk!
Misschien kun je proberen je ontbijt al vezelrijk te starten, denk aan kwark met fruit en een paar noten en een klein beetje holie granola bijvoorbeeld, of volkoren boterhammen met hummus en komkommer of pindakaas.
Daarna kan je altijd als je echt trek hebt in iets lekkers bijv een bordje maken, met snoeptomaatjes komkommer paprika reepjes en dan een blokje chocolade. Dan eet je eerst die andere dingen en als laatste de chocolade. Dan zal je zien dat je veel minder trekt zult hebben! Volume eten in vezels kan zo goed helpen!
Eveneens bij avondeten, veel groente! 🥰
16 dagen geleden
Reactie op Laloes91
Iedereen om mij heen raakte de zwangerschapskilo’s zo kwijt.. Ik heb nog st ...
Ik heb ook nog een grote drang naar eten! En vooral kalorierijk 🫠 en ook niet alle zwangerschapskilos er af - en had al flink overgewicht