15 Reacties

één maand geleden

(Straalt ook echt door naar mijn lies)

één maand geleden

Herkenbaar. Waarschijnlijk is dat zwangerschapsischias, beknelling van je zenuw. Heel vervelend gevoel inderdaad!!

één maand geleden

Ik heb hier ook heel erg last van ook bij het draaien in bed lukt mij soms niet.

één maand geleden

Wat misschien kan helpen; Pak een tennisbal en doe deze tussen jouw pijnlijke plek en een muur. Beweeg zo heen en weer. Zal ongemakkelijk zijn maar houd dit echt even vol, kwartiertje ofzo. De volgende dag ga je er echt profijt van hebben.

één maand geleden

Klinkt als zwangerschaps ischias. Ik had dit aan het eind van mijn vorige zwangerschap. Heb toen krukken gehuurd om mee te lopen. Misschien fijn om te weten dat het direct na de bevalling weg was!

één maand geleden

Hier ook super veel last aan de linker kant. Straalt echt uit naar mijn bil en onderbeen. Ben sinds 3 weken naar de kiné aan het gaan en moet nu oefeningen doen. Dat helpt wel een beetje.

één maand geleden

Ik had dit 3 weken geleden ook heel erg, ik heb toen een zwangerschapsmassage gehad, waarbij ze extra aandacht daar aan gaf en sindsdien bijna geen last meer..

één maand geleden

Heel herkenbaar, zwangerschapsischias zoals eerder genoemd. Een bekkenbodemfysio kan je wellicht wat tips en verlichting geven! Ik heb het sinds week 12 van de zwangerschap al en ga om de week naar de fysio, heb er veel baat bij. Echt even zoeken naar een goede balans ook tussen inspanning en ontspanning (alleen maar niks doen is ook niet bevorderlijk namelijk). Als je tilt, goed vanuit stabiliteit in je code doen bijv. De tip met de tennisbal is een hele goede. En hondje/katje oefeningen (rug bollen/hollen), op je rug liggen, knie optrekken en zo je bilspier wat op spanning brengen en rekken (niet te ver). Heel vervelend maar het verdwijnt gelukkig weer na de bevalling! Succes 🍀

één maand geleden

*core

één maand geleden

Ik heb dit ook al vanaf heel vroeg in de zwangerschap en daardoor ook al vroeg moeten stoppen met werken. Ik had de zenuwpijn vooral 's nachts waardoor ik ook al een half jaar extreem slecht slaap. Maar met indalen afgelopen maand werd het ineens nog veel erger. Ik kon geen stap meer zetten zonder een hele nare schietende pijn. Ik ga nu weer twee keer per week naar de fysio om mijn bil los te maken en de druk/beknelling op de zenuw te verminderen. Ik had na een half jaar eigenlijk überhaupt geen hoop meer dat er nog iets zou helpen maar het gaat nu na 4 behandelingen toch al een beetje beter. Ik zou zeker even rondbellen of je nog ergens terecht kan.

één maand geleden

Reactie op First1

Wat misschien kan helpen; Pak een tennisbal en doe deze tussen jouw pijnl ...
Helpt bij mij ook heel goed!

één maand geleden

Chiropractor helpt mij enorm hiermee en fysio

één maand geleden

Reactie op First1

Wat misschien kan helpen; Pak een tennisbal en doe deze tussen jouw pijnl ...
Dit was idd ook bij mij de gouden tip van de fysio! Was meteen verdwenen!

één maand geleden

Ja ik heb het regelmatig. Chiropractor werkt hier erg goed!

één maand geleden

Hi ik heb ook zwangerschapsischias. De fysio heeft mij heel veel tips gegeven en op internet kan je ook veel terug vinden. Ook zwemmen heeft bij mij heel erg geholpen! Heb er sinds 28 weken al last van helaas