12 Reacties

7 dagen geleden

Hi, Ik heb een zoontje van 4,5 maanden en helaas moet ik zeggen dat ik ook 10 x uit mijn bed moet komen. Ik moet zeggen dat dit niet voor voeding is zijn laatste voeding is rond 23:00 180cc en kan tot 07:00 geen voeding nodig hebben. Maar als nog wordt hij ook zo vaak wakker dan is het zijn speen die hij wilt of dat ik even moet bij staan want sinds kort slaapt hij in zijn eigen kamer. hopelijk zsm gaan wij ook door kunnen slapen 😅

7 dagen geleden

Mijn zoontje zit nog maximaal in zijn 4 maanden slaapregressie, dus dit klinkt heel herkenbaar helaas 🥴. Heb je al gekeken op de juli geboorte club ? Kijk daar ook af en toe op, aangezien mijn kleintje van begin augustus is. Daar zitten meer moeders met dit probleem na 5 maanden. Misschien dat je daar wat extra steun en tips kan krijgen 💋. Je kan het mama en helaas (maar ook gelukkig) is elk kind anders

7 dagen geleden

Heel herkenbaar, sommige nachten gaat het beter maar hier ook net uit een nacht gekomen waar ze zo ongelofelijk vaak wakker werd. Wij konden zelf vanaf een uur of 2 eigenlijk al niet echt meer in slaap komen hierdoor. Heel vermoeiend en ik hoop ook echt dat het op een bepaald moment beter gaat 🥺 Sterkte ♥️

7 dagen geleden

Reactie op Yusuf-i

Hi, Ik heb een zoontje van 4,5 maanden en helaas moet ik zeggen dat ik ook ...
Hai, ja ik probeer ook regelmatig on gewoon speentje te geven en door te laten slapen. Maar lukt vaak maar voor een uurtje en daarna wil hij dan echt drinken. Word heel boos als ik dan weer een speen geef.

7 dagen geleden

Het wordt beter. Bij onze dochter pas vanaf anderhalf jaar maar inmiddels slaapt ze eigen altijd de hele nacht door. Het is enorm vermoeiend maar het komt goed!

7 dagen geleden

Voor sprongetje 3 sliep mn zoon van 19-4 uur (soms 3 uur). Toen zijn we om 22 uur een dreamfeed gaan toevoegen en sliep hij 2 nachten door tot half 6. Toen kwam hij in een sprongetje en sindsdien is het ellende. Hij wil om 17.30 uur s avonds al naar bed maar op zn vroegst willen we m pas tussen 18.00/18.30 naar boven brengen. Dan komt ie vaak al om 21 of 21.30 uur, terwijl we eerst enorme moeite moesten doen om m om 22 uur wakker te krijgen. Vannacht was het helemaal raak: om 21 uur wakker (21.45 uur weggelegd), om 0.45 uur weer wakker, bezig geweest tot 1.30 uur met een slaapbeer met geluid en speentje erin. Toen sliep ie daarna 40 min. Om 2.10 uur toch maar aangelegd. Hij was daarna wakker tot 4.15 uur. Niets hielp (speen, geluidenbeer, wiegen, lopen, aaien etc.) En nu hij naar de opvang en ik werken (ik ben gesloopt)🥲

7 dagen geleden

Mijne drinkt nog gewoon 3 voedingen en vraagt vaak voor een speen🙈

7 dagen geleden

Mijn oudste is bijna 2 en slaapt sporadisch eens een nacht door 😅. Wij zijn samen gaan slapen omdat het mij echt op brak. Ik voelde me een zombie op automatische piloot, nachtjes met maar 2/3 uur slaap 2 maanden lang. Mijn jongste heeft nu al vaker doorgeslapen (5 uur aan een stuk) dan de oudste deed in het hele eerste jaar 😅. Een kindje slaapt door waneer hij/ zij daar aan toe is. En zelfs als je kindje dat al eerder heeft gedaan kan het weer helemaal in de war raken door grote ontwikkelingen. Deze ontwikkelingen kunnen effect hebben op de slaap maar ook op behoefte aan geborgenheid en voeding. Het wordt beter maar kost tijd en na een poosje went het een soort van😅. Het boek zachte nachten en de blogs van liefde van een moeder vond ik echt een aanrader.

7 dagen geleden

Bij de oudste had ik het ook, toen ze 12 maanden was de cursus van eindelijk slapen gaan doen en toen werd het langzaam beter. Met 18 maanden oud ging ze pas echt met regelmaat doorslapen (er blijven uitzonderingen). Het wordt heus beter!

6 dagen geleden

Bij ons ook. De jongste is ook drama en de oudste sliep met 9 weken al door. Ons meisje nu 4 maanden en ook drama elke nacht

6 dagen geleden

Hier hetzelfde ... 5 maand en hij heeft 3x van 19.30 tot 04.00 geslapen. Alle andere nachten in t begin elke 3u voeding, daarna elke 4 uur voeding. Nu vaak nog om 23.00 wil die echt een fles en om 4 uur ook. Ik kan 'm z'n speen geven maar dan is die er elk kwartier, hij heeft echt honger en drinkt als n bezetene de fles leeg. Het verschilt per nacht maar gemiddeld tussen de 5 en 10 keer eruit voor z'n speen. Máár, nu heb ik sinds vorige week het nunki lakentje, en deze geeft een egale druk over zijn buik. En ik merk dat hij veel rustiger en ook wat langer slaapt. Ook komt hij er makkelijker mee ín slaap. Ik ben helemaal niet van zulk soort dingen en ze zijn echt duur.. maar het werkt hier heel goed.