180 Reacties

4 jaar geleden

Ik kan gelukkig nog fietsen (36+1) en woon dicht bij het centrum. Af en toe ga ik even naar de stad om koffie te drinken of te lunchen. Lekker alleen maar toch onder de mensen. En ik heb een afspraak gemaakt voor een zwangerschapsmassage. Verder heel veel kerstfilms kijken haha

4 jaar geleden

Reactie op Sanonino

Heb zo weer een afspraak bij de verloskundige (nu 40+2), vroeg me af hoe va ...
1x een inwendige echo gehad omdat ze dachten dat ik een verkorte baarmoeder mond zou hebben, dit is met 33 weken gecheckt. En verder nooit iets inwendigs. Wat me verbaast zo richting t einde want ben ik dan de enige die wil weten of k al ontsluiting heb? 🙊

4 jaar geleden

Reactie op mamavanFemm

1x een inwendige echo gehad omdat ze dachten dat ik een verkorte baarmoeder ...
Ja he! Ben zelf mn baarmoederhals in de gaten aant houden... Maarja, je komt er zelf niet echt supermakkelijk meer bij 🙈 en zeker deze laatste 2 weken voelen zooooo tergend langzaam 😳 wil gewoon weten waar ik aan toe ben! Maarja, aan de andere kant komt je baby wanneer hij/zij er zin in heeft 😉

4 jaar geleden

Reactie op Sanonino

Heb zo weer een afspraak bij de verloskundige (nu 40+2), vroeg me af hoe va ...
Ik heb ook nog geen inwendig onderzoek gehad (behalve in mn eerste weken), ze zeiden bij de vk dat ze bij mn volgende controle (40+4 of bij 41+2) dat ze dan inwendig gaan zien hoe of wat...

4 jaar geleden

Reactie op Sanonino

Ja he! Ben zelf mn baarmoederhals in de gaten aant houden... Maarja, je kom ...
Jaa dat is ook echt zo, ze kiezen echt zelf hun verjaardag.. Maar het verbaast me inderdaad dat t lijkt alsof hun dat niet zo belangrijk vinden als ik. Heb zelf nog niet geprobeerd om te voelen moet k zeggen 🙊 ik durf het een soort niet ofzo haha. Maar inderdaad het is allemaal niet meer zo makkelijk bereikbaar.

4 jaar geleden

Reactie op Sanonino

Heb zo weer een afspraak bij de verloskundige (nu 40+2), vroeg me af hoe va ...
Bij mij gaan ze maandag toucheren en als ik wil ook strippen. Ik ben maandag 40+ 3

4 jaar geleden

Reactie op char

Bij mij gaan ze maandag toucheren en als ik wil ook strippen. Ik ben maanda ...
Ik zou het laten strippen!! Je bent al over tijd!! Suc6 met je keuze😁

4 jaar geleden

Net de afspraak gehad, en ze gaan komende dinsdag strippen (dan ben ik 41+1) mocht er nog niks gebeurd zijn! 🤞 Niet getoucheerd oid verder. Heel fijn wel de keuze gekregen of ik 41 of 42 weken als grens aan wil houden. 😊

4 jaar geleden

Ik heb net weer een groeiecho gehad (36+5) en de baby is 2700 gram. Een kleintje! Maar dat wisten we al. Ik mag nu wekelijks langskomen. Heel fijn, vooral door mijn zwangerschapshistorie. Bij vorige zwangerschap is ons kindje bij 30+6 met spoed gehaald en na een weekje overleden. Ik heb dus alleen ervaring met een spoedkeizersnede met een afgrijselijke afloop. Hierdoor ben ik super gestresst en zó bang dat de baby overlijdt in mijn buik. We hebben nu afgesproken dat wanneer de baby niet al zelf komt, hij wordt gehaald bij 39 weken💙

4 jaar geleden

Reactie op Miamo

Ik heb net weer een groeiecho gehad (36+5) en de baby is 2700 gram. Een kle ...
Succes, ik ga uit van een goede afloop ❤️ Lijkt me heel moeilijk om kalm te blijven !

4 jaar geleden

Reactie op Sanonino

Net de afspraak gehad, en ze gaan komende dinsdag strippen (dan ben ik 41+1 ...
Wat fijn dat ze je die keus bieden! Is heel prettig om daarin zelf ook keuzes te hebben. Ook al hebben ze er meer verstand van, het is ook je gevoel wat moet aansluiten. 😊 dus nu weer afwachten... 😅🤞🏼

4 jaar geleden

Reactie op Annika

Je urine laten testen kan nooit kwaad! Inderdaad morgen de huisarts bellen ...
Vanmiddag ingeleverd.. Inclusief een niersteentje! 😫 Was verder ook niet helemaal "schoon", dus ze wilde hem een nachtje op kweek. Morgenmiddag kan ik bellen voor de uitslag.

4 jaar geleden

Reactie op Miamo

Ik heb net weer een groeiecho gehad (36+5) en de baby is 2700 gram. Een kle ...
Wat een ontzettend naar moet dat geweest zijn. Kan me heel goed voorstellen dat je nu zo bang bent maar zo te horen gaat alles goed met de baby. Fijn dat hij eerder mag komen met 39 wkn! Succes nog even 🥰

4 jaar geleden

Reactie op ieveaaenaa

Vanmiddag ingeleverd.. Inclusief een niersteentje! 😫 Was verder ook niet h ...
Niet helemaal schoon qua bacteriën of eiwitten?

4 jaar geleden

Reactie op Annika

Niet helemaal schoon qua bacteriën of eiwitten?
Geen idee.. 🤷🏻‍♀️

4 jaar geleden

Reactie op ieveaaenaa

Geen idee.. 🤷🏻‍♀️
Ik hoop dat het meevalt. Deed het zeer om dat niersteentje uit te plassen?

4 jaar geleden

Reactie op Annika

Ik hoop dat het meevalt. Deed het zeer om dat niersteentje uit te plassen?
Nee, totaal niet. Niet eens gemerkt zelfs. Ik dacht eerst dat er een stukje wc papier ofzo in dat potje zat. Tot ik hoorde dat het geluid maakte als een soort kiezelsteentje. 😂 Ik heb er zeker 10 min. fascinerend naar gekeken en om gelachen. 🤭 Ik heb al 6 jaar geen galblaas meer, dus een galsteentje kon het niet zijn. Maar de bekende niersteen symptomen heb ik dus niet.. De doktersassistente bevestigde later dat het inderdaad een niersteentje was. En dat ze het dus even op kweek wilde. Geen idee waar ik aan moet denken. Merken we morgen wel weer. Past ook echt wel weer bij me, dit soort avonturen. 😂

4 jaar geleden

Oh ik zit er ineens zo ontzettend doorheen. Heb nu al ruim een week enorme krampen in mn bovenrug en schouderbladen, kan alleen heel rechtop zitten of staan. Zo raar dat dit het kwaaltje is wat het meest heftig is. 🤔 Kan nu elke ochtend wel janken dat ze er nog steeds niet is. Zo lang volgehouden, maar ineens gewoon helemaal gebroken...

4 jaar geleden

Reactie op Sanonino

Oh ik zit er ineens zo ontzettend doorheen. Heb nu al ruim een week enorme ...
Herkenbaar! Zwaar die laatste weekjes... Morgen weer een dag, soms gaat het ineens weer een daggie makkelijker allemaal. ❤

4 jaar geleden

Herkenbaar! Zwaar die laatste weekjes... Morgen weer een dag, soms gaat het ...
Dat is zeker waar! Het is ook niet niks, al die hormonen die door je lijf gieren.. 🙈