180 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Naomi1993

Ik heb gister bij mn vk gevraagd naar hun beleid rondom inleiden... Doen ze ...
Laat je niet gek maken! Ik was er met na de 40 weken helemaal klaar mee en met 41 weken was ik bij gynaecoloog in het ziekenhuis voor algemene controle. Met hem afgesproken dat ik met 41+3 Zou worden ingeleid. Die zei juist dat ik ook nog wel eerder had mogen komen aangezien ik al weken niet meer sliep etc. Dus de gynaecologen vinden helemaal niet dat het goed is om tot 42 door te bikkelen. (Zie ook al die onderzoeken in het nieuws) Goed aan jezelf voelen of je tot 42 wil gaan!

4 jaar geleden

Laat je niet gek maken! Ik was er met na de 40 weken helemaal klaar mee en ...
Bedankt voor je reactie. Ik mag eigenlijk niet klagen, heb echt een super zwangerschap met weinig gekke, vervelende dingen maar t wordt nu gewoon zwaar. Slapen is inderdaad al een tijdje een ramp, hoofdpijn en rugpijn worden de laatste weken/dagen ook echt heel vervelend, maargoed ik hoop gewoon zo dat ze zelf komt, snel 😜. En als ik echt bijna breek dan trek ik wel aan de bel voor een andere oplossing.

4 jaar geleden

Reactie op Naomi1993

Bedankt voor je reactie. Ik mag eigenlijk niet klagen, heb echt een super z ...
Heel goed👍 Bij mij was het heel lang een prima zwangerschap. Maar na zo veel slaaptekort op het eind werd ik echt een wrak. Kon de hele dag wel janken😂 Veel sterkte met laatste loodjes ❤ Je bent er bijna. Zelfs na een zware bevalling: het is het echt waard😍

4 jaar geleden

Heel goed👍 Bij mij was het heel lang een prima zwangerschap. Maar na zo ve ...
Ja kan hier ook om alles janken, vreselijk!! Maargoed ik geloof je idd dat het het zeker waard is. Kan niet wachten die kleine meid in mn armen te hebben.. genietse jij nu van de kleine!

4 jaar geleden

Reactie op ieveaaenaa

Ik kreeg gisterenavond trouwens een mailtje van een zelfstandige kraamhulp. ...
Wij hebben een kraamverzorgster van ongeveer 60 jaar. Heeft drie kinderen en vier kleinkinderen. Deze vrouw heeft dus een bak ervaring waar ik gebruik van kan maken, ze is mega geduldig en down to earth. Vandaag was haar eerste dag en ik vind haar fantastisch!

4 jaar geleden

Reactie op jol1tje

Wij hebben een kraamverzorgster van ongeveer 60 jaar. Heeft drie kinderen e ...
Dat stelt me wel een beetje gerust. 🤭 Dank je!

4 jaar geleden

Reactie op ieveaaenaa

Wachten is ook gewoon stom! Ik ben normaal al niet de geduldigste, maar nu ...
Is je suiker wel stabiel of hebje ook hoge waardes er tussen ?

4 jaar geleden

Reactie op Hasibe

Is je suiker wel stabiel of hebje ook hoge waardes er tussen ?
Eigenlijk vanaf dag 1 wel stabiel. Denk eens per 2 weken een wat hogere waarde. Maar dan heb ik stiekem iets teveel gegeten. Deze week allemaal tussen de 4.2 en 5.6 over de gehele dag. Gisteren kwam het prik moment even niet lekker uit. Dus toen prikte ik al 1.5 uur na het avond eten 7.7, terwijl ik normaal na 2 uur prik. En een uur later zat ik op 5.3. Dus denk dat dat ook wel prima was. Wekelijks mailcontact met de diabetes verpleegkundige. Hij is ook tevreden..

4 jaar geleden

Reactie op ieveaaenaa

Eigenlijk vanaf dag 1 wel stabiel. Denk eens per 2 weken een wat hogere waa ...
Ik ben zaterdag 39 weken zwanger en afgelope dagen wel een aantal keer 8,8 7 etc gehad 😅 nu moet ik dus morgen naar de gyno kijke wat er nu gaat gebeurren. Het ging net zo goed met mijn suikers maar het lukt mij niet meer om het stabiel te houden. Wel fijn dat het bij jou zo goed gaat 👏🏻

4 jaar geleden

Reactie op ieveaaenaa

Wachten is ook gewoon stom! Ik ben normaal al niet de geduldigste, maar nu ...
Wachten is ook heel vervelend! Ik snap je he-le-maaaal!! Ik heb ook diabetes en wij hadden ons ook ingesteld op 38 weken en dat idee zit al weken in ons hoofd. Elke dag dag langer voelt idd als overtijd Hahahah. Vandaag van de verloskundige meer info gehad over strippen en inleiden. 40+ kan voor mij nog prima als het op deze manier door gaat maar ik wil niet tot 41+ wachten. De verloskundige zei dat ik er van moet genieten dat ik niet zo veel voel aangezien sommige meiden al weken van te voren allerlei pijntjes hebben. We moeten het maar zo zien dat we onszelf nu kunnen opladen voor het echte werk straks💪. Voor morgen heb ik een massage ingepland, even lekker ontspannen.

4 jaar geleden

Reactie op Hasibe

Ik ben zaterdag 39 weken zwanger en afgelope dagen wel een aantal keer 8,8 ...
Ik prik al een paar weken om de dag. Merk wel dat ik op m'n niet prikdagen een beetje smokkel hoor. 😬 De chocolade behoefte is nog steeds hoog. 😅 Leuk dan we precies gelijk lopen! Ik heb dinsdag nog een groeiecho bij de gynaecoloog gepland staan. Ik had bij de vorige echo niet verwacht dat ik die nog mee zou maken. 😬 Maar nu "vrees" ik van wel! Denk je dat ze toch gaan inleiden? Neem niet aan dat ze je nu nog op insuline gaan zetten..

4 jaar geleden

Reactie op Sun

Wachten is ook heel vervelend! Ik snap je he-le-maaaal!! Ik heb ook diabete ...
Da klinkt wel erg lekker, een massage! Jaloers hoor. 😋 Hebben ze daar dan een speciale tafel? Ik ben m'n bekken wel een beetje zat. Opstaan van bijv. de bank gaat gewoon moeizaam. En doet ook steeds meer pijn. Bij het uit bed stappen moet ik me echt door de pijn heen bijten.. Maar verder mag ik ook niet klagen geloof ik.

4 jaar geleden

Reactie op ieveaaenaa

Ik prik al een paar weken om de dag. Merk wel dat ik op m'n niet prikdagen ...
Ja ik smokkel ook wel eens hoor😂 Maar de uitschieters komen gewoon door een ontbijtje of vlees ofzo weet niet meer wat ik moet eten😭 Volgens mijn vk moet ik dan ingeleid worden voor 40 weken(uitgerekend datum is 28december). Maar ben benieuwd wat de gyno in het ziekenhuis morgen te zeggen heeft 🥵 Wanneer is jou uitgerekende datum ? Moet jij niet ingeleid worde als je af en toe hoge waardes hebt of is het toevallig altijd laag op je prik dagen🙊

4 jaar geleden

Reactie op Hasibe

Ja ik smokkel ook wel eens hoor😂 Maar de uitschieters komen gewoon door ee ...
Ook de 28e. 😉 Die hoge waardes komen echt zelden voor. Dus de diabetes verpleegkundige vindt dat niet zo spannend. Is echt maar 1 prik moment per 1.5 a 2 weken. En nog niet hoger als 7.7 geweest.. Na het suikerdrankje zat ik op 8.9. Spannende dus dus morgen! Moet je in de ochtend?

4 jaar geleden

Reactie op ieveaaenaa

Ook de 28e. 😉 Die hoge waardes komen echt zelden voor. Dus de diabetes ve ...
Ohhh spannend zelfde dag uitgerekendd !!🙊 Weetje wat je krijgt jongetje meisje ? Ik heb om 15:10 een afspraak weet niet wat mij te wachte staat. Misschien mag ik ook nog thuis even afwachten. Ik zat op 8 na het suikerdrankje dus echt op de grens. Nu af en toe dus 7 etc maar laatste tijden 8e er tussen😢

4 jaar geleden

Reactie op ieveaaenaa

Da klinkt wel erg lekker, een massage! Jaloers hoor. 😋 Hebben ze daar dan ...
De afgelopen dagen voel ik een nare spanning in m'n lijf misschien goed om alles los te maken. Nee geen speciale tafel, je ligt op je zij. Een paar weken geleden ben ik daar ook geweest en het was echt heerlijk. Oehh dat is heel vervelend! Ben je bij een fysio geweest? De oefeningen helpt bij mij wel. Afgelopen dagen had ik heel erg last van m'n schaambeen en ik ben meer gaan bewegen dat heeft wel geholpen. Als ik opstond dan leek het vast te zitten en ik kon niet meteen lopen. Draaien in bed lukte mij ook niet, ik bleef liever in 1 houding liggen. Misschien helpen bepaalde oefeningen ook voor jou.

4 jaar geleden

Reactie op Hasibe

Ohhh spannend zelfde dag uitgerekendd !!🙊 Weetje wat je krijgt jongetje me ...
Een jongetje. 😊 En jij? Hoop dat die ellende straks na de bevalling weg is. Ik vind het nog steeds een dagtaak op m'n prikdagen. Als ze echt willen gaan inleiden en je niet langer dan 40 weken willen laten lopen, heb jij je kleine vast voor de kerst! 🥰

4 jaar geleden

Reactie op Sun

De afgelopen dagen voel ik een nare spanning in m'n lijf misschien goed om ...
Ik heb toevallig afgelopen dinsdag m'n 12e behandeling gehad. Geen nieuwe meer gepland omdat het wel beter leek te gaan. Maar sinds gisteren echt wel weer last. 😤 Als je eenmaal op gang bent, gaat het inderdaad ook wel. Maar ik ben nu gewoon in de pyjama-bankhang-modus. 🤭 Geen zin om echt iets te ondernemen. Puntjes op de i in de babykamer moeten ook nog. Zoals laatste rommeltjes opruimen, luiers van zolder halen. Planken boven de commode stylen. Misschien morgen. 😬

4 jaar geleden

Zit er even doorheen en moet dit echt even uiten. Vandaag naar ziekenhuis geweest voor echo, CTG , check baarmoedermond door de verloskundige en plan was dat ik 1700 uur ballon katheter zou krijgen wat toch is verzet naar morgen omdat het op de verloskamer te druk was. Morgen tik ik de 41 weken aan en ben echt gewoon helemaal op. Ben gestript om 1400 uur maar merk nog niks.😖 Nu hoop ik dat morgen de ballon meteen zijn werk gaat doen en ik niet 3 dagen met een ballon in mn baarmoeder zit en pas met kerst ga bevallen. Want ik mag anders al die dagen in het ziekenhuis slapen. Wie ooh wie herkent dit gevoel dat je moe bent en wel kan huilen😥 als je je buik zo ziet bewegen en je je meisje nog niet kan vasthouden 😔

4 jaar geleden

Reactie op ieveaaenaa

Een jongetje. 😊 En jij? Hoop dat die ellende straks na de bevalling weg i ...
Ik krijg ook een jongetje 🙊 Ja ik hoop het ook ik heb daar naast nog meer klachten. Veel voorweeen aantal keer aan de ctg geweest door minder leven voelen. Laatst dacht ik dat mijn vliezen waren gebroken wat het eindelijk niet was 😅 Ik heb echt gebroke nachten ben er wel een beetje klaar mee en heb zin in de bevalling nu ik nog de kracht er voor heb.