15 Reacties

2 jaar geleden

Ik werk op een peuterspeelzaal, en ik weet niet of het je goed doet maar zeker voor kindjes die nooit eerder bij de opvang zijn geweest is het enorm spannend, heftig en wennen. Zoveel indrukken, andere kinderen en dingen die in bepaalde zin "van hem verwacht worden". Maar ik heb zo vaak gezien dat de kindjes enorm snel groeien en wennen aan alles! Het is even lastig maar ik gok zomaar dat hij het over een tijdje geweldig vindt!

2 jaar geleden

Reactie op Suzanne0307

Ik werk op een peuterspeelzaal, en ik weet niet of het je goed doet maar ze ...
Hey Dankjewel voor je berichtje. Fijn om te horen! Straks moet hij weer en ik probeer maar ieder keer gewoon rustig te zeggen dat hij naar school gaat en ik hem straks weer kom ophalen.. maar van binnen kan ik al misselijk worden met de gedachten dat ik hem daar weer alleen laat en hij zich niet prettig voelt🙈 Maar hij zal van de ene kant toch moeten leren dat we niet altijd bij hem kunnen zijn.. Klopt. Hij bleef meer rond rennen dan mee doen met de groep. Maar hij moet daar natuurlijk ook nog zn routine in vinden en leren dat daar andere dingen met de groep samen gebeuren dan thuis. Ook zijn er nu vooral wat oudere kindjes al dus mijn zoontje is ook echt jong tegenover de rest. De groep is wat drukker.. thuis is hij nog alleen dus alles totaal anders natuurlijk.. Ik hoop maar dat hij over een tijdje gewoon mij gedag zwaait en het naar zijn zin heeft.😅 Ook was hij gister thuis zichzelf niet is nog een snijtand en kies verder door aan het komen geloof ik.. dus misschien speelde dat toen ook al mee. Hopelijk gaat het zo iig beterder🤞 En hopelijk vind hij snel zijn draai daar.❤

2 jaar geleden

Toen mijn dochter voor het eerst naar de opvang ging, heeft ze alleen maar gehuilt. Ze heeft echt even nodig gehad om te wennen en zich op haar gemak te voelen. Ik probeerde vrolijk te blijven met weg brengen en zei elke keer duidelijk dat ik haar weer op kwam halen. Hou vol! Het wordt vanzelf beter.

2 jaar geleden

Reactie op Liz_Deborah

Toen mijn dochter voor het eerst naar de opvang ging, heeft ze alleen maar ...
Oke hij begon net ook weer te huilen. Maar hebben maar gewoon doei gezegd en dat we hem straks komen halen. Hopelijk heeft hij het een beetje na zn zin vandaag🤞 Ben ook zo benieuwd hoe het nu gaat. Maar we zullen het straks wel horen. Of als het echt niet gaat bellen ze. Dankjewel, is echt lastig maar het is inderdaad volhouden😅

2 jaar geleden

Het is hartverscheurend om weg te gaan terwijl je kind zo huilt. Mijn dochter huilde op een gegeven moment alleen nog toen ik weg ging. Ik was blijkbaar nog niet bij de auto en ze speelde al. Succes en ik hoop dat je zoontje het snel leuk vind daar!🤞🏻

2 jaar geleden

Reactie op Liz_Deborah

Het is hartverscheurend om weg te gaan terwijl je kind zo huilt. Mijn doc ...
Ja idd... vind het zo erg om te moeten doen maar iedereen zegt idd is even doorzetten en vaak na tijdje vinden ze het leuk. Dus duimen maar. Het is gewoon gek dat hij ervoor 1uurtje mocht oefenen en toen heel leuk heeft gehad en nu dan echt gestart en het is drama..🥺 Vandaag liep hij gewoon vrolijk het plein op tot de juf hem overnam toen begon het. Ik ben echt benieuwd straks. Ben tot nu toe nog niet gebeld...😅 Dankjewel, ik hoop het ook! Zal de ontwikkeling ook goed doen. Ook kwa praten want dat doet hij nog niet echt...🙈

2 jaar geleden

Hoi hoi, ik lees je bericht en het is net zo bij onze kleine meid (afgelopen donderdag 2 jaar geworden). Ook bij ons op de psz geven ze aan dat ze haar nog erg jong en klein vinden. Met oefenen ging het goed en vanmorgen was het een groot drama! Vreselijk om dan weg te gaan. Ze is ook al heel de dag huilerig en plakkerig naar mij toe. Ik hoop dat ik er goed aan doe!

2 jaar geleden

Reactie op Paula Smeets

Hoi hoi, ik lees je bericht en het is net zo bij onze kleine meid (afgelope ...
Ja verschrikkelijk he...🥺 morgen mag ik hem weer brengen maar is ook echt met dubbel gevoel. Had echt goede hoop toen het met oefenen goed ging.. dus echt balen dat ze nu aangeven dat hij het nog niet fijn heeft. De laatste keer kwamen er wel soms al momenten dat het leek alsof het wel ging en hij dan heel even ging spelen maar vooral nog erg gespannen met zijn hele lichaam ook. Hopen maar dat morgen stukje beterder gaat maar ben er bang voor. Hier is dat nu ook. Als je even wegloopt word hij al verdrietig... het zal voor iedereen denk ik wel veel wennen zijn, een hoop nieuwe dingen die nu ook gebeuren.. Nog gefeliciteerd met jullie dochtertje & ook veel succes met doorzetten, hopelijk vinden onze kids het snel leuk daar en gaan wij met een beter gevoel weg🤭

2 jaar geleden

Ja verschrikkelijk he...🥺 morgen mag ik hem weer brengen maar is ook echt ...
Dank je! Ja echt helemaal niet fijn. Ze is normaal (heel) vrolijk en ondeugend dansen en gek doen. Vandaag was het alleen maar verdrietig en hangerig. Vind het zo zielig. Ik hoop niet dat als ik haar blijf brengen ze een trauma ervan op loopt. Lastig lastig. Wel "fijn" dat er meerdere kindjes zijn zodat je met elkaar erover kunt schijven.

2 jaar geleden

Reactie op Paula Smeets

Dank je! Ja echt helemaal niet fijn. Ze is normaal (heel) vrolijk en ondeug ...
Ja idd, heel erg fijn. Mijn zoontje is ook altijd vrolijk. Speelt graag met andere kindjes.. maar nu is het ineens allemaal anders.. zonder papa of mama natuurlijk en nog allemaal vreemde gezichten. Dus ik hoop echt dat het vooral wennen is en dat hij het snel leuk gaat vinden daar! Ben ik ook bang voor idd dat het dadelijk juist een trauma word inplaats van leuk.. maar ik hoor idd toch veel verhalen waar het met huilen begint en over een tijdje word je gewoon uitgezwaaid.. (wat ik me nu nog niet kan voorstellen hihi..)

2 jaar geleden

Het was hier weer drama vanmorgen..🥺 Huilden al op het schoolplein was alleen goed als ik hem optilde.. en toen hij door de juf werd overgenomen huilden hij heel hard, vreselijk om dan weg te.moeten lopen. Ben benieuwd hoe het straks is gegaan... of dat ik eerder gebeld ga worden..

2 jaar geleden

Benieuwd hoe het nu gaat. Mijn zoontje gaat vrijdag voor het eerst. (verder ook nooit enige vorm van opvang gehad. Hij vindt andere mensen sowieso zeer spannend dus ik houd mijn hart vast haha)

2 jaar geleden

Reactie op Melisas

Benieuwd hoe het nu gaat. Mijn zoontje gaat vrijdag voor het eerst. (verder ...
Heel veel succes! Hopelijk vind jou zoontje het gewoon gelijk leuk!😊 Ik was bang dat we weer helemaal opnieuw begonnen vanwege de vakantie.... Maar de juf zei dat hij tegenover eerst al een stuk minder had gehuild! Dus het is een goed begin denk ik zo. Dingen die hij moet zoals in de kring zitten vind hij nog niet leuk haha...🤭 maar hij zal dat ook nog wel allemaal moeten leren.

2 jaar geleden

Het zal echt even wennen zijn denk ik. Mijn dochter gaat naar kdv (sinds ze 3 maanden was), maar heeft met fases en ook nu met 2 jaar, moeite om mij los te laten bij het brengen naar kdv. Ik denk dat starten bij psz op deze leeftijd dan ook een flinke stap is. Het komt vast goed! Het is zo goed voor de ontwikkeling, dat ga je echt merken!

2 jaar geleden

Reactie op Larissavw

Het zal echt even wennen zijn denk ik. Mijn dochter gaat naar kdv (sinds ze ...
Klopt. Hij praat ook nog niet goed en we hopen dat dat nu bij de psz extra getriggerd word🤞 Maar deze week is het best goed gegaan! Hij was al een stuk minder ontroostbaar. zoveel beter als verleden jaar!🤩 en ik was bang dat we vanwege de vakantie weer helemaal opnieuw moesten beginnen 🤭