432 Reacties

4 jaar geleden

Nora Sophie! Geboren op 23 december, na ingeleid te zijn en 2 dagen in het ziekenhuis gebivakkeerd te hebben ;)

4 jaar geleden

Reactie op StormW

Nora Sophie! Geboren op 23 december, na ingeleid te zijn en 2 dagen in het ...
Oh en foto mag gebruikt

4 jaar geleden

Daan had zin om een rondje te gaan wandelen! Op de foto 5 weken oud🥰💙

4 jaar geleden

Mijn kleine Maluku Kayden geboren op 04.12.'19 om 15.05 ,, 3550g Alweer 11 weekjes 🥰 Deze snelle jelle bleef 2 daagjes langer in mama's buik, maar wilde persee binnen 1.5 uur eruit 😅🤪. Meneertje had 3/4 dagen ons voor de gek gehouden door "goed" borstvoeding drinken,, helaas had hij een stille ondervoeding waardoor we een nachtje in het martini ziekenhuis moesten blijven( te veel afgevallen, 12% van zn geboorte gewicht). Hij was binnen een dag 160g aangekomen gelukkig! Mr. Marshmallow is nu bijna 6kg 🤗🤗 dus niks van te zien wat hij heeft geflikt 🤪.

4 jaar geleden

Ik zou uitgerekend zijn op 12'12'19. Ik ben bevallen op 24'11'19 om 17.29 van een dochter Meaven. Ze woog 2560 gram & was 50 cm lang. Ik ben natuurlijk bevallen ondanks dat meaven in stuit lag! Om 13.30 braken mijn bliezen & om 17.29 was ze er♡! Het was een snelle maar ook zware bevalling. Tijdens de persweeen ging haar hartslag heel laag. Ze kwam ter werwld met de navelstreng 2 maal om haar nekje.. Ze ademde niet, bewoog niet... Werd gelijk meegenomen.. Een halfuur a 3 kwartier later kwam ze heel levendig weer terug! Vanaf toen ging alles perfect. Meaven is nu 3 maanden♡.

4 jaar geleden

Ons lieve Maurice is op de foto 2 mandjes oud, maar over 4 dagen wordt hij 3 manden oud, 💙pure love 💙

4 jaar geleden

Ravi, uitgerekend op 27-12-2019 maar geboren op 14-12-2019 met een gewicht van 2920 gram en 48 cm lang. Inmiddels is hij al bijna 12 weken en hier heerlijk aan het genieten in bad! Wat een liefde kan je voelen voor zo’n klein mensje🥰

4 jaar geleden

Onze dochter Loena is 21-12-2019 geboren met 690 gram en 30 cm met de termijn van 25+6. De uitgerekende datum was 29 maart 2020. Ze doet het gelukkig goed en waarschijnlijk mag ze komende week eindelijk mee naar huis vanuit het ziekenhuis

4 jaar geleden

Reactie op Kim89

Onze dochter Loena is 21-12-2019 geboren met 690 gram en 30 cm met de termi ...
Wat heftig zeg!! Zo.... Echt bizar... Was er een reden dat jullie dame zich zo vroeg al meldde?!? Maar wat een vechter 😍 echt super dat ze gelukkig bijna mee naar huis kan... Spannend of juist nu wel aan toe denk ik?

4 jaar geleden

Reactie op Sabine_1988

Ravi, uitgerekend op 27-12-2019 maar geboren op 14-12-2019 met een gewicht ...
Dag Sabine Vanaf hoeveel weken heb je deze zwemband gebruikt? Bedankt! Groeten Katrien

4 jaar geleden

Reactie op KatrienV

Dag Sabine Vanaf hoeveel weken heb je deze zwemband gebruikt? Bedankt! G ...
Hoi Katrien, Ik heb deze gebruikt vanaf dat ie 9 weken was :).

4 jaar geleden

Reactie op Sabine_1988

Hoi Katrien, Ik heb deze gebruikt vanaf dat ie 9 weken was :).
Ah ok super, mijn dochter is donderdag 11 weken, dan ga ik dat hier ook eens proberen. Bedankt! Groetjes

4 jaar geleden

hallo lieve ouders, Ik ben nieuw op dit forum en dit is mijn eerste berichtje. Mijn naam is Daimy en mijn dochter is geboren op 19 december 2019. Ze is morgen 12 weekjes oud. Ik heb een hele zware bevalling achter de rug van ongeveer anderhalve dag. Aan het eind van mijn zwangerschap begon ik zwangerschapsvergiftiging te ontwikkelen waardoor mijn bloeddruk gemiddeld 150/100 was. Ze hebben mijn bevalling met 37 weken moeten opwekken d.m.v. een ballonnetje. 18-12 hebben ze om 15:00 een balonnetje ingebracht en die viel er s'avonds rond 23.00 uit, toen had ik 3 cm ontsluiting. De verloskundige dacht dat ik s'nachts wel eens zou kunnen bevallen omdat ik al flinke weeën had maar dat was helaas niet het geval. Donderdag 19-12 moesten we ons om 07.00 melden bij de verloskamers, toen had ik helaas nog maar 4 cm ontsluiting ( dus heel de nacht over 1 cm gedaan 😭), ze hebben toen handmatig mijn vliezen gebroken. De ontsluitingsfase ging super langzaam, om 15:00 had ik pas 6 cm ontsluiting omdat de weeën ook elke keer stopte kreeg ik weeënopwekkers via me infuus. Na die 6 cm ontsluiting kon de pijn niet meer verdragen dus hebben ze mij een morfinepomp gegeven, die hielp niet meer zodra ik persweeën kreeg. Ik heb wel 2 keer overgegeven tijdens de ontsluitingsfase. Om 16:45 had ik eindelijk volledige ontsluiting en mocht ik gaan persen, het persen ging gelukkig wel wat sneller en mijn dochter is om 17:13 geboren. Ik werd helaas wel ingeknipt en bij het hechten had ze me niet goed verdoofd dus daar heb ik alles van gevoelt. Ook heb ik grote stolsols verloren waardoor ik uiteindelijk 1 liter bloed heb verloren. Na mijn bevalling lukte het niet om te plassen dus had ik een blaaskatether gehad, ik denk dat ze hiermee me plasbuis hebben beschadigd want ik heb er nog steeds last van. S'nachts kreeg ik opeens 39,8 graden koorts dus kreeg ik een antibiotica infuus, ze wisten alleen niet waar het vandaan kwam. Ik moest na mijn bevalling nog een week in het ziekenhuis blijven omdat mijn bloeddruk maar niet wou zakken en alleen maar hoger werd ( ik ben 25 jaar en dit is ons eerste kindje), uiteindelijk heb ik na een week wel bloeddruk medicijnen gehad. De eerste dagen na mijn bevalling mocht ik ook niet uit bed omdat ik een laag ijzergehalte had door mijn bloedverlies, hier heb ik wel een ijzerinfuus voor gehad. Wat ik ook erg pijnlijk vond de dagen na mijn bevalling dat waren mijn hechtingen op de plek waar ik ben ingeknipt, het was helemaal opgezwollen en blauw en elke dag kreeg ik een ijs maandverbandje in. Nu zijn we bijna 3 maanden verder en als ik naar het lachende gezichtje van mijn dochter kijk dan weet ik waar ik het allemaal voor heb gedaan. Ik ben zeer benieuwd naar jullie bevallingsverhalen! Groetjes, Daimy & Émani

4 jaar geleden

Reactie op +40757152740

Ons lieve Maurice is op de foto 2 mandjes oud, maar over 4 dagen wordt hij ...
Ahhh wat een schatje!

4 jaar geleden

En onze dochter heet Émani Robella ( 2e naam), ze is geboren met 3250 gram en 48 cm. ( sorry vergeten erbij te zetten )

4 jaar geleden

Reactie op MamaVanÉmani&Jávi

hallo lieve ouders, Ik ben nieuw op dit forum en dit is mijn eerste berich ...
Jeetje wat heftig, je hebt het niet cadeau gekregen ;). Maar wat een schatje! Ik ben zelf met 41+5 weken bevallen, ik zou ook een ballonnetje krijgen omdat ik tegen de 42 weken aanzat maar de dag ervoor begonnen de weeën om 1 uur 's nachts. Om 12 uur was het nog steeds niet erg heftig of pijnlijk vond ik, toen 1 cm onsluiting. Toen ben ik gestript en toen werd het heftiger en ging het snel. Om 15 uur had ik 8 cm ontsluiting en voordat ik het wist kwamen de persweeën. Ik ging voor een thuisbevalling maar mijn dochter had in het vruchtwater gepoept. We moesten alsnog naar het ziekenhuis, terwijl ik persweeën had. Gelukkig maar 4 minuten rijden. Eenmaal in het ziekenhuis heeft het persen nog 2 uur geduurd en om 19.43 was onze dochter Aurora geboren. 4 kg en 52 cm. Maar ik verloor net als jij veel bloed, zo'n 1 à 1,5 liter. Gelukkig was een bloedtransfusie niet nodig omdat mijn ijzer nog net acceptabel was. Maar was natuurlijk erg duf en ben uiteindelijk nog bijna 24 uur moeten blijven. Ik had ook een blaaskatheter, maar toen die eruit kwam heb ik daar geen last van gehad ... En mijn hechtingen had ik moet ik zeggen na een paar dagen al minder last van. Ik kijk positief terug op mijn bevalling maar vond het wel heftig. Dus als ik dan jouw verhaal lees denk ik: wauw, dat heb je echt super gedaan. Ik kan me voorstellen dat het een heel zware periode is geweest.

4 jaar geleden

Reactie op MamaVanÉmani&Jávi

hallo lieve ouders, Ik ben nieuw op dit forum en dit is mijn eerste berich ...
Zo wat een bevalling! Mijn bevalling was niet zo lang en complex als die van jou maar vond het ook wel heftig. 's Morgens om half 5 draaide ik me om in bed en voelde ik iets lopen, ben toen naar het toilet gegaan, terug in de slaapkamer vertelde ik mn man met een lichte twijfel dat ik dacht dat het vruchtwater was. Op dat moment (staande naast het bed zonder onderkleding aan) breken mijn vliezen helemaal en kwam er net zoals je ziet in films een vloedgolf aan vruchtwater uit mn lijf, twijfel was toen wel weg haha. Half uur later starten de weeën die binnen een uur rond de 4-5min. zaten, had toen 3cm ontsluiting. Rond 11.00 uur 6cm en weeën rond de 3-4min., toen naar het ziekenhuis. Weeën werden steeds heftiger maar bleef heel lang op 9,5cm hangen, laatste 'randje' bleef staan. Uiteindelijk heeft de verloskundige handmatig het randje over zn hoofd gedaan en mocht ik rond 17.00 uur persen. Het randje schoot echter sreeds terug dus moest de verloskundige dit een paar keer herhalen, niet heel fijn tijdens het persen kan ik je vertellen. Vervolgens nog 2uur persen en toen was hij er op 12/12/19 🥰 Wel bijna helemaal uitgescheurd dus ze was nog een tijdje aan het hechten. Heb gelukkig niet heel veel last gehad van de hechtingen en was vlot weer op de been.

4 jaar geleden

Jeetje wat heftig, je hebt het niet cadeau gekregen ;). Maar wat een schatj ...
Ahh super befankt voor je reactie. Dat lijkt me ook wel moeilijk als je over tijd bent want dan ga je zeker bij elk krampje denken: ooh gaat het nu beginnen? En ik vind het ook een mooi gewicht 4 kilo bij bijna 42 weken! Ik heb het idee dat mijn ijzergehalte op het laatst ook was gezakt en dat ik daardoor wel een zak ijzer nodig had na mijn bloedverlies. Ik begin 23 maart weer met werken en ik zie er wel een beetje tegenop om die kleine weer te moeten missen, ben jij al weer aan het werk en hoe vond je je eerste werkdag? Groetjes

4 jaar geleden

Hahaha ik dacht altijd dat het in echt nooit zo gebeurde als in films, hoe reageerde je man toen hij dat zag 🤣? Dat 'randje' daar had ik ook last van maar toen heeft de verloskundige me op mijn zij gedraaid tijdens de weeën ( en ik kan je vertellen dat was echt geen pretje 😭) maar het heeft wel geholpen en daardoor had ik op een gegeven moment de volledige 10 cm. Wat een super mooie datum 12-12-19, die van mij is op 19-12-19 geboren, lijkt er een beetje op. Hoe gaat het nu met de kleine? Ben je al begonnen met werken? Ik begin 23 maart weer maar zie er wel een beetje tegen op.

4 jaar geleden

Reactie op MamaVanÉmani&Jávi

Ahh super befankt voor je reactie. Dat lijkt me ook wel moeilijk als je ove ...
Ja klopt, na die uitgerekende datum (27 december) was ik er wel klaar mee! Ja dat kan natuurlijk, ik eet vegetarisch maar nam van die zwangersschapsvitaminen met ijzer, dus dat heeft blijkbaar goed geholpen. Nou ik heb tot vier weken voor de uitgerekende datum gewerkt, toen werkte ik nog fulltime, en aangezien ik overtijd was, heb ik tot 1 april verlof. En dan heb ik nog een maand ouderschapsverlof geregeld, dus ik hoef pas 29 april te beginnen. Maar ik vind dat wel heel spannend hoor, zou liever nog wel langer thuis blijven omdat ze nog zo klein is en ik er nu echt vooral van geniet. Ik ga drie dagen werken, jij?