15 Reacties

5 jaar geleden

Ik ben wel gestopt.. vond het super moeilijk, maar als je het ècht wil dan kan je het. Vroeger waren er niet zoveel onderzoeken zoals nu.. toen wisten ze niet beter. En tuurlijk worden er ook gezonde baby’s geboren.. maar dat vergelijk ik dan met als je zelf je hele leven als een ketter rookt, kan je nog oud worden.. maar met welke kwalen/effecten? er zijn steeds meer effecten (ook op langere termijn) bekend voor je kindje..Toen ze mij lieten zien wat er met een kindje gebeurt tijdens het roken (zelf ademen door een rietje) was bij mij de knop om.. en ja nogmaals het stoppen was echt zo moeilijk.... ik rookte al jaren en ook echt veel.. maarja ik kan het mijzelf niet vergeven als mijn kindje daaraan iets overhoudt.. succes, ik hoop dat het jou ook lukt😘

5 jaar geleden

Gelukkig rook en drink ik niet dus helemaal nergens last van. Ik was enorm verslaafd aan koffie, maar dat heeft zichzelf opgelost: ik lust het nu niet meer, heel gek!

5 jaar geleden

Dit is mijn tweede zwangerschap en dus ook de tweede keer dat ik ben gestopt met roken. Ik heb beide keren dat ik de test in handen had gezegd het pakje wat ik nog heb is mijn laatste. En dat is beide keren gebeurt. Ik ben nu al weer 5 weken gestopt. Het gaat vooral hoe je er zelf tegen overstaat. Ik heb altijd gezegd ik rook niet in de omgeving van mijn kind. Ook met mijn oudste ging ik altijd buiten staan met de deur dicht. Dus nu ik zwanger ben rook ik ook niet want dan rook ik in de omgeving van de tweede. Al is het nu wel de bedoeling nu mijn vriend ook is gestopt om gestopt te blijven. De tijd zal het leren maar zolang ik zwanger ben en borstvoeding geef wordt er sowieso niet gerookt.

5 jaar geleden

Hey, ook ik ben gestopt. Voordat we echt serieus aan de slag gingen om zwanger te worden. Wel met hulp; stoppen met roken begeleiding en nicotine pleisters. Ik had die stok achter de deur echt nodig om te kunnen stoppen. Nu ben ik blij dat ik her gevecht al achter de rug heb nu je ook niet meer kunt drinken (en ik houd óók van een glaasje...) Maar roken ga ik niet meer aan beginnen. Je gaat zelf eerder dood, je kind en het kost bakken met geld is mijn motivatie... sterkte met welke keuze ke ook maakt!

5 jaar geleden

Hoi, Ik snap absoluut hoe lastig het voor je is... Ik rookte zelf een pakje per dag wel maar wilde graag stoppen. Toen ik onverwachts zwanger werd na een dag meteen gestopt. Ik voelde me te schuldig en daar weegt het roken tegenop. Lastig blijft het!!! Maar het is een keuze.en die keuze kan jij ook maken. Je voelt je er niet goed bij en dat is een goed teken waardoor je ook zou kunnen stoppen! Mensen die zeggen dat het allemaal geen kwaad kan... 😪😪 Je weet t nooit. Suc6, je bent sterk genoeg!!!

5 jaar geleden

Ik rookte voor mijn zwangerschap, maar stoppen voor de baby is voor mij geen enkele moeite! Je doet het ergens voor.

5 jaar geleden

Ik rookte altijd. Had te weinig drang om te stoppen. Altijd gezegd als ik kinderen krijg stop ik. Toen ik bij de huisarts hoorde dat ik zwanger was ben ik vanaf de deur bij de huisarts per direct gestopt en ik hou het vol! Ik doe het ergens voor en weet waarvoor ik het doe❤

5 jaar geleden

Ik rookte zo een pakje per dag. Toen ik erachter kwam dat ik zwanger was heb ik nog 1 dag gerookt, het schuldgevoel was groter dan de verslaving. Ik heb er nu 2 maanden later helemaal geen problemen meer mee en het is compleet uit mijn systeem. Ik mis het ook niet. Ik kan me wel goed voorstellen dat het wel heel moeilijk is. Succes ermee!

5 jaar geleden

Ik kwam er achter dat ik zwanger was. Toen heb ik dat pakje op gerookt en ben toen gestopt. Zo heb ik het bij de andere 2 ook gedaan. Moet wel zeggen dat ik pas moeite krijg na de geboorte.

5 jaar geleden

Ik ben per direct gestopt.. vaak vergeet ik zelfs dat ik überhaupt heb gerookt! Moet er wel bij zeggen dat ik altijd onregelmatig rookte, dus niet standaard na een maaltijd maar af en toe, niet altijd op het werk maar af en toe etc. Heb wel gehoord dat het beter is om te matigen met roken als het stoppen te veel stress met zich mee brengt.. of dit waar is weet ik niet zeker?

5 jaar geleden

Na 12 weken pas gestopt. Heb wel een e-smoker aangeschaft, het lukte me gewoon niet zonder. Krijg nu alleen de nicotine binnen. Ik dacht dat ik het wel ff zou doen dat stoppen, nou mooi niet. Knap van diegene die het lukken. En mijn vriend rookt ook, dus dat maakt het er ook niet makkelijker op

5 jaar geleden

Toen bleek dat ik onverwachts zwanger was ben ik direct na het doen van de test gestopt! Van echte kettingroker(pakje op een dag) naar helemaal niks meer. De behoefte om te roken was bij mij voorledig weg, schuldgevoel was/is veelste groot! En ik heb er geen dag moeite mee

5 jaar geleden

Ik rook wel niet zoveel als anders natuurlijk. Je kan beter af en toe een sigaretje pakken dan teveel stress van het stoppen met roken. Ken iemand die rookte 30 tot 40 per dag en die heeft ook gezonde kids

5 jaar geleden

Ja ik ben gestopt... En makkelijk! Je weet waar je het voor doet Astma is niet leuk Te vroeg bevallen of een laag gewicht ook niet En andere afwijkingen ook niet. Een miskraam al helemaal niet (5 stuks gehad) Ja als je zwanger bent stop je want het is niet je eigen leven die je kan vergallen maar dat onschuldige leventje van je kindje die afhankelijk is van jouw keuzes

5 jaar geleden

Nadat ik erachter kwam dat ik zwanger was ben ik direct gestopt met roken. Altijd al geheel willen stoppen, maar nooit de drive gehad om door te zetten. Roken is slecht voor je dat weet iedereen en ik vond het daarom logisch om geen sigaret meer aan te raken. Tijdens mijn studie geleerd wat de gevolgen voor je kindje kunnen zijn als je toch door rookt tijdens de zwangerschap en dit wilde ik niet op mijn geweten hebben. Ik voelde mij al schuldig van de eerste weekjes waarvan ik niet wist dat ik zwanger was. Ons kindje was mijn drive om te stoppen en tot nu toe zonder moeite.