1660 Reacties

5 jaar geleden

Reactie op ManonRylana

Ik vind het ook lastig. Wij verschonen altijd eerst de luier (+/- 10 min) d ...
Na het rechtop houden na de voeding ga ik op pad met haar. Kan ze er meteen aan wennen 😆 Hebben nu zo’n 5 mini uitstapjes gedaan (wandeling, kerstdiner, consultatiebureau enzo) en dat ging eigenlijk wel prima ☺️

5 jaar geleden

Reactie op aris

Heel herkenbaar! Een voeding duurt hier ook een uur. Denk je dat ie lekker ...
Ooohhhhh dat doet die van ons ook. Madameke wilt graag vastgehouden worden 😆 In bed doen we haar inbakeren en dan slaapt ze lekker in haar bed 😊

5 jaar geleden

Reactie op soena

Ik had vanmiddag gebeld met de verloskundige en die vond het ook niet nodig ...
Kan nooit geen kwaad! Beter het zekere voor het onzekere toch :-)

5 jaar geleden

Tips gevraagd! Onze kleine Maxx is nu 11 dagen en eten is nogal een dingetje.. Op dag 3 was hij al 10% afgevallen en zaten we 's avonds met een hongerige en hysterische Maxx, omdat mijn borstvoeding niet meer mee werkte. M'n toeschiet is vanaf het begib pas na 3 a 4 min. Geweest wat voor hem voor veel frustratie zorgde. Maar blijkbaar maak in ook niet genoeg aan voor hem. Inmiddels kolf ik 3x per dag en wat dat oplevert, krijgt hij met de fles. De rest vullen we aan. Hij moet nu 7x 100 á 120 krijgen. Dus om de 3 á 4 uur. Nou is het zo dat Maxx halverwege de voedingen in slaap valt.. We hebben al van alles geproveerd: Luier halverwege de voedingen verschonen, trukendoos, praten, zingen, papa/mama wissel enz. Hierdoor lukt het ons dus gewoon niet om aan die 700/820 voeding te komen. Terwijl hij het zo hard nodig heeft.. 😢 Vandaag heeft hij ook al een paar keer gespuugd..

5 jaar geleden

Reactie op ieveaaenaa

Tips gevraagd! Onze kleine Maxx is nu 11 dagen en eten is nogal een dinget ...
Waarom moet hij 700/820 binnen krijgen? Hoeveel weegt die? Een baby van 4 kilo hoeft 600 binnen te krijgen..

5 jaar geleden

Reactie op ieveaaenaa

Tips gevraagd! Onze kleine Maxx is nu 11 dagen en eten is nogal een dinget ...
Hoe zwaar is Maxx? Gewicht x 150 = aantal ml wat hij nodig heeft Dus als hij 700/820 ml zou moeten drinken is hij dan al tussen de 4,6 en 5,5kg? Of moet hij zoveel drinken omdat hij 10% was afgevallen ?

5 jaar geleden

Reactie op lisa486

Waarom moet hij 700/820 binnen krijgen? Hoeveel weegt die? Een baby van 4 k ...
De kraamhulp was vandaag voor het laatst en n.a.v. zijn gewicht van vanmorgen was dat haar advies.. Bij de geboorte woog hij 3748, vanmorgen zat hij op 3620.

5 jaar geleden

Reactie op ieveaaenaa

De kraamhulp was vandaag voor het laatst en n.a.v. zijn gewicht van vanmorg ...
600 lijkt mij dan meer dan genoeg... Komt hij daar wel aan op een dag? Maar misschien is er een specifieke reden voor? Mijn baby is nu 5,5 week en drinkt ook nog niet zoveel hoor! Anders even aan het consultatiebureau navragen

5 jaar geleden

Reactie op ieveaaenaa

De kraamhulp was vandaag voor het laatst en n.a.v. zijn gewicht van vanmorg ...
Ik zou dan morgen even overleggen met het consultatie bureau voor tips. Misschien maak je je voor niets een beetje zorgen nu over de hoeveelheid die hij binnen krijgt. Kan best zijn dat zij zeggen dat je het geboortegewicht x 150 = +/- 560 ml per dag Dus dat hij minimaal 560/600 ml per dag nodig heeft en maar 85ml per fles nodig heeft als je het over 7 voedingen verdeeld. Gaf de kraamzorg een reden waarom je hoger moest gaan zitten qua voeding ?

5 jaar geleden

Reactie op aris

Heel herkenbaar! Een voeding duurt hier ook een uur. Denk je dat ie lekker ...
Klinkt ook hier heel herkenbaar 🤣

5 jaar geleden

Reactie op ieveaaenaa

Tips gevraagd! Onze kleine Maxx is nu 11 dagen en eten is nogal een dinget ...
Mijn dochter moest ook zoveel krijgen, omdat ze een groeispurt nodig had ivm 10% verlies. Ze viel ook in slaap omdat ze zoveel energie kwijt was, werd ze zo snel moe...wat bij haar hielp is continu blijven ‘irriteren’, met dr oortje spelen, beetje met dr voetjes spelen, wrijven over dr armpjes en beentjes..kraamzorg hielp daarmee en ik gaf dan de fles. Op n na dag 15 zat ze op geboortegewicht en toen kwam dr groeispurt en nu is ze 8 wkn oud en drinkt ze nog steeds 120 p voeding en groeit ze heel goed.. Succes!!!

5 jaar geleden

Hi allemaal Hier na 5,5 weken geen slaap s nachts zo moe... iemand tips? Vanaf de geboorte slaapt hij slecht; heel onrustig qua bewegen en ademhaling. Laten checken door huisarts: niets mis met longen. Sinds we een draagzak hebben slaapt hij daar overdag in. Alleen s nachts willen we hem natuurlijk in zijn wieg zodat we zelf ook kunnen slapen maar dat lukt dus niet. We hebben hem semi ingebakerd: in een puckababy slaapzakje Hoe krijg je je kind in een wieg te slapen zodat je zelf ook overeind blijft?

5 jaar geleden

Reactie op char

Hi allemaal Hier na 5,5 weken geen slaap s nachts zo moe... iemand tips? V ...
Wij hebben de meyco inbakerdoek. Die past nu beter dan de puckababy. In het wiegje doen we dan een deken. Eerst vond hij het heel lastig en wilde hij er niet in. Nu baker ik hem voor of na de fles in en dan slaapt hij sneller. Duurde wel een week. Hij valt nu soms zelfs, zelf in slaap in zijn wiegje. Misschien helpt dit? Heel veel succes!!!

5 jaar geleden

Reactie op char

Hi allemaal Hier na 5,5 weken geen slaap s nachts zo moe... iemand tips? V ...
Hier ook veel onrust... Met name in de avond tot 1:00 en vannacht tot 3:00 bezig geweest.. Gister haar de rust gegeven en veel in haar bed laten slapen overdag.. En dan is er ook geen onrust.. S'avonds ontwaakt er iets en wat geen idee.. En dan komt er ook veel zwaaien en trappelen deruit... En inbakeren word ze woest!!! Dus wij weten het ook even niet meer... Want bv een flesje rond 23uur geeft ook geen rust.. Drinkt ze ook niet altijd op..

5 jaar geleden

Reactie op Marjolein84

Hier ook veel onrust... Met name in de avond tot 1:00 en vannacht tot 3:00 ...
Misschien iets van een White noise geluidje? Staat op Spotify baby White noise. Uiterst redmiddel bij ons is baby nestje tussen ons in. Ingebakerd, half uur lang speen weer terug in de mond doen en op een gegeven moment slaapt hij dan.

5 jaar geleden

Reactie op char

Hi allemaal Hier na 5,5 weken geen slaap s nachts zo moe... iemand tips? V ...
Hey! Ik heb veel hulp gehad van deze website: https://www.isala.nl/patientenfolders/6121-ritme-en-regelmaat-voor-uw-baby/ Hopelijk heb je er wat aan!

5 jaar geleden

Reactie op ElonNoam

Bedankt voor de link, heel helder en werkbaar! Ben het vandaag gelijk gaan ...
Hopelijk gaat het je helpen! Lijkt me inderdaad lastig te combineren als je al twee kindjes had! Fijn dat ze in ieder geval al veel slaapt! Na mijn uberpositieve verhaal hier waren we gister helaas weer terug bij af. Krijsen in haar bedje, dan helpt alleen ernaast zitten en troosten echt niet..:( en vooral ‘s nachts... Nu slaapt ze gelukkig als een roos!

5 jaar geleden

Reactie op laura zwaard

Dit gaan wij ook maar eens proberen. Vind het wel lastig om overdag hem in ...
Ik doe overdag telkens met haar de gordijnen dicht en na elk slaapje doe ik ze ook weer open. Daarna voeden in het licht en weer van voor af aan de gordijnen dicht doen enz.... geen idee of dit de goede manier is, maar het werkt hier goed!

5 jaar geleden

Reactie op ieveaaenaa

Tips gevraagd! Onze kleine Maxx is nu 11 dagen en eten is nogal een dinget ...
Wat vervelend zeg! Weet hoe frustrerend het voelt als ze de eerste dagen te weinig binnen krijgen:( komt hij ook niet voldoende aan? Misschien direct voordat je borstvoeding gaat geven, het een paar minuten op gang helpen met de kolf? En daarna Maxx aanleggen? En moet je hem telkens wakker maken voor de voeding? Daar zijn wij namelijk toen mee gestopt, dat hielp ook echt!

5 jaar geleden

Reactie op Marjolein84

Hier ook veel onrust... Met name in de avond tot 1:00 en vannacht tot 3:00 ...
Slaapt ze al in een slaapzakje? Was bij ons de uitkomst!! Inbakeren vond ons meisje helemaal niks...dan was er paniek. Maar in een slaapzakje kan ze zich nog steeds bewegen maar blijft ze lekker warm want dan schopt ze de dekens niet af..en door de mauwen kan ze der armpjes nog wel bewegen maar kan ze zich zelf niet zo goed wakker slaan.