1660 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op m126p

Hier een dochter van 8 weken, drinkt normaal ook altijd ca 10 minuten aan 1 ...
Heb je medicijnen van de huisarts gekregen of zelf iets gekocht? Ik twijfel ook. Het maakt bv idd best lastig met al die twijfel maar ik verwacht dat ik dat bij de fles ook heb als hij net zo onrustig is.

4 jaar geleden

Reactie op ariana-24

Hoe gaan jullie met de kraamtranen om? Hebben jullie mamas er nog last van ...
Voel je vooral niet schuldig. Dat helpt niemand. Wees lief voor jezelf. Er gebeurd nu zoveel in je leven dus sta toe dat je af en toe even van slag bent. Accepteer dat ze er even zijn en dat niet alles een roze wolk is en geniet ookvan de momenten dat je je wel goed voelt. Helaas heb je op hormonen weinig invloed en tegen je gevoel proberen in te gaan is vaak een verloren gevecht. Wees vooral lief voor jezelf!

4 jaar geleden

Reactie op aris

Heb je medicijnen van de huisarts gekregen of zelf iets gekocht? Ik twijfel ...
Op advies van huisarts gaviscon baby gehaald. (Woon overigens in Belgie) Vonden we een beetje een geprul, is vloeibaar en kindje tuft veel terug uit, moet je ook elke voeding geven. We merkten toen wel beterschap maar nog niet helemaal over, ook kreeg kindje iets meer last met stoelgang (bekende bijwerking) Nu een maagzuurremmer 1x daags voorgeschreven door kinderarts. Nu zijn de verschijnselen na 2 dagen 90% over.

4 jaar geleden

Reactie op aris

Heb je medicijnen van de huisarts gekregen of zelf iets gekocht? Ik twijfel ...
Overigens waren eerst de adviezen om box en bed en verschoon kussen schuin te zetten en na de voeding 30 minuten recht op. Als dit niet werkte of kindje ruikt ook echt zuur uit het mondje dan wel echt contact opnemen met huisarts.

4 jaar geleden

Reactie op Hasibe

Het is eigenlijk tijdens elke borstvoeding nu de afgelopen dagen dat hij he ...
Mijn vriendin haar zoontje komt ook om de 2-3 uur voor bv. Bv is makkelijk verteerbaar waardoor hij vaker komt dan bij fles

4 jaar geleden

Reactie op Hasibe

Het is eigenlijk tijdens elke borstvoeding nu de afgelopen dagen dat hij he ...
Haar zoontje is 7 maanden oud **

4 jaar geleden

Reactie op Hasibe

Ik eet nooit boontjes en ga wel even kijke wat krampjes veroorzaakt. Meesta ...
De mijne valt niet in slaap maar je kan voor voeden misschien wat uitkleden zodat hij niet in slaap valt?

4 jaar geleden

Reactie op ariana-24

Hoe gaan jullie met de kraamtranen om? Hebben jullie mamas er nog last van ...
Ik heb het heel af en toe ook nog en Stanley is nu ruim een maand. Helemaal als hij veel huilt ‘s nachts en alles is al gedaan (voeden, luier, enz), dan zakt de moed me in de schoenen en begin ik te huilen. Gelukkig heb ik een hele lieve man die mij dan verteld dat ik het goed doe 🥰 en dat het goed komt. Volgens mij heeft iedereen er last van ☺️

4 jaar geleden

Reactie op Hasibe

Mijn zoontje is nu 3,5 week oud. Hij drinkt ineens heel onrustig aan mijn b ...
Als baby’s trappelen en in elkaar krimpen zijn het vaak darmkrampjes. Mijn zoontje heeft het ook. Zo zielig om te zien 🥺

4 jaar geleden

Kleine jongen is nu bijna 3 weken oud. Geef borstvoeding, waarbij hij overdag en snachts elke 3 uur komt ongeveer. Maar sinds vanavond 21:00 uur alleen maar aan het huilen. Heb hem al 7x aangelegd, drinkt dan kort en valt in slaap en dan 5 min later huilt hij weer. Zou dit een regeldag kunnen zijn?

4 jaar geleden

Ons zoontje is 6 weekjes en dribkt nu 120 + 4 scheppen. Ben benieuwd hoeveel jullie kindjes drinken van ong 6 weekjes

4 jaar geleden

Heeft iemand ooit gripe water geprobeerd? Heeft voor onze dames enorm geholpen bij krampjes!

4 jaar geleden

Reactie op Gees

Kleine jongen is nu bijna 3 weken oud. Geef borstvoeding, waarbij hij overd ...
Dat zou inderdaad heel goed kunnen. Ik had ook twee van zulke dagen rond de 3 weken. Sinds dien drinkt hij netjes iedere 3/4 uur (ok heel soms na 2 uur). Succes nog even met deze dag(en)

4 jaar geleden

Reactie op samanthaa19

Ons zoontje is 6 weekjes en dribkt nu 120 + 4 scheppen. Ben benieuwd hoevee ...
Ons meisje is 7wk drinkt 120cc en gaat bijna naar de 150cc... Ligt aan elk kind wat zeel nodig zijn en hoe ze groeien enz

4 jaar geleden

Goedemorgen, die van ons is nu bijna 6 weken hij is 3,5 week te vroeg geboren. Tijdens het drinken en erna verslikt hij zich wat er erg eng uitziet voor ons als ouders. Heeft iemand anders hier ervaring mee. En het overgeven is bij ons sinds 4 dagen begonnen is dat normaal want hiervoor gaf hij eigenlijk niets over. Hij drinkt alleen borstvoeding. Sinds 2 dagen zijn poepluiers afgenomen naar 1 keer per dag, is dat normaal?

4 jaar geleden

Reactie op Khalid

Goedemorgen, die van ons is nu bijna 6 weken hij is 3,5 week te vroeg gebor ...
Dit is iets wat ik dus zou navragen bij het CB. Ik heb eerlijk gezegd geen idee. Wellicht een regeldag(periode)/sprongetje?? Geen idee. Ben ook niet zo ervaren met te vroeg geboren kindjes, die van ons gingen er ruim overheen.

4 jaar geleden

Reactie op Khalid

Goedemorgen, die van ons is nu bijna 6 weken hij is 3,5 week te vroeg gebor ...
Volgens mij is 1x per dag poepen normaal bij borstvoeding. Onze kraamhulp gaf dat in elk geval wel aan.

4 jaar geleden

Reactie op Khalid

Goedemorgen, die van ons is nu bijna 6 weken hij is 3,5 week te vroeg gebor ...
Onze dochter is niet zo zeer echt te vroeg geboren maar bij 37+1. Zij had een moeilijke start (aan de beademing op de IC) Haar zuig/slik reflex was ook nog niet heel goed in het begin. Op aanraden van het ziekenhuis gaven wij de kleine voeding terwijl zij bij ons op schoot op haar zij lag. Voeten op een tafeltje of krukje zetten. Alleen dit is met borstvoeding wat anders. Kan je de kleine iets meer rechterop voeden ipv dat die kleine ligt? Teruggeven doet onze dochter ook, bijna na elke voeding wel. Zodra zij van houding veranderd helemaal makkelijk. Kan 15 min na de voeding zijn maar ook gerust 2 uur. Maar het is maar een mondje wat ze terug geeft

4 jaar geleden

Onze dochter is niet zo zeer echt te vroeg geboren maar bij 37+1. Zij had e ...
Ondanks dat hij te vroeg geboren is heeft hij gewoon kunnen drinken. Dit is iets wat deze week opdpeelt hij is nu 4kg bijna 6 weken en het lijkt of hij ergens in slikt elke keer. Ik heb hem nu in mijn handen en je hoort een beetje het speeksel in zijn mond.

4 jaar geleden

Reactie op samanthaa19

Ons zoontje is 6 weekjes en dribkt nu 120 + 4 scheppen. Ben benieuwd hoevee ...
Mijn zoontje is 5 weken en hij drinkt 6x 150. Hij is heel hongerig, hij zit nu ook aan de Nutrilon Forte. 🍼