1660 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Khalid

Goedemorgen, die van ons is nu bijna 6 weken hij is 3,5 week te vroeg gebor ...
Ik zou het ook navragen bij de CB. Belangrijk verschil is je kindje aan het spugen of geeft het een mondje vol terug? Wij hadden hetzelfde wat jullie ook hadden met onze zoon en kregen het volgende te horen is je kindje blij en heb je gewoon plasluiers en een of twee poepluiers dan gaat het goed.

4 jaar geleden

Ik zou het ook navragen bij de CB. Belangrijk verschil is je kindje aan he ...
Het gaat nu goed begrijp ik? Bedankt voor je reactie. Heeft niemand van hier dat zijn kindtje zich verslikt tijdens de borstvoeding en soms zelfs als hij slaapt?

4 jaar geleden

Reactie op Khalid

Het gaat nu goed begrijp ik? Bedankt voor je reactie. Heeft niemand van hie ...
Het gaat nu goed! Verslikken is volgens mij ook normaal ivm dat dat alles nog niet helemaal goed afgesloten is. Wij verslikken ons toch ook wel eens? In de gemeente Utrecht kan je chatten met de GGD. Misschien is dat een idee? Hele fijne jeugd verpleegkundige bij ons :)

4 jaar geleden

Reactie op jeanninejdv

Heeft iemand ooit gripe water geprobeerd? Heeft voor onze dames enorm gehol ...
Wat is dit?

4 jaar geleden

Reactie op Marjolein84

Ons meisje is 7wk drinkt 120cc en gaat bijna naar de 150cc... Ligt aan elk ...
Soms heb idee dat die meer wilt maar soms krijgt die ook weer niet op.. Hij woog 1,5 week gelegen 4,5 kg dus zal nu wel meer zijn maar sims vind richtlijnen toch wel prettig maja de richtlijnen op pak geven ook aan dat die meer zou mogen maja.. Even aankijken

4 jaar geleden

Reactie op Khalid

Het gaat nu goed begrijp ik? Bedankt voor je reactie. Heeft niemand van hie ...
Tijdens borstvoeding wel, om verstikking te voorkomen kan je eerst wat kolven en daarna aanleggen. Als hij zich verstikt dan blaas ik in zijn gezicht waardoor hij schrikt en verder gaat met ademen

4 jaar geleden

Reactie op Annika

Mijn zoontje is 5 weken en hij drinkt 6x 150. Hij is heel hongerig, hij zit ...
Hoe gaat het nu met de nutrilon Forte ? Gaat dat beter ?

4 jaar geleden

Reactie op soena

Tijdens borstvoeding wel, om verstikking te voorkomen kan je eerst wat kolv ...
Dankjewel Soena. Is dat kolven om de lucht eruit te krijgen en hoelang moet je dan kolven? Dat blazen lijkt me idd een goed idee.

4 jaar geleden

Reactie op Annika

Mijn zoontje is 5 weken en hij drinkt 6x 150. Hij is heel hongerig, hij zit ...
Mag ik vragen hoeveel jouw zoontje weegt? Ik had ook 150 en 6 voedingen per dag, maar afgelopen week contact gehad met cb en die gaven aan dat hij teveel kreeg voor zijn gewicht.. Hij woog ongeveer 2 weken geleden 4175 gram.. Als advies gekregen johannespitmeel erin te doen, voor verdikking.. Nu geef ik minder, maar heb het idee dat hij alleen maar meer hongerig is 😔..

4 jaar geleden

Reactie op DaniqueC

Mag ik vragen hoeveel jouw zoontje weegt? Ik had ook 150 en 6 voedingen per ...
Honger is honger hoor. Vooral naar die kleine kijken ipv alle regels. Onze dochter is nu 8 weken. Woog vorige week 4276 gram en krijgt 6x 150 van nutrilon Forte sinds een week

4 jaar geleden

Reactie op Khalid

Dankjewel Soena. Is dat kolven om de lucht eruit te krijgen en hoelang moet ...
Als het melk in het begin eruit komt komt het vaak veel en snel eruit. Daarom kan je van te voren kolven. Ik denk enkele minuten is voldoende

4 jaar geleden

Reactie op Khalid

Goedemorgen, die van ons is nu bijna 6 weken hij is 3,5 week te vroeg gebor ...
Bij mij zijn na 6 weken ook de poepluiers naar 1x per dag gegaan! Dat is prima! 1x in de 2 of 3 dagen schijnt ook nog normaal te zijn bij borstvoeding. Nadeel is wel dat hij er nu vaak helemaal onder zit omdat het veel in een keer is haha

4 jaar geleden

Hoe gaat het nu met de nutrilon Forte ? Gaat dat beter ?
Waarom forte??

4 jaar geleden

Reactie op Marjolein84

Waarom forte??
Loïs had heel veel honger. Niet voldaan en zat qua ml al erg hoog voor haar gewicht. En forte is extra voedend.

4 jaar geleden

Honger is honger hoor. Vooral naar die kleine kijken ipv alle regels. Onze ...
Ja dat vind ik ook! Maar wil hem ook niet overvoeden, al lijkt hij niet tot weinig krampjes te hebben 👏. Ik kijk nog even hoe dit gaat en anders ga ik het inderdaad gewoon weer verhogen!

4 jaar geleden

Waar ik alle kleertjes uitgekozen heb op hoe leuk, stoer & schattig ze zijn.. Komen we er nu dus achter dat zeker 60% totaal niet praktisch is. 😅 Zo heb ik een aantal "boxpakjes" waar je bij de hals/schouder 2x 2 druk knoopjes hebt en dan onderaan bij de beentjes voor het verschonen druk knoopjes. Maar hoe doe je dit dan aan? 🤭 Over zn hoofd? Of juist beentjes erin en omhoog trekken? Uit- en aankleden vindt Maxx vreselijk.. Dus we willen het allemaal zo snel mogelijk bij hem aan doen. We voelen ons zo knullig, met als resultaat dat Maxx veelal hetzelfde aan heeft.

4 jaar geleden

Loïs had heel veel honger. Niet voldaan en zat qua ml al erg hoog voor haar ...
Wij waren er ook mee gestart en bij ons meisje werkte het juist A van rechts zeg maar.. Het veroorzaakte juist veel onrust.. Maar ja dat verschilt ook wel weer per kindje uiteraard..

4 jaar geleden

Reactie op ieveaaenaa

Waar ik alle kleertjes uitgekozen heb op hoe leuk, stoer & schattig ze ...
Ik heb ook een aantal zulke boxpakjes en ik trek ze over zijn hoofdje..

4 jaar geleden

Reactie op ieveaaenaa

Waar ik alle kleertjes uitgekozen heb op hoe leuk, stoer & schattig ze ...
Over het hoofdje heen... Ik heb der een hekel aan en iedereen lijkt ermee aan te komen als kraamkadootje😅😅😅

4 jaar geleden

Reactie op DaniqueC

Mag ik vragen hoeveel jouw zoontje weegt? Ik had ook 150 en 6 voedingen per ...
Mijn zoontje weegt ruim 4kg en in overleg met het CB geef ik nu 6x 150ml. Tot nu toe heeft hij daar genoeg aan. Johannesbroodpitmeel heb ik ook staan tegen het spugen. Kijk naar de lichaamstaal van je kindje, dat verteld jou zoveel. Als hij honger heeft, dan heeft hij honger. Soms heeft Stanley meer honger dan andere dagen en dan geef ik gewoon wat meer. Hij is in de groei dus hij zal het wel nodig hebben. Hij heeft wel eens 1000ml op een dag gehad en hij doet het super! Als Stanley de hele nacht ligt te huilen omdat hij honger heeft dan gaat dan ten koste van zijn nachtrust, wat ook heel belangrijk voor is. Dus liever dat hij wat meer krijgt en daarna lekker rustig slaapt 😌