1660 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Amber.natascha

Ons meisje is nu 7 weken drinkt vanaf ergens in week 5 180 water En dan 6 s ...
Wat gied zeg! Als ze het er goed op doe en goed groeit. Wij zitten beetje mee dat wij fles geven rond 7 /1030/14/1730/21/100. Bij de fles van 21 uur moetwn we hem altijd soort van wakker maken en drinkt dan erg slecht . We moeten daar iets voor vinden dat we of de laatste fles dan meer geven of iets maar is even zoeken..

4 jaar geleden

Wij geven om 7/1030/14 /1730 /21 /100, ongeveer de flessen (120 met 4 scheppen, niet afgegoten) . Nu is de fles van 21 uur altijd drama. Hij drinkt dat erg slecht en slaapt de gehele tijd. Moeten hem er ook soort van wakker voor maken. Moeten iets bedenken voor die fles dat die zijn laatste fles eerder krijgt en dan meer of iets... Ben benieuwd naar tips van jullie

4 jaar geleden

Reactie op lisa486

Hoi Amber! Is dit dan in overleg met het consultatiebureau gegaan? Mijn zo ...
was 4640 gr dus wel ietsje zwaarder toen zaten wij op 5x 150 ml.... (Laatste keer CB) en die zeiden toen dat wij het heel goed deden en dus heel erg naar Lieke moesten kijken wat ze wou... Ik vind het ook bijzonder dat er zoveel verschil tussen zit... Want wat voor problemen zouden jullie ermee kunnen krijgen dan? Ik ben toen de fles van 11 uur gaan ophogen naar 160...en dit dronk ze op. (Je maakt dan natuurlijk 180 maar liet haar 160 drinken) En eigenlijk merkte we dat ze dan nog wel meer wou...dus eerst de fles van 11 uur heeft ze op een gegeven moment opgedronken. Waarnaar ze dus de hele nacht redt...en om 8 uur krijgt ze dan weer een fles (die ondertussen ook rustig opgehoogd tot 180) die drinkt ze meestal niet helemaal leeg omdat ze dan weer verder wilt slapen daarna..wat wij prima vinden want ze krijgt genoeg binnen... Nou en vanaf die fles elke 5 uur... 22ste weer CB dus dan hoor ik wel of we het goed doen... Maar ik heb een heel tevreden kindje...

4 jaar geleden

Reactie op lisa486

Hoi Amber! Is dit dan in overleg met het consultatiebureau gegaan? Mijn zo ...
Hee Lisa! Onze dochter kreeg ook met 6 weken flessen van 120 ml. Zij woog toen minder dan 4300 gram. Als je gevoel zegt ophogen, dan ophogen. De adviezen van het CB zijn zo verschillend. Als een kind honger heeft, heeft het honger. Misschien kan je eerst proberen naar 135 ml te gaan. Of krijgt ze dat nu al ? (120ml + 4 schepjes? Of giet je terug af naar 120ml?)

4 jaar geleden

Reactie op Amber.natascha

was 4640 gr dus wel ietsje zwaarder toen zaten wij op 5x 150 ml.... (Laats ...
Welke tijden krijgt ze ongeveer een fles dan?

4 jaar geleden

Reactie op samanthaa19

Welke tijden krijgt ze ongeveer een fles dan?
08.00, 13.00, 18.00 en 11.00

4 jaar geleden

Ik merk dat het wat roder is op de ooglid van mijn zoontje is dit normaal denken jullie?

4 jaar geleden

Reactie op Hasibe

Ik merk dat het wat roder is op de ooglid van mijn zoontje is dit normaal d ...
Mijn beide zoontjes hebben dit ook! Mij is verteld dat dit een soort “ooievaarsbeet” is. Dit is niks ergs en hoort gewoon bij je kindje. Naarmate hij ouder wordt trekt het steeds meer weg

4 jaar geleden

Reactie op kellyh1990

Mijn beide zoontjes hebben dit ook! Mij is verteld dat dit een soort “ooiev ...
Ohh oke dat stelt mij gerust. Ik heb donderdag een afspraak bij de cb maar kon het niet laten om hier te vragen🙊

4 jaar geleden

Wie heeft er ook een drukke baby? Als Stanley alleen in de box ligt maakt hij veel geluidjes en is heel beweeglijk. Het lijkt wel alsof hij af en toe met zichzelf in gesprek is. 🥰 Ook tilt hij continu zijn hoofd op als hij op m’n buik ligt en wilt dan rondkijken. Zo lief! 😍

4 jaar geleden

Hoeveel ml kolven de mamas hier af per keer ?

4 jaar geleden

Reactie op Hasibe

Hoeveel ml kolven de mamas hier af per keer ?
Ik kolf zo’n 4x per dag. Kolf altijd 15min. In de ochtend rond de 300 ml. Verder verschilt het tussen de 100 en 200 ml per keer, ligt er aan hoelang er tussen zit. Per dag totaal tussen de 650 a 750ml. Ligt er dus aan hoe vaak ik kolf. Mijn dochter is nog vrij klein, zo’n 3,5 kg en drinkt zo’n 560 ml per dag. Dus de vriezer ligt al vol.

4 jaar geleden

Reactie op Annika

Wie heeft er ook een drukke baby? Als Stanley alleen in de box ligt maakt h ...
Ja hier ook!!

4 jaar geleden

Reactie op Hasibe

Hoeveel ml kolven de mamas hier af per keer ?
Ik kolf 3x 30 min. per dag. Helaas zit ik 's ochtends op zo'n 100-130, en de andere 2 keren varieert van 60-100. Had het graag anders gezien, maar helaas. De rest vullen we aan met flesvoeding van Hero. Alle beetjes borstvoeding die Maxx binnenkrijgt is mooi mee genomen. Onze kraamhulp was ook lactatiekundige en wist zich ook geen raad meer om m'n productie te verhogen. Drink veel borstvoedingsthee en af en toe doe ik een cluster kolf sessie.

4 jaar geleden

Reactie op LiLi319

Ik kolf zo’n 4x per dag. Kolf altijd 15min. In de ochtend rond de 300 ml. V ...
geef je ook nog borstvoeding of kolf je alleen ? Ik kolf echt max 70ml van twee borsten bij elkaar na 1 sessie 😅 Ik heb het ook het gevoel dat mijn zoon telkens na uur weer honger heeft omdst het zo weinig is. Kijke wat de cb donderdag gaat zegge en wat hij weegt etc.

4 jaar geleden

Reactie op Hasibe

geef je ook nog borstvoeding of kolf je alleen ? Ik kolf echt max 70ml van ...
Omdat mijn dochter te klein was had ze nog geen kracht dit zelf te doen, nu is zij 7 weken en 3,5 kg en geef ik der 1x per dag borstvoeding. Maar in principe kolf ik alleen. Ik hoop straks 2x per dag borst te geven. Maar in verband met werk straks, blijf ik dat kolven wel doen.

4 jaar geleden

Reactie op ieveaaenaa

Ik kolf 3x 30 min. per dag. Helaas zit ik 's ochtends op zo'n 100-130, en d ...
Wat jammer! Ik was een luie kolver in het begin, 3 x per dag max en dan was het genoeg, maar aangezien mijn dochter meer nodig gaat hebben, ben ik dit vaker gaan doen. 5 a 6 keer per dag, hier heb ik het wel mee verhoogd. Maar alles wat hij qua borstvoeding mee krijgt, is mooi mee genomen! Meer kan je niet doen.

4 jaar geleden

Reactie op LiLi319

Wat jammer! Ik was een luie kolver in het begin, 3 x per dag max en dan was ...
Voor mij is dit al een "win"! Het plan was namelijk om af te gaan bouwen. Ik kolfde elke 3 uur, 40 min. Met als resultaat dat ik uitgeput was. En emotioneel nogal zwaar, omdat het echt als falen voelde. Ik had geen momentjes met Maxx meer. Ik kolfde maar zo'n 20cc per kolfbeurt. Op dag 3 was Maxx de 10% grens van afvallen al gepasseerd. Met als resultaat dat we 's avonds laat een hysterisch, uitgehongerd kind hadden. Ik die niks anders kon als huilen.. M'n man heeft toen alles op alles gezet die avond om ergens voeding vandaan te halen. Dag erna is er spoed overleg geweest enzo. Scheelde niet veel of hij had aan de sondevoeding gelegen. En ineens op de 2e dag van het afbouwen, schoot m'n productie iets omhoog. Alsof de keuze om te stoppen me rust gaf. Dus ik heb nu ook gezegd dat ik met 3x kolven door ga voor zo lang het voor mij goed voelt. Maxx groeit nu goed en krijgt alles binnen wat hij nu nodig heeft.

4 jaar geleden

Reactie op Hasibe

Hoeveel ml kolven de mamas hier af per keer ?
Wisselend. Vaak wel ruim 300 ml per keer, van twee borsten dan. Probeer max 2 keer per dag te kolven. De rest krijgt Soof gewoon live BV. Dus het kolven is nog bovenop de gewone voedingsmomenten (vaak ‘s ochtends of juist voor de nacht, om compleet te “legen”) Vriezer ligt serieus al vol met ruim 7 liter melk (en kind is pas 2 weken oud). Ik overweeg donatie van de moedermelk.

4 jaar geleden

Reactie op ieveaaenaa

Voor mij is dit al een "win"! Het plan was namelijk om af te gaan bouwen. ...
Awh 😞 dat is toch ook echt niet leuk meer!!! Ik heb na mijn tweede keizersnede ervoor gekozen om snel naar fles te gaan. Na 2 weken. Puur zodat mijn energy volledig naar het helen kan gaan. Bij de vorige heb ik wel borstvoeding gegeven enkele maanden. Merk nu echt verschil dat ik er beter onder ben en daardoor ook relaxter met de baby ben.