1660 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Annika

O wat heerlijk! Waar giet je het in af?
Als je 180 ml water en 6 schepjes doet zit je op ongeveer 195ml. Dus dan gieten we 15 ml gewoon in de goodsteen zodat er in de fles nog 180ml zit. Als ze hiermee dan niet voldaan is op een gegeven moment dan is de volgende stap voor haar om het niet meer af te gieten en dus 195 ml te drinken

4 jaar geleden

Reactie op ariana-24

Ja precies zelfde bij mij , ja ga ik ook vandaag doen en kijken hoe het dan ...
was nog even aan het opzoeke wat het beste is dus weet het eigenlijk niet jij ?

4 jaar geleden

Reactie op Annika

O wat heerlijk! Waar giet je het in af?
Niets te klagen. Heerlijke nachtrust. Soms is ze wel eens wakker om 5:00 maar dan leggen we haar bij ons in bed en slaapt ze verder. Krijgt nu om 8:00-12:00-16:00-20:00-00:00 de fles

4 jaar geleden

Reactie op Lauraa92

Ook wel fijn toch? Als je zelf maar goed uitrust ook. Is ook belangrijk😃
Ik voel me niet uitgerust. Ik vind de gebroken nachten wel zwaar hoor 😅

4 jaar geleden

Reactie op Hasibe

was nog even aan het opzoeke wat het beste is dus weet het eigenlijk niet j ...
Ik geef hem sons als we naar buiten gaan en natuurlijk niet buiten borst kan geven 90 ml en 3 schepjes weet alleen niet of dat voldoende is misschien dat ik vanavond rond half 12 een flesje geef van 125 ml en 5 schepjes en kijken tot hoe ver hij het op krijgt

4 jaar geleden

Niets te klagen. Heerlijke nachtrust. Soms is ze wel eens wakker om 5:00 ma ...
Is dat vanzelf zo gekomen of hebben jullie echt een schema aangehouden? Ik voed Stanley wanneer hij zelf komt en dan verschilt nog wel eens.

4 jaar geleden

Reactie op Hasibe

ik geef borstvoeding en die van mij komt 1 uur 3:30 en dan 6:30 😅 en dan s ...
Ik heb precies hetzelfde!! En dat inslapen is dan ook weer een ding.. Zit er ook aan te denken de laatste voeding nutrilon te doen. Zodat ze goed verzadigd is. En dit dan zelf af te kolven.. Maar wil het aan de andere kant ook nog wel even aanzien. Moeilijk...

4 jaar geleden

Reactie op Annika

Is dat vanzelf zo gekomen of hebben jullie echt een schema aangehouden? Ik ...
Nee wij hebben dit ritme gewoon van een op andere dag geprobeerd. Aangezien ik binnenkort weer moet gaan werken en zij de nachten gewoon heel goed doet hebben we dit zo geprobeerd. Nu ze flessen van 5x 180ml krijgt ipv 6x135ml merk ik dat ze veel meer voldaan is na de fles. Maar ook deze fles heeft ze binnen 15 min leeg. Krijgt nogsteeds de nutrilon forte. Dus ben benieuwd wat ze binnenkort bij CB zeggen. Zijn daar nog niet geweest omdat zij alle controles via de kinderartsen heeft gehad.

4 jaar geleden

Reactie op Annika

Ik ken het! Zodra Stanley in de Maxi Cosi of in de kinderwagen ligt is hij ...
Bizar he. Vandaag mn meisje nog even op haar zij gelegd in de box, ze was al moe, en toen de slaap wel gevat gelukkig. Dus dat is ook nog een idee. 🤪

4 jaar geleden

Weten jullie of wanneer jij borstvoeding geeft neusspray mag gebruiken met xylometazoline?

4 jaar geleden

Reactie op Lauraa92

Hier tussen 11 en half 12 de laatste en dan doorslapen tot 5 á 6 uur. Ze is ...
Mijn zoontje is nu 5w3 dagen, hij drinkt nog steeds 100cc, 90ml+3 schepjes nutrilon en wordt dan 100ml, ik laat dan ook. Heb weleens 120 geprobeerd (hij mocht dat al van de cjb). Hij drinkt het gewoon niet op. Hierdoor moet ik soms om de 2a3uur uit, ben soms helemaal gesloopt. Maak jij je kind wakker? Drinkt ze dan helemaal leeg?

4 jaar geleden

Reactie op Sanda

Mijn zoontje is nu 5w3 dagen, hij drinkt nog steeds 100cc, 90ml+3 schepjes ...
Wij doen ook 90ml+3 schepjes dus 100ml. Maar die drinkt zehelemaal op. En dan heb ik laatste fles rond 11 uur savonds en meld der eigen tussen 5 en 6 uur smorgens. Moet vrijdag eerste keer naar cb en dan vraag ik of ik niet moet verhogen. Heb beetje gevoel datze meer wil, maar dat durf ik niet goed

4 jaar geleden

Reactie op ariana-24

Weten jullie of wanneer jij borstvoeding geeft neusspray mag gebruiken met ...
Dat moet in de bijsluiter staan.

4 jaar geleden

Reactie op Lauraa92

Wij doen ook 90ml+3 schepjes dus 100ml. Maar die drinkt zehelemaal op. En d ...
Zoo dan slaapt ze echt goed door. Suryansh kan en wilt alleen 100ml drinken (drinkt dat zelfs niet altijd op) en vraagt wel om de 2 of 3uur. Ja ik snap dat je niet meer durft te geven. Maar jij voelt en weet het beste wat je kindje wilt of niet. Ooh spannend. Succes alvast

4 jaar geleden

Reactie op Sanda

Zoo dan slaapt ze echt goed door. Suryansh kan en wilt alleen 100ml drinken ...
Ja dat is zeker waar. Ow dat is wel vervelend als ie niet meer wilt en dat ie om de 2 á3 uur vraagt. Als je zelf ook maar goed rust als je kindje slaapt. Is wel belangrijk dat je dat ook doet.

4 jaar geleden

Reactie op Lauraa92

Ja dat is zeker waar. Ow dat is wel vervelend als ie niet meer wilt en dat ...
Ja dat is het zeker, eerste weken was ik kapot. Ik kan ook nooit gelijk in slaap vallen, nadat ik wakker ben geweest. Tegen de tijd wanneer ik in slaap ben gevallen, is het uur verder en heb dan nog maar klein uurtje en kan weer opstaan. Ik ga vrijdag ook naar cb inloop spreekuur, even vragen wat ik het beste kan doen.

4 jaar geleden

Loïs is nu 9 weken. Krijgt 5x 180 ml (180ml + 6 schepjes en terug afgieten ...
Wat fijn zeg! Onze kleine man is 6 weken en 4 dagen en krijgt 150 + 5 schepjes. Zit erg met de tijden te knoeien zodat in de nacht niet hoef want dat was nooit eigenlijk maar wel dat die genoeg krijgt. 5x 150..

4 jaar geleden

Reactie op ariana-24

Weten jullie of wanneer jij borstvoeding geeft neusspray mag gebruiken met ...
Ja mag je gebruiken. Wel maar maximaal 7 dagen. Niet langer. 3x per dag.

4 jaar geleden

Reactie op samanthaa19

Wat fijn zeg! Onze kleine man is 6 weken en 4 dagen en krijgt 150 + 5 schep ...
Welke tijden geef je nu voeding ? Je kan ook proberen om de laatste voeding voor de nacht iets meer te geven zodat hij de nacht door slaapt ? Als Loïs slaapt in de avond rond 23:30/00:00 maken wij haar wel nog wakker voor de fles. Anders komt ze om 4:00 ofzo. Daar zitten we niet zo op te wachten en dan hebben we de dag erna gelijk een ander ritme

4 jaar geleden

Reactie op Marjolein84

Onze dame was bij maat 1 ook geregeld nat op ten duur.. Deze dame is vrijda ...
Net dus ook zeiknat met maatje 2. Nou echt, schiet mij maar lek.. 3e keer vandaag. 😢 Echt we checken die luier dubbel en dwars steeds. Alsof we een hele checklist afwerken. 😂 Het is ook steeds op de kant waarop hij ligt. Als we hem op z'n rug leggen krijst hij alles bij elkaar. Vanaf het begin al. Kraamhulp legde hem ook steeds op z'n zij, geklemd tussen 2 hydrofiele rolletjes.