1660 Reacties

4 jaar geleden

Welke tijden geef je nu voeding ? Je kan ook proberen om de laatste voeding ...
Uuuh vandaag voor eerst begonnen met 150 cc.. Ro d half 7 7 uur dan steeds 5 uur er tussen (7,12,17,22, en dan zou die om 3 uue nog moeten maar dat vind ik juist het ding 😳). Ja rond die tijd zou mooi zijn indd en dat die dan rond 6 uur weer komt. Maar hiervoor deden we ook 7,1030,14,1730,21,030 en nu komt rot uit..

4 jaar geleden

Reactie op samanthaa19

Uuuh vandaag voor eerst begonnen met 150 cc.. Ro d half 7 7 uur dan steeds ...
Kijk wat voordeel is met 5 voedingen is dat je niet overal even lang tussen hoeft te laten. En met name dat ze de nacht doorslapen. Dus wat je zou kunnen proberen is om de laatste voeding voor de nacht rond 23:00te geven. Dan kijken of hij een nacht 8 uur zonder voeding red. En dan overdag 4 uur tussen de voeding te laten. 23:00-7:00-11:00-15:00-19:00 en dan weer 23:00. Wij zetten in de ochtend wel echt de wekker. En Loïs slaapt goed door. Is natuurlijk niet bij iedereen zo. En kan ook zo zijn dat ze 5 voedingen nog niet goed trekt en net nog even een weekje of 2 weekjes 6 Voedingen per dag wil. Kijk wat de kleine aangeeft. Alle regels schema’s etc kan je proberen. Maar ieder kind is anders

4 jaar geleden

Reactie op ieveaaenaa

Net dus ook zeiknat met maatje 2. Nou echt, schiet mij maar lek.. 3e keer v ...
Misschien in maat 2 nog te groot? Ik zou eens een 1 proberen, misschien loopt de urine nu gewoon er langs. Het merk is ook nog bepalend, een maat 1 van ene merk is niet de zelfde afmeting als van een ander merk. Pampers zijn vaak veel groter dan bijv een kruidvat.

4 jaar geleden

Kijk wat voordeel is met 5 voedingen is dat je niet overal even lang tussen ...
Absoluut waar. Bedankt coor je tips !

4 jaar geleden

Reactie op Hasibe

ik geef borstvoeding en die van mij komt 1 uur 3:30 en dan 6:30 😅 en dan s ...
Heb je ook eens een speentje geprobeerd? Was bij ons toen een gouden uitvinding. Dus om 3.30u niet aanleggen, maar speentje geven. Bij ons werkte dat en gaf toe ook borstvoeding. Na enkele nachten maakte ze ons niet meer wakker tussendoor en sliep ze.

4 jaar geleden

Reactie op Naomi1993

Misschien in maat 2 nog te groot? Ik zou eens een 1 proberen, misschien loo ...
Pampers vind ik wel heel snel klein met maat 1 bij ons dame dan hé En idd kruidvat eigenmerk is sowieso een aanrader ook als ze ouder worden! Prima luier!

4 jaar geleden

Reactie op jeanninejdv

Heb je ook eens een speentje geprobeerd? Was bij ons toen een gouden uitvi ...
Ja heb ik ook geprobeert spuugt hij weer uit en stopt dan niet met ‘huilen’.. ging soms half uur telkens weer de speen geven maar dat werkt echt niet tot ik hem aanleg aan de borst 😞

4 jaar geleden

Reactie op ariana-24

Ik geef hem sons als we naar buiten gaan en natuurlijk niet buiten borst ka ...
Ik heb hem 90 ml gegeven om half 12 hij viel half 1 in slaap en om 3 uur werd hij al wakker van de honger.. hij dronk het wel goed leeg ik ga vandaag even 120ml proberen 😞

4 jaar geleden

Reactie op Marjolein84

Pampers vind ik wel heel snel klein met maat 1 bij ons dame dan hé En idd k ...
Wij gebruiken ook kruidvat maar vanuit de bpxen had ik wat pampers maat 1 maar die vielen zoveel groter dan de kruidvat maat 1. Dus die hebben we nog even opzij gelegd. Ik vind kruidvat luiers echt ideaal en eigenlijk altijd acties.

4 jaar geleden

Reactie op Hasibe

Ja heb ik ook geprobeert spuugt hij weer uit en stopt dan niet met ‘huilen’ ...
Awh das jammer!

4 jaar geleden

Reactie op Marjolein84

Pampers vind ik wel heel snel klein met maat 1 bij ons dame dan hé En idd k ...
Na kruidvat 1 zijn we naar woezel en pip 1 gegaan. Woezel en pip zijn onze ideale luiers 😁

4 jaar geleden

Reactie op jeanninejdv

Na kruidvat 1 zijn we naar woezel en pip 1 gegaan. Woezel en pip zijn onze ...
Good 2 know!!! Je hebt van kruidvat 2 varianten.. De 'oude' en de nieuwere versie echt toen ze net alleen de nieuwe in het assortiment hadden damn wat een drama toen... Gelukkig hebben ze heel gauw toch de vertrouwde luiers weer in de schappen erbij.. Maar de woezel en pip onthoud ik!! Onze zoon moet van de luiers af dus de woezelenpip houden we nog maar even buiten ons huis🤣🤣

4 jaar geleden

Gister weer naar het CB geweest. Dame doet het prima. En dat we nog maar op 4 flessen zaten was helemaal prima. Mochten nu alleen niet verder een fles afbouwen of ophogen. Maar dat is helemaal niet erg. Want zo gaat het prima 😊 Ook heeft ze haar eerste vaccinatie gehad.. Mama heeft net zo hard gehuild als Lieke 😂 Nu heeft ze wat verhoging maar dat is normaal en verder doet ze het prima. Andere mama s ook al eerste prikje mee gemaakt? Over 4 weken moet ze er 2..😳😭

4 jaar geleden

Reactie op Amber.natascha

Gister weer naar het CB geweest. Dame doet het prima. En dat we nog maar op ...
Wat goed zeg! Ik ben gister ook met de kleine meid voor t eerst naar cb geweest, geen prikje want ik had dktp ofzo al gehad in mn zwangerschap dus duurt nog even voor ze dr prikje hoeft.

4 jaar geleden

Reactie op Amber.natascha

Gister weer naar het CB geweest. Dame doet het prima. En dat we nog maar op ...
11 februari krijgt Stanley zijn eerste DKTP prikjes! 😭 Vorige week geweest bij eerste afspraak en hij doet het supergoed! 4650 gram en 53,5 cm met 5,5 weekjes. 🥰

4 jaar geleden

Reactie op Amber.natascha

Gister weer naar het CB geweest. Dame doet het prima. En dat we nog maar op ...
Over 2 weken de eerste prikjes! Ik heb zelf de dktp gehad in de zwangerschap, maar omdat ze met 36,6 is geboren (moet minimaal 37 weken), krijgt ze alsnog nu de dktp. Beter dit, dan het risico lopen.

4 jaar geleden

Kijk wat voordeel is met 5 voedingen is dat je niet overal even lang tussen ...
Hoeveel cc geef jij? Wij geven hier 150 cc, met 5 uur er tussen. Snachts laatste voeding om 23.30 en 1e rond 5.30 weer. Kwil eigenlijk naar het schema die jij beschrijft.. alleen 4 uur er tussen overdag dan krijgt ze dr flesjes niet op, denk ik.

4 jaar geleden

Reactie op Kimberly90

Hoeveel cc geef jij? Wij geven hier 150 cc, met 5 uur er tussen. Snachts ...
Vast schema wat bij je kindje past komt vanzelf wel en wijkt vast wel een keer af... Per kind is het vaak toch wel anders voor de 1 werkt het zo en de ander zo... Net als de aantal CC de 1 gaat harder qua op bouw dan de ander ook...

4 jaar geleden

Ja logisch dat het weleens afwijkt en verschillend per kind is.. vraag me alleen af hoe zij dat met de CC doet en of ze dan alles op drinkt.

4 jaar geleden

Reactie op Kimberly90

Hoeveel cc geef jij? Wij geven hier 150 cc, met 5 uur er tussen. Snachts ...
Loïs krijgt flessen van 180cc (180 ml water, 6 Schepjes +/- 195. En dan terug afgieten naar 180 ml voeding) Loïs drinkt al haar flessen leeg. Ze heeft nog geen 1x een gedeelte van haar fles laten staan sinds dat ze thuis is (vanaf 2 wk oud). Ze is wel een hongerige baby. Krijgt nutrilon Forte en zij meldde zich voorheen regelmatig eerder dan om de 3/3,5 uur. Dus dit schema is wel ideaal voor ons